دوره دستیار طب سنتی و دوره حجامت

(2 customer reviews)

در این دوره مهارت های مربوط به دستیار طب سنتی و حجامت به مهارت جویان آموزش داده می شود و ضمن اعطای گواهینامه دانشگاهی ، در انتهای دوره مهارت جویان معرفی به کار می شوند.

توضیحات

توضیح دوره دستیار طب سنتی

دوره دستیار طب سنتی  یک دوره آموزشی شامل آموزش مزاج شناسی، تغذیه مناسب با مزاج، گیاهان درمانی، حجامت، بادکش و… می باشد.

محتوای دوره کاملا کاربردی و به زبان ساده  می باشد .

این دوره آموزشی توسط متخصص طب سنتی که دارای سابقه و مرکز درمانی مباشد، تدریس می شود. دوره به صورت کارگاهی و مهارتی برگزار می گردد.

در انتهای دوره به مهارت جویان گواهینامه قابل استعلام با مهر و هولوگرام از دانشگاه داده می شود.

این مرکز آموزشی تنها موسسه ای است که گواهینامه از خود دانشگاه ارائه می دهد نه از بسیج یا جهاد  و پس از اتمام دوره معرفی به کار(کاریابی) انجام می دهد.

از مزایای موسسه نیک اندیشان قیمت مناسب آن نسبت به سایر موسسات و شرایط پرداخت اقساطی آن است.

لازم به ذکر است که مراکز هلدینگ آموزشی نیک اندیشان از دسترسی مناسب برخوردارند و نزدیک مترو قرار دارند.

از امتیازات ممتاز این آموزشگاه این است که مهارت آموزان پس از ثبت نام در یک دوره در صورت نیاز می توانند به صورت رایگان در همان دوره شرکت کنند تا آن مهارت را به صورت کامل فرا بگیرند.

سر فصل دوره دستیار طب سنتی:

  • مزاج شناسی
  • تغذیه مناسب با مزاج
  • گیاه درمانی
  • حجامت
  • بادکش

طول دوره

تا یادگیری کامل سرفصل ها

استاد

آقای دکتر فراهانی

آقای کوشکی

گواهینامه

گواهینامه قابل استعلام از دانشگاه

هزینه و شرایط پرداخت

هزینه دوره :4,880,000 هزار تومان

شرایط پرداخت: 2,980,000 تومان پیش ثبت نام، مابقی جلسه اول تسویه کامل میگردد

چرا نیک اندیشان؟

  • ارائه موارد آموزشی به زبان ساده، کاربردی، مهارتی و مناسب بازار کار
  • پرهیز از ارائه مطالب تئوریک و غیر کاربردی
  • استفاده از اساتیدی که هم علمی هستند و اجرایی
  • ارائه گواهینامه قابل استعلام از دانشگاه نه از بسیج و جهاد
  • ارائه گواهینامه قابل استعلام با مهر و هولوگرام از دانشگاه
  • معرفی به کار در انتهای دوره
  • شعبات نیک اندیشان نزدیک مترو قرار دارد.
  • در صورت گذراندن یک دوره تا یادگیری کامل آن مهارت می توانید به صورت رایگان در آن دوره شرکت کنید.
  • پرداخت اقساطی شهریه دوره
  • هزینه آموزشی مناسب نسبت به مراکز آموزشی دیگر
  • نیک اندیشان برند برتر آموزش و کاریابی است که ارزش آن به ارائه خدمات آموزشی با کیفیت و قیمت مناسب است.

سوالات متداول

دوره آموزشی دستیار طب سنتی چند جلسه است؟

این دوره آموزشی دستیار طب سنتی در 5 جلسه، هر جلسه 2.5 ساعته برگذار می شود. قابل توجه شما عزیزان، اگر دوره را به طور کامل گذراندید ولی احساس کردید اون بار علمی لازمه را از کلاسات دریافت نکرده اید می توانید با حضور در دوره های بعدی به صورت رایگان، اطلاعات لازمه را دریافت کنید و از دوره ی آموزشی طب سنتی بهترین دریافت علمی را داشته باشید.

آیا پس از گذراندن دوره طب سنتی در نیک اندیشان مدرکی دریافت می کنم؟

بله شما بعد از گذراندن دوره طب سنتی، مدارکی از دانشگاه و آکادمی URS امارات دریافت می کنید. که میتوانید برای همه ی آنها استعلام بگیرید.

آیا میتوان هزینه دوره طب سنتی را به صورت قسطی پرداخت کرد؟

بله، از آنجایی که هزینه کل دوره آموزش طب سنتی، 2 میلیون و 800 هزار تومان می باشد، میتوانید 1 میلیون و 400 هزار تومان آن را برای ثبت نام و شرکت در دوره به عنوان پیش پرداخت واریز کنید و باقی مانده آن را در جلسه اول پرداخت کنید.

چطور میتوانم در این دوره طب سنتی (دوره حجامت) نیک اندیشان ثبت نام کنم؟

شما میتوانید با وارد کردن اطلاعات خواسته شده در فرم زیر و کلیک بر روی ثبت و ارسال، در ساعاتی دیگر توسط پشتیبانان ما، با شما تماس گرفته و مشاوره دریافت کنید. و یا اگر خواستید، میتوانید خودتان با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و ثبت نام خود را با کمک پشتیبانان انجام دهید.

دوره آموزشی طب سنتی نیک اندیشان

طب سنتی  به عنوان «مجموعه ای دانش ها، مهارت‌ها و شیوه‌های مبتنی بر نظریه‌ها، باورها و تجربیات بومی فرهنگ ‌های مختلف است که برای حفظ سلامتی و همچنین پیشگیری، تشخیص، بهبود یا درمان  بیماری های روانی و فیزیکی استفاده می‌شود. طب سنتی با گیاهان دارویی، داروهای طبیعی، دمنوش ها و روغن های طبیعی سر و کار دارد.

