نحوه عملکرد اهرم در بازار فارکس

نحوه عملکرد اهرم در بازار فارکس

ما در این مقاله به سراغ یکی از ویژگی های فارکس رفته ایم و می خواهیم بیشتر با آن آشنا گردیم و آن هم اهرم در بازار فارکس می باشد. اهرم در این بازار می تواند به عنوان یک مزیت شناخته شود و گاهی هم می تواند به عنوان یک عیب معرفی گردد. اگر شما هم به ورود کردن به بازار فارکس علاقه دارید ابتدا بایستی با ویژگی های آن آشنا شوید و پس از آنکه به طور کامل با قواعد آن آشنا گشتید به این بازار ورود کنید. با اینکار مطمئنا با علم سرمایه گذاری و با آشنایی که با اصلاحات بازار فارکس پیدا نمودید می توانید بهترین سرمایه گذاری را برای خود رقم بزنید.

توجه به اهرم در بازار فارکس برای افرادی که مایل هستند یک سرمایه گذار موفق باشند مهم تلقی می گردد، با ما همراه شوید تا با این مزیت و عیب فارکس آشنا گردیم.

تعریف اهرم در بازار فارکس

اهرم یا لوریج همچون وام عمل می کند و یک مفهوم بسیار رایج در بازار و معاملات فارکس می باشد. با کمک وامی که سرمایه گذار از یک کارگزار می گیرد، می تواند موقعیت های بزرگتری را با یک ارز معامله نماید.

شما به عنوان یک سرمایه گذار در این بازار می توانید با کمک اهرم