طب سنتی از دانش، مهارت ها و نظریاتی بهره می گیرد که گاها قابل توضیح یا غیرقابل توضیح  هستند اما با این وجود به منظور حفظ سلامت  مورد استفاده قرار می گیرند. از طب سنتی در پیشگیری، تشخیص، بهبود یا درمان بیماری های جسمی و روانی کمک می گیرند. برخی از سیستم‌های طب سنتی با حجم عظیمی از ادبیات و سوابق مفاهیم نظری و مهارت‌های عملی پشتیبانی می‌شوند. این مهارت ها از طریق آموزش کلامی از نسلی به نسل دیگر منتقل می شوند. تا به امروز، در برخی از نقاط جهان، اکثریت جمعیت همچنان به طب سنتی خود برای رفع نیازهای مراقبت های بهداشتی اولیه خود متکی هستند. هنگامی که طب سنتی خارج از فرهنگ سنتی آن اتخاذ شود، اغلب به عنوان “طب مکمل و جایگزین” شناخته می شود.

دوره طب سنتی چیست
دوره طب سنتی چیست

دوره آموزشی طب سنتی چیست؟

افرادی که به استفاده از داروهایی های گیاهی برای درمان افراد علاقه مند هستند می توانند به یک متخصص طب سنتی شدن فکر کنند. احتمالا طب سنتی برای این افراد حرفه ی مناسبی خواهد بود. اگر بخواهیم به یک متخصص طب سنتی تبدیل شویم بایستی ابتدا در دوره آموزشی طب سنتی شرکت کنیم. شرکت در دوره آموزشی طب سنتی این امکان را فراهم می کند که به تمامی مهارت ها، دانش و شیوه های درمانی مختلف واقف شویم. همچنین موسساتی که دوره آموزشی طب سنتی برگزار می کنند پس از اتمام دوره مدرک طب سنتی معتبر به کارآموزان خود اعطا می نمایند. دریافت مدرک معتبر باعث می شود افراد با اطمینان خاطر فعالیت حرفه ای خود را آغاز کنند.

دوره طب سنتی چیست؟

طب سنتی به ‌تدریج در بسیاری از جوامع به دلیل فشار مبلغان و دولت‌هایی که چنین اعمالی را جادوگری می‌دانستند،  به یک علم مخفی شده است. با این حال، برخلاف آن باورها، طب سنتی ثابت کرده است که در درمان بیماری‌های مزمن و مشکلات روان ‌شناختی، به‌ ویژه آن‌ هایی که با استرس مرتبط هستند، که اغلب از بیگانگی اجتماعی، اضطراب یا از دست دادن عزت نفس ناشی می‌ شود، کاملاً مؤثر است. نمونه هایی از بیماری هایی که تحت تاثیر استرس به وجود می آیند عبارتند از:

  • انواع خاصی از زخم ها
  • مشکلات پوستی
  • اختلالات عصبی

خوشبختانه طب سنتی می تواند این بیماری ها را درمان کند.

طب سنتی نه تنها در درمان بیماری های روانی موثر است بلکه برای درمان بیماری های جسمی هم بسیار مفید خواهد بود. بسیاری از پزشکان طب سنتی دانش کاملی از گیاهان دارویی و تأثیرات آن ها در درمان بیماری‌ های ارگانیک دارند. به‌جای تداوم تمایز بی‌ معنی بین بیماری‌های مبتنی بر روان ‌شناختی و بیماری ‌های مبتنی بر مسائل ارگانیک، احتمالاً مفیدتر است تأکید کنیم که اکثر پزشکان سنتی از رویکردی جامع استفاده می‌کنند که با طیف گسترده‌ای از مشکلات در سه سطح سر و کار دارد: جسمی، عاطفی و معنوی.

طب سنتی معمولاً مبتنی بر جامعه است. پزشکان سنتی از آنجایی که در همان جامعه  زندگی می کنند، معمولاً بیماران خود را  به خوبی می شناسند و به خوبی با سوابق، سبک زندگی و باورهای فرهنگی آن ها آشنا هستند. یکی دیگر از مزایای طب سنتی غیرمتمرکز بودن آن است: به راحتی و به سرعت در دسترس افرادی قرار می گیرد که سفر به مراکز شهری برای درمان برایشان ناخوشایند، زمان بر و پرهزینه است.

دوره طب سنتی
دوره طب سنتی

طب سنتی در دنیای مدرن

امروزه طب سنتی وارد دنیای مدرن شده و از طرفداران ویژه ای برخوردار است. به همین جهت افراد زیادی خواهان این هستند که طب سنتی را به عنوان یک حرفه انتخاب کنند. حرفه ی طب سنتی هم مانند سایر حرفه ها نیاز به این دارد که شخص مدرک دوره طب سنتی را داشته باشد. افراد با شرکت در دوره طب سنتی با انواع مهارت های این حوزه آشنا می شوند. آن ها همچنین پس از اتمام دوره طب سنتی می توانند مدرک دریافت کرده و حرفه ی خود به صورت مستقل آغاز کنند.

دوره های طب سنتی جهاد دانشگاهی چگونه است؟

از زمان های قدیم تا به امروز، بشر به دنبال راهی برای طولانی کردن عمر خود می باشد. در سوابق فسیل شده ماقبل تاریخ، که ممکن است حداقل به 60000 سال پیش مربوط شود، نشان می دهد که انسان از محصولات طبیعی به عنوان دارو  استفاده می  کرده است. این دانش به ‌طور ارثی از نسلی به نسل دیگر منتقل  شده و بسته به منطقه، اعتقاد و تنوع زیستی به ‌طور متفاوتی تکامل می‌یابد. امروزه ما آن را به عنوان طب سنتی می شناسیم.

طب سنتی با پیشرفت زمان چالش های خاص خود را تجربه کرده است. با توسعه یک بیماری، کشف ویروس های جدید، انسان ها شروع به جستجوی راه های جدیدی کردند که در دنیای پزشکی مؤثرتر باشد. اما همیشه جایگاه طب سنتی از ارزش ویژه ای برخوردار بوده است.

طب سنتی همیشه اثربخشی موثری داشته است به همین دلیل است که جایگاه خود را در میان مردم توانسته حفظ کند. حتی زمانی که طب سنتی ثابت کرده است که برخی از بیماری ها را درمان می کند اما هرگز از نظر علمی این امر ثابت نشده است.

طب سنتی همیشه بهره وری داشته است. شیوه‌های طب سنتی مبتنی بر نظریه‌ ها، باورها و تجربیاتی که به ‌طور ارثی منتقل شده‌اند، پیش‌آگهی کمی دارد. از آنجایی که درمان خاصی را هدف قرار نمی دهد. این  شیوه ی درمانی زمان بیشتری برای بروز اثر نیاز دارد.

 دوره دستیار طب سنتی
دوره دستیار طب سنتی

نحوه درمان و درک یک بیماری در طب سنتی

طب سنتی بیماری را بیش از آنچه به چشم می آید در نظر می گیرد، علاوه بر بیولوژیک بودن، جنبه های خاصی مانند جنبه های روحی، روانی و اجتماعی خاص فرد مبتلا را نیز در بر می گیرد. این چیزی است که پزشکی مدرن اغلب نادیده می گیرد.

دوره های طب سنتی جهاد دانشگاهی

جهاد دانشگاهی همانند موسسه ی نیک اندیشان دوره های طب سنتی برگزار می کند. دوره های طب سنتی جهاد دانشگاهی به ارائه ی مطالب در خصوص طب سنتی می پردازد. اما مزیتی که دوره طب سنتی نیک اندیشان نسبت به دوره های طب سنتی جهاد دانشگاهی دارد این است که مدرک موسسه ی نیک اندیشان مستقیما از دانشگاه صادر شده و از اعتبار بسیار بالایی برخورد است.  علاوه بر این دوره طب سنتی موسسه ی نیک اندیشان مهارت های جامع و لازم را در زمان مناسب و با هزینه ای منصفانه به افراد ارائه می دهد.

از دیگر برتری هایی که دوره طب سنتی نیک اندیشان بر دوره های طب سنتی جهاد دانشگاهی دارد این است که موسسه ی نیک اندیشان علاوه بر بهره گیری از اساتید مجرب در دوره ها، کارآموزان خود را در پایان دوره به موسسات و مراکز مربوطه معرفی به کار می کند.

دوره آموزش حجامت نیک اندیشان

دوره حجامت نیک اندیشان

دوره آموزش حجامت و بادکش

دوره آموزش حجامت و بادکش، یکی از دوره ها و زیر شاخه های طب سنتی می باشد. با گذراندن این دوره خواهید توانست در کنار افرادی که به صورت تخصصی در این حوزه مشغول به کار هستند، حضور پیدا کنید. این روش یکی از روش های قدیمی در درمان برخی بیماری ها بوده و از آنجایی که امروزه طب سنتی توانسته جایگاه ارزشمند خود را میان مردم پیدا کند، تعداد افرادی که تمایل دارند در دوره حجامت شرکت کنند، رو به افزایش گذاشته است. افرادی که در دوره حجامت شرکت می کنند، می دانند که حجامت بر دو نوع است؛ خشک و تر. هر یک از انواع آن نیز فواید و مزیت های خاص خود را داشته و برای درمان یک مشکل خاص جسمانی به کار برده می شود. البته گاهی اوقات نیز ممکن است از هر دو روش برای درمان بیماری استفاده کنند. اینکه کدام یک از روش ها می تواند موثرتر واقع شود به تشخیص متخصص بستگی دارد.

موضوع مهمی که در دوره آموزش حجامت و بادکش به علاقه مندان آموزش داده می شود، این است که برخی افراد به هیچ عنوان نباید برای انجام حجامت اقدام کنند. به همان اندازه که حجامت و بادکش می تواند مفید واقع شود، اگر بر روی فردی که مناسب انجام این روش نیست امتحان شود، ممکن است عوارضی مانند بی هوشی داشته باشد.

به کسانی که در دوره آموزش حجامت و بادکش شرکت می کنند، مزاج شناسی نیز آموزش داده خواهد شد؛ زیرا همانطوری که در قسمت فوق اشاره کردیم برخی افراد نباید تحت این روش درمانی قرار گیرند. به همین سبب افرادی که قصد دارند از مزیت ها و فواید این روش استفاده کنند، ابتدا باید تعیین مزاج شده و سپس برای انجام آن اقدام کنند.

علاوه بر تشخیص درست مزاج، انجام صحیح حجامت و بادکش نیز مورد مهمی است که باید به آن توجه شود. در دوره آموزش حجامت و بادکش نه تنها در مورد مزاج شناسی صحبت می شود بلکه انجام درست حجامت نیز به علاقه مندان و حاضران در دوره حجامت آموزش داده خواهد شد. از بهترین دوره های آموزش حجامت و بادکش، دوره حجامت نیک اندیشان است. مهم ترین نکاتی که هر فرد برای انجام حجامت درست و اصولی باید بداند در این دوره در اختیار علاقه مندان قرار داده می شود.

 

دوره حجامت چیست

مدرک معتبر حجامت

همانطوری که در خطوط بالایی اشاره کردیم، حجامت یکی از زیرشاخه های طب سنتی است. به کسانی که موفق شوند در دوره حجامت شرکت کنند، یک مدرک معتبر حجامت داده می شود. این مدرک نشان دهنده این است که شما توانسته اید به توانایی قابل قبولی در این حوزه دست پیدا کرده و شایستگی ارائه خدمات را به دست آورید. البته مدرک معتبر حجامت به کسانی اهدا خواهد شد که در دوره حجامت موسسات و آموزشگاه های برتر و مطرح در سطح کشور شرکت کرده و اطلاعات و دانش خوبی را در این حوزه به دست آورده اند.

حجامت یا بادکش درمانی فواید زیادی دارد که از آن جمله می توانیم به افزایش رشد و تکثیر سلول های دفاعی بدن، کاهش غلظت خون، افزایش اکسیژن رسانی به اندام های مهم بدن مانند قلب و ریه، تصفیه خون از مواد زائد و مضر و غیره اشاره کرد. این فواید، زمانی شامل حال افراد خواهد شد که حجامت توسط متخصصان انجام می شود. کسانی می توانند ادعا کنند به حجامت و بادکش درمانی تسلط دارند که در دوره حجامت شرکت کرده و مدرک معتبر حجامت را دریافت کرده باشند.

اگر به طب سنتی و انجام حجامت علاقه مند هستید و دوست دارید با انجام این کار به کسانی که اطرافتان هستند کمک کنید، می توانید در دوره حجامت شرکت کنید. برخی موسسه هایی که این دوره ها را به صورت حرفه ای برگزار می کنند، به شما مدرک معتبر حجامت داده و با این مدرک اجازه خواهید داشت تا برای درمان برخی بیماری ها از این روش استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که برخی افراد مانند کسانی که بلغم شدید دارند، کسانی که به فشار خون های مقطعی مبتلا هستند و یا خانم های باردار مجاز نیستند تحت حجامت و بادکش درمانی قرار گیرند.

اگر در دوره حجامت نیک اندیشان شرکت کنید، تمام مواردی که در فوق اشاره کردیم به شما آموزش داده خواهد شد و در نهایت نیز می توانید مدرک معتبر حجامت را از این موسسه دریافت کنید. با این مدرک می توانید به عزیزان خود و کسانی که مجاز هستند تحت درمان با حجامت قرار گیرند، کمک کنید. این مدرک اعتبار بالایی داشته و بعد از گذراندن دوره مذکور، احتمال آنکه بتوانید در مراکز طب سنتی شهرتان مشغول به کار شوید، زیاد است.

 

دوره حجامت و بادکش

آموزش حجامت فنی و حرفه ای

در دوره آموزش حجامت فنی و حرفه ای نکات و اصول مهم آموزش داده خواهد شد. فنی حرفه ای یکی از ارگان های آموزشی کشور بوده که با هدف همگانی کردن آموزش، تاسیس شده است. دوره های متفاوتی توسط این سازمان برگزار می شود که یکی از آنها آموزش حجامت فنی و حرفه ای است. از آنجایی که این سازمان در هر شهری شعبه ای دارد، شرکت در کلاس های آن برای همه همگان امکان پذیر خواهد بود. البته شرکت در این دوره، به تنهایی نمی تواند به شما کمک کند تا اطلاعات خود را در این حوزه افزایش دهید. بعد از شرکت در دوره آموزش حجامت فنی و حرفه ای حتما باید در مراکزی که در این حوزه فعالیت می کنند به عنوان کارآموز کار کرده تا به همه پیچ و خم ها و اصول این موضوع اشراف و تسلط کامل پیدا کنید. توصیه می کنیم بعد از دوره آموزش حجامت فنی و حرفه ای، برای اطرافیانتان که تصور می کنند شما به یک فرد ماهر تبدیل شده اید به هیچ عنوان، حجامت و یا بادکش انجام ندهید.

برای آنکه بتوان بهترین و برترین اطلاعات را در مورد بادکش به دست آورد باید توسط افرادی که به صورت عملی نیز کار حجامت را انجام می دهند، آموزش دید. برای دریافت دانش کافی از این افراد نیز نمی توان به هر موسسه و یا هر سازمانی مراجعه کرد. از آنجایی که بادکش انداختن و یا حجامت کردن کار بسیار تخصصی است توصیه می کنیم در دوره حجامت نیک اندیشان شرکت  کنید. یکی از نکات شاخص در مورد برگزاری دوره حجامت در این موسسه، همکاری با اساتیدی است که هم، علم این کار را در اختیار دارند و هم به صورت عملی سال های زیادی است که مشغول به انجام حجامت در بهترین مراکز طب سنتی هستند. این یکی از مهم ترین تفاوت هایی است که میان دوره نیک اندیشان و آموزش حجامت فنی و حرفه ای وجود دارد.

موضوع بعدی که خوب است علاقه مندان به انجام حجامت به آن نیز توجه داشته باشند، دریافت مدرک معتبر دوره حجامت از سوی این موسسه است. بعد از آنکه دوره را تمام کردید مدرک معتبر به شما داده می شود. این مدرک در اختیار کسانی قرار داده خواهد شد که توانسته اند شایستگی های خود را در دوره حجامت به خوبی نشان دهند و به تمامی اصول و قواعد انجام درست این کار تسلط پیدا کرده اند. با گذراندن این دوره می توانید در مراکز طب سنتی که در آنها حجامت و بادکش انجام می شود، کار کنید.

دوره حجامت نیک اندیشان برای چه کسانی مناسب است؟

دوره حجامت نیک اندیشان برای چه کسانی مناسب است

دوره حجامت برای کسانی مناسب است که در دوره های طب سنتی شرکت کرده اند. برای مطلع شدن افرادی که نمی دانند حجامت چیست، باید بگوییم این  روش، یکی از روش های متداول در طب سنتی است و برای درمان مشکلات جسمی متفاوت از آن استفاده می کنند؛ به همین علت است که می گوییم کسانی که قصد دارند در دوره های آموزشی این حوزه شرکت کنند، می بایست با طب سنتی آشنا باشند. افرادی که با طب سنتی آشنا هستند، می دانند برای درمان چه بیماری هایی از حجامت استفاده کنند.

دوره حجامت از جمله دوره های محبوب، نزد کسانی است که دوست دارند با کمک طب سنتی، دردها و مشکلات جسمی بقیه را بهبود ببخشند. امروزه، موسسه های آموزشی زیادی در سراسر کشور در حال برگزاری دوره آموزش حجامت می باشد. این دوره ها توسط اساتید حرفه ای طب سنتی تدریس شده و حاوی نکات مهارت محور فراوانی است. از جمله موسسه های برتر، می توانیم به نیک اندیشان اشاره کنیم؛ دوره های که توسط این موسسه برگزار می شود، از جمله جامع ترین و کامل ترین دوره های حجامت در کشور می باشد.

دوره حجامت نیک اندیشان برای چه کسانی مناسب نیست؟

دوره حجامت و شرکت در آن برای کسانی که به طب سنتی آشنایی ندارند، اصلا مناسب نخواهد بود. حجامت یک روش درمانی در طب سنتی است و کسانی که نمی دانند در چه جاهایی از این روش استفاده کنند، ممکن است بیماران را با مشکلات جسمانی فراوانی درگیر نمایند. برای مثال کسانی که طبع آنها بلغمی است، به هیچ عنوان نباید از حجامت استفاده کنند.

پس اگر علاقه مند هستید در دوره حجامت حضور پیدا کنید، ابتدا در دوره های طب سنتی شرکت کرده و سپس برای شرکت در دوره هایی که حجامت را آموزش می دهند، حضور پیدا کنید. همان طوری که اشاره کردیم، حجامت یک روش درمانی است و امکان انجام آن برای همه افراد فراهم نیست. برای دریافت کامل ترین اطلاعات، توصیه می کنیم در دوره های آموزشی موسسه هایی شرکت کنید که کلاس های آنها توسط اساتید حرفه ای اداره می گردد. این افراد می توانند ریزترین و جزئی ترین نکات را در خصوص حجامت به مهارت جویان آموزش دهند.

یک دوره آموزش حجامت حرفه ای باید چه ویژگی هایی داشته باشد

یک دوره آموزش حجامت حرفه ای باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

دوره حجامت را به شرطی می توان یک دوره آموزش حجامت حرفه ای نامید که با اعطای یک مدرک معتبر همراه باشد. همانطوری که می دانید تعداد مراکز آموزشی در کشورمان کم نیست، اما متاسفانه مشکلی که وجود دارد این است که برخی از این موسسات نمی توانند یک دوره جامع و کامل را ترتیب دهند. برخی از آنها، دوره را به صورت کامل برگزار نمی کنند و برخی دیگر نیز مدرکی بدون اعتبار به دست شما می دهند. به تمام کسانی که دوست دارند در خصوص طب سنتی و حجامت اطلاعات و دانسته های خود را افزایش دهند، توصیه می کنیم به موسسات معتبر و مطرح آموزشی در کشور مراجعه کنند.

دوره حجامت نیک اندیشان یکی از بهترین  دوره های آموزشی حجامت در کشور می باشد. این برتری به چند دلیل اتفاق افناده است که یکی از آنها ارائه مدرک معتبر می باشد؛ افرادی که در دوره های این موسسه شرکت می کنند، بعد از پایان دوره یک مدرک معتبر قابل استعلام از مراکز مهم کشور دریافت خواهند کرد. موضوع دیگری که باعث شده دوره آموزش حجامت این موسسه را بهترین بنامیم، شهریه مناسبی است که برای شرکت در این دوره در نظر گرفته شده است؛ این موسسه هزینه مناسبی را برای برگزاری این دوره از مهارت جویان دریافت می کند.

خواص درمانی حجامت چیست؟

یکی از مهم ترین مباحث که در دوره حجامت ارائه می گردد، خواص درمانی حجامت است. یکی از جاهایی که حجامت می تواند اثرات درمانی خوبی داشته باشد از بین بردن صفرا و سودا است؛ کسانی که به صفرا و سودای بدنشان بالاست، مشکلات جسمی متفاوتی دارند که با حجامت درمان می شود. از دیگر خواص درمانی این روش می توان به درمان دردهای دوران قاعدگی، میگرن، بیماری های عفونی، گرفتگی بینی، تب، کم خونی، بی اشتهایی، دیابت، درمان بیماری های هورمونی و غیره اشاره کرد.

در دوره حجامت، این روش درمانی و اینکه چه بیماری هایی را می توان به کمک آن درمان کرد و یا بهبود داد، صحبت می شود. کسانی که حجامت را انجام می دهند از بایدها و نبایدهای این روش درمانی اطلاع دارند؛ اطلاع از اصول حجامت نیز در صورتی امکان پذیر خواهد بود که فرد در دوره های حجامت شرکت کرده باشد. اگر به طب سنتی و تمام روش های درمانی که در آن مطرح می شود علاقه دارید، توصیه می کنیم در دوره آموزش حجامت موسسه نیک اندیشان شرکت کرده و اطلاعات خود را در خصوص خواص درمانی حجامت افزایش دهید.

معرفی خواص درمانی حجامت چیست (دوره حجامت نیک اندیشان)

تاثیر حجامت بر پوست چگونه است؟

در دوره حجامت در رابطه با تاثیر حجامت بر پوست نیز صحبت می شود. همانطوری که اشاره کردیم این روش یک روش درمانی است و تنها روی کسانی جواب می دهد که از نظر شرایط جسمانی اجازه استفاده از این روش را داشته باشند. فراموش نکنید، هر فردی نمی تواند برای استفاده از این روش اقدام کند.

یکی از مهم ترین فواید حجامت برای پوست، خارج کردن انرژی های منفی و بد از بدن است. این روش درمانی به شما کمک می کند از نظر انرژی به تعادل برسید و مقاومت بدنتان در برابر عوامل بیماری زا افزایش پیدا کند. کاهش درد، بهبود جریان خون و ترمیم سلول های پوست از دیگر خواص درمانی است که این روش با خود به همراه دارد.

در دوره حجامت، به صورت کامل و جامع در مورد خواص این روش درمانی صحبت می شود. به خاطر داشته باشید، کسب اطلاعات کامل در مورد حجامت، در صورتی اتفاق خواهد افتاد که شما برای گذراندن این دوره، یکی از موسسات معتبر و مطرح آموزشی در کشور را انتخاب کرده باشید. اگر می خواهید همه چیز را در مورد حجامت آموزش ببینید و اگر می خواهید به اطرافیان خود کمک کنید، توصیه می کنیم دوره آموزشی حجامت نیک اندیشان را انتخاب کنید؛ این دوره یکی از کامل ترین و جامع ترین دوره های آموزش این روش درمانی به شمار می رود.

دوره آموزشی طب سنتی دانشگاه تهران بهتر است یا نیک اندیشان؟

دوره طب سنتی (کلاس های طب سنتی)

دوره آموزشی طب سنتی دانشگاه تهران

یکی از بهترین دانشگاه های سطح کشور، دانشگاه تهران است. این دانشگاه، یک دانشگاه دولتی است و تمام کسانی که آرزو دارند در این دانشگاه تحصیل کنند، با نیرو و توانی مضاعف، خود را برای کنکور سراسری آماده می کنند تا بتوانند یکی از پذیرفته شدگان این دانشگاه باشند. البته حوزه فعالیت این دانشگاه، تنها به برگزاری رشته های تحصیلی و آکادمیک ختم نشده و دوره هایی همچون دوره آموزشی طب سنتی دانشگاه تهران نیز در محل این دانشگاه در حال برگزاری است. کسانی که علاقه مند هستند در دوره آموزشی دانشگاه تهران شرکت کنند باید تمام هزینه این کلاس را به صورت یکجا پرداخته تا اجازه داشته باشند اطلاعات و دانش خود را در این حوزه افزایش دهند.

نه تنها دوره آموزشی طب سنتی دانشگاه تهران، بلکه اگر دوره طب سنتی نیک اندیشان و یا موسسه دیگری را نیز انتخاب کنید، به شما در مورد مزاج شناسی و آشنایی با طبع گیاهان و یا تمام خوراکی هایی که مصرف می کنید، اطلاعات خوبی داده می شود. در دوره آموزشی طب سنتی دانشگاه تهران نیز به این مورد پرداخته شده و شما می توانید از این به بعد با علم بیشتری مواد غذایی مورد نیاز بدن خود را انتخاب و مصرف نمایید.

از آنجایی که برخی داروهای شیمیایی با عوارضی همراه هستند، دوره طب سنتی در حال برگزاری است تا مردم بتوانند با درمان بیماری از طریق طب سنتی، بیماری خود را به بهترین شکل ممکن درمان کنند. البته با شرکت در دوره آموزشی طب سنتی دانشگاه تهران، نباید به طور کلی طب مدرن را فراموش کرد؛ زیرا طب سنتی نیز مانند طب مدرن دارای محدودیت هایی است و نمی توان برای درمان همه بیماری ها به سراغ روش های ارائه شده در این طب رفت. این موضوع مهمی است که نباید آن را فراموش کنید.

فراموش نکنید که تنها راه افزایش اطلاعات در حوزه طب سنتی، تنها شرکت در دوره آموزشی طب سنتی دانشگاه تهران نیست. موسسات مطرح دیگری نیز در کشور در حال برگزاری دوره طب سنتی هستند و برخی از آنها مانند نیک اندیشان، به دلیل سابقه بالایی که دارند و خدمات مناسبی که به علاقه مندان ارائه می کنند، به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده اند. ارائه سرفصل های دوره طب سنتی توسط افرادی که به صورت علمی و عملی در این حوزه کار کرده اند و ارائه یک مدرک معتبر در انتهای دوره، برخی برتری های دوره طب سنتی  موسسه نیک اندیشان نسبت به دوره آموزشی طب سنتی دانشگاه تهران است.

 

 

دوره آموزشی طب سنتی دانشگاه تهران

کلاس های طب سنتی

برخی موضوعات مهمی که در کلاس های طب سنتی برگزار می گردد، مربوط به شناسایی مزاج افراد است. طب سنتی بر این اعتقاد است که هر فردی مزاج خاصی دارد. با شرکت در کلاس های طب سنتی یاد خواهید گرفت که سبک زندگی خود را بر اساس مزاجی که دارید انتخاب نمایید؛ به این صورت می توانید زندگی و جسمی توام با سلامتی داشته باشید.

اگر طبع و یا مزاج فرد با مزاج غذایی که مصرف می کند، یکی باشد، خود را دچار مشکلاتی می کنند. به همین دلیل است که متخصصان و افرادی که در  کلاس های طب سنتی شرکت کرده اند توصیه می کنند، تغییراتی در زندگی روزمره تان ایجاد کرده و برخی غذاهایی که می تواند برای شما مضر باشد را مصرف نکنید.

در کنار تغییری که در سبک زندگی باید به وجود آید، استفاده از برخی دمنوش ها و یا گیاهان دارویی نیز موضوع دیگری است که در کلاس های طب سنتی در مورد آنها صحبت می شود. هر فرد، 4 طبع در بدن خود دارد. زمانی که یکی از این طبع ها بر بقیه غلبه می کند، فرد با مشکلاتی رو به رو خواهد شد. برای مثال، کسانی که دچار بلغم شدید هستند، معمولا با عوارضی مانند کم کاری تیروئید و یا چاقی در حال دست و پنجه نرم کردن می باشند. این گروه برای درمان این مشکل، علاوه بر حذف برخی مواد غذایی از برنامه روزانه، باید گیاهان دارویی و یا داروهای گیاهی که در این حوزه توصیه شده را مصرف کنند تا هر چه زودتر روالی که در بدنشان حاکم است یک روال عادی و نرمال پیدا کند.

یادگیری اصول این طب در جای خود می تواند فواید زیادی داشته باشد، البته به شرط آنکه شما در بهترین کلاس های طب سنتی شرکت کنید. شاید دوست داشته باشید بدانید که بهترین کلاس های طب سنتی و یا بهترین دوره طب سنتی چه خصوصیاتی دارد. یکی از خصوصیات و ویژگی های برجسته برترین کلاس های طب سنتی، ارائه دروس توسط اساتید و متخصصان طب سنتی است. خصوصیت دیگری که دوره های حرفه ای طب سنتی باید داشته باشند، برگزاری کلاس های طب سنتی به صورت کارگاهی و مهارتی است. تمام همّ و غم موسسه برگزار کننده این دوره باید، ارائه سرفصل های مهم این حوزه باشد.

با توجه به نکاتی که در فوق، در رابطه با بهترین کلاس های طب سنتی اشاره کردیم، به شما پیشنهاد می کنیم که دوره طب سنتی نیک اندیشان را انتخاب کنید. تمام خصوصیات ذکر شده در فوق از جمله ویژگی های شاخص کلاس های آموزشی نیک اندیشان است و علاوه بر آنها، دریافت شهریه به صورت اقساطی، ارائه مدرک معتبر و ارائه بروزترین و جدیدترین مطالب این حوزه، از دیگر مزیت های شرکت در این دوره است.

 

آموزش طب سنتی با مدرک فنی حرفه ای در دوره طب سنتی

آموزش طب سنتی با مدرک فنی حرفه ای

آموزش طب سنتی با مدرک فنی حرفه ای نیز می تواند همراه باشد. این مدرک در داخل کشور اعتبار زیادی داشته و اگر بخواهید می توانید با ارائه آن، در یکی از مراکز طب سنتی فعال در شهرتان، مشغول به کار شوید.

نکته ای که در این دوره بر روی آن تاکید زیادی می شود این است که افراد باید با توجه به وضعیت مزاجی که دارند، یک روش خاص برای تغذیه داشته باشند. اصولا افراد، مزاج های متفاوتی داشته و به عنوان مثال غذایی که برای یک نفر از اعضای خانواده مفید است، ممکن است برای فرد دیگر، حاوی ضررهای زیادی باشد. این مهم ترین موضوع و اصل در طب سنتی است که در دوره طب سنتی نیز در مورد آن زیاد صحبت می شود.

نکته دیگری که در آموزش طب سنتی با مدرک فنی حرفه ای مطرح می باشد، پیشگیری از بروز بیماری هاست. وقتی فردی، یک سبک زندگی درست و اصولی را در پیش بگیرد، به راحتی می تواند خود را از ابتلا به انواع بیماری های جسمی و حتی روحی در امان نگه دارد. با رعایت اصول ذکر شده در دوره طب سنتی، دست پیدا کردن به یک زندگی سالم و بدون بیماری بسیار راحت و لذت بخش خواهد بود.

آموزش طب سنتی با مدرک فنی حرفه ای همراه با دریافت اطلاعات خوبی در حوزه طب سنتی می باشد. درست است که روش های درمانی این طب با عوارض زیادی همراه نیست، اما یک توصیه اشتباه در مورد درمان یک بیماری ممکن است وضعیت را از آنچه که هست، وخیم تر کند و این موضوع مهمی است که باید در دوره طب سنتی به آن اشاره گردد.

اگر علاقه مند به حضور در دوره طب سنتی هستید، توصیه می کنیم در دوره طب سنتی نیک اندیشان شرکت کنید. تمامی سرفصل های مهمی که شما باید در این حوزه فرا بگیرید، به شما آموزش داده خواهد شد. از مهم ترین این سرفصل ها می توانیم به بادکش درمانی، انجام حجامت، گیاه درمانی، شناخت انواع مزاج، اصلاح مزاج با تغذیه و غیره اشاره کنیم. اگر توان پرداخت شهریه دوره طب سنتی را به صورت یکجا ندارید، نیک اندیشان این امکان را برای شما فراهم کرده تا بتوانید به صورت اقساط، هزینه این دوره را پرداخت کنید.

دوره طب سنتی برای چه کسانی مناسب است؟

دوره طب سنتی برای چه کسانی مناسب است

یکی از سوالاتی که در رابطه با دوره طب سنتی مطرح می کنند این است که این دوره برای چه کسانی مناسب است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم، طب سنتی شباهت هایی به طب پزشکی نوین دارد. در پزشکی نوین، پزشک بر اساس علائمی که بیمار ذکر می کند می بایست نوع بیماری را تشخیص دهد و دارویی تجویز کند. در طب سنتی نیز تجویز داروهای گیاهی بر اساس علائم ظاهری فرد و مواردی صورت می گیرد که فرد بیان می کند.

فردی که در دوره طب سنتی حضور می یابد، بهتر است گوش شنوایی داشته و به تمام صحبت ها و توضیحاتی که بیمار اشاره می کند، توجه داشته باشد. بی توجهی به یکی از موضوعات و نکات ارائه شده، می تواند منجر به تجویز دارویی اشتباه برای فرد شده و این مساله نیز ممکن است مشکلات دیگری را در پی داشته باشد. پس اگر نمی توانید به اطرافیان و مشکلاتی که آنها دارند گوش داده و صحبت های آنها را با دقت بشنوید، توصیه می کنیم در دوره آموزش طب سنتی هیچ موسسه ای شرکت نکرده و وقت و هزینه خود را هدر ندهید.

اگر می بینید توانایی کمک به دیگران را داشته و از حافظه خوبی برخوردار هستید و می توانید علائم بیماری های متفاوت و داروهای مناسب برای درمان آنها را به ذهن بسپارید، در دوره های طب سنتی موسسه نیک اندیشان کرده و اطلاعات خود را در این رابطه افزایش دهید.

دوره طب سنتی برای چه کسانی مناسب نیست؟

سوال دیگری که در رابطه با دوره طب سنتی مطرح می شود، این است که این دوره برای چه کسانی مناسب نیست. اگر بخواهیم با توجه به مواردی که در فوق توضیح دادیم، پاسخی مناسب و شایسته برای این سوال مطرح کنیم، باید بگوییم این دوره برای فردی که اساسا به طب سنتی اعتقادی ندارد، دوره مناسبی نیست و نمی تواند تاثیری بر افزایش دانسته ها و معلومات او داشته باشد. افرادی که در دوره های طب سنتی شرکت می کنند، می بایست به این علم کهن اعتقاد داشته و خود نیز سعی کنند از آن برای درمان بیماری هایی که دارند، استفاده کنند.

علاقه مندان به شرکت در دوره طب سنتی می توانند برای شرکت در این دوره غنی و کاربردی به موسسه نیک اندیشان مراجعه کنند. اساتیدی که این دوره را آموزش می دهند، اطلاعات بسیار جامع و کاملی در رابطه با طب سنتی داشته و می توانند این دوره را به بهترین شکل ممکن برگزار کنند. تمام کسانی که طب سنتی را در این مجموعه دوره دیده اند، امروزه در مراکز طب سنتی مشغول به کار هستند و به عنوان یک حرفه ای شناخته می شود.

 

دوره آموزش طب سنتی نیک اندیشان بهتر است یا جهاد دانشگاهی و یا فنی حرفه ای

دوره آموزش طب سنتی نیک اندیشان بهتر است یا جهاد دانشگاهی و یا فنی حرفه ای؟

دوره طب سنتی که در موسسه فنی حرفه ای برگزار می شود، با دوره ای که در همین رابطه در نیک اندیشان در حال برگزاری است، تفاوت های زیادی دارد. برای مثال، نیک اندیشان این فرصت را برای علاقه مندان فراهم کرده تا با هزینه ای مناسب در این دوره حضور پیدا کرده و دانسته های خود را در رابطه با طب سنتی افزایش دهند. علاوه بر این، کسانی که بنا به دلایل مختلف نمی توانند شهریه را به صورت یکجا پرداخت کنند، می توانند هزینه را به صورت قسطی پرداخت نمایند. در انتهای دوره نیز یک مدرک معتبر قابل استعلام از دانشگاه به مهارت جویان اهدا می شود. در ضمن به خاطر داشته باشید، دوره ای که در این موسسه برگزار می گردد یکی از مهارتی ترین و کاربردی ترین دوره های حال حاضرکشور می باشد.

فنی حرفه ای نیز دوره طب سنتی برگزار کرده و کسانی که در این دوره حضور پیدا می کنند، می توانند اطلاعات به نسبت مناسبی را دریافت کنند. موسسه هایی که زیر نظر فنی حرفه ای کار می کنند و دوره های آموزشی برگزار می نمایند، شهریه را به صورت یکجا دریافت کرده و مدرک ارائه شده از سوی آنها نیز تنها قابل استعلام از فنی حرفه ای می باشد و اعتبار دیگری نمی توان برای آن قائل بود.

با توجه به مسائلی که در فوق توضیح دادیم، با جرات می توانیم بگوییم که دوره آموزش طب سنتی نیک اندیشان یکی از بهترین و مطرح ترین دوره هایی طب سنتی است که در کشور برگزار می گردد.

آموزش مجازی طب سنتی می تواند مفید باشد یا دوره طب سنتی حضوری؟

دوره طب سنتی که به صورت مجازی ترتیب داده می شود، مشکلات خاص خود را دارد. از آنجایی که در کشور ما سرعت اینترنت بالا نیست و قطعی و وصلی های زیادی را در هر روز در خطوط ارتباطی کشور شاهد هستیم، برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین و مجازی را به کار سختی تبدیل کرده است. اگر یک بار اینترنت قطع شود شما کلاس را از دست داده و امکان حضور در آن و پرسیدن سوالات خود را نخواهید داشت. البته برگزاری دوره های متفاوت به این شکل، مزیت های خاص خود، مانند حذف رفت و آمد به کلاس را دارد.

توصیه می شود، در دوره هایی مانند دوره طب سنتی که میزان پرسش و ابهامات افراد در آن زیاد است، به صورت حضوری شرکت کنید. درست است که افراد برای حضور در کلاس می بایست زمانی را در نظر بگیرند، اما حداقل به این شکل، ابهام و سوالی در رابطه با طب سنتی باقی نمانده و مهارت جویان می توانند تمامی سوال های خود را از اساتید بپرسند.

 

آموزش مجازی طب سنتی می تواند مفید باشد یا دوره طب سنتی حضوری

بهترین آموزشگاه طب سنتی در تهران

بهترین آموزشگاه طب سنتی، آموزشگاهی است که سعی می کند دوره را به صورت جامع و کامل برگزار کند. اصولا مراکز آموزشی را که تمام دغدغه شان را برای ارائه تام و تمام دوره طب سنتی قرار می دهند و از حضور اساتید حرفه ای و ماهر بهره می برند، به جرات می توان یک موسسه برتر و معتبر نامید. این مراکز معتبر آموزشی، شهریه مناسبی برای دوره تعیین کرده و سعی می کنند شرایط آسان و راحتی برای پرداخت آن در نظر بگیرند.

نکته دیگری که می بایست در رابطه با آموزشگاه طب سنتی مورد توجه قرار داد، ارائه یک مدرک معتبر است. توصیه می کنیم اگر دوست دارید در رابطه با این طب، تجربیات زیادی کسب کرده و در نهایت نیز مدرکی معتبر دریافت کنید در دوره طب سنتی موسساتی شرکت کنید که امتحان خود را در رابطه با برگزاری دوره های کارآمد پس داده باشند. یکی از موسساتی که دارنده تمام ویژگی های فوق است، موسسه نیک اندیشان می باشد.

آموزش گیاهان دارویی

آموزش گیاهان دارویی و یادگیری تمام خواصی که دارند، پایه و اساس طب سنتی است. اصولا افرادی که در دوره طب سنتی شرکت می کنند، با این مبحث بسیار مهم آشنا شده و نکات زیادی را در رابطه با آن فرا می گیرند. توجه داشته باشید، درمان بیماری ها به واسطه تجویز داروهای گیاهی اتفاق می افتد و به همین سبب است که بر یادگیری خواص گیاهان دارویی و شناخت آنها در دوره آموزش طب سنتی، تاکید زیادی می شود.

آموزش گیاهان دارویی شامل شناخت گیاهان از نظر ظاهری، کسب اطلاعات در رابطه با خواص آنها، تاثیر آنها در درمان بیماری ها، نحوه مصرف، دوز مصرف آنها و غیره می باشد. فردی که در دوره طب سنتی حضور پیدا می کند، با تمامی این مباحث و سرفصل ها آشنا شده و می بایست آنها را به خاطر بسپارد.

آیا در نیک اندیشان دوره های آموزشی دیگری در حوزه های کاری دیگر برگزار میشود؟

توجه داشته باشید به جز دوره طب سنتی (دوره حجامت)، دوره و کار گاه های آموزشی دیگری در حوزه های متعدد، مانند : آرایش و پیرایش ، فنی و مهندسی ؛ هنری ، مدیریت کسب و کار و… در موسسه نیک اندیشان برگزار میشود که میتوانید در هر کدام از آنها شرکت کنید. این دوره های عبارتند از:

دوره مربیگری مهد کودک ، دوره بازی درمانی ، دوره کمک پرستاری ، دوره حسابداری ، دوره کاشت مو ، دوره تعمیر پکیج ، دوره عکاسی ، دوره فیلمبرداری ، دوره کاشت ابرو ، دوره فارکس ، دوره ارز دیجیتال ، دوره بازرگانی ، دوره لیزر موهای زائد ، دوره ماساژ و…

برای مشاوره و ثبت نام اطلاعات خود را وارد کنید!

    2 reviews for دوره دستیار طب سنتی و دوره حجامت

    1. محمد احمدی

      سلام میشه هزینه دوره رو قسطی پرداخت کرد؟

      • aref

        سلام محمد عزیز
        بله شما میتوانید هزینه دوره را به صورت اقساطی پرداخت کنید. برای اطلاع از شرایط پرداخت لطفا با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید همکاران من شما رو راهنمایی می کنند

    2. رضا

      در انتهای دوره مدرکی میدید؟

      • aref

        سلام رضا عزیز
        بله در انتهای دوره به شما مدرکی از دانشگاه و URS انگلیس داده میشود که هر دو آنها معتبر و قابل استعلام هستند.

    دیدگاه خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی موسسه نیک اندیشان
    اینستاگرام نیک اندیشان
    close-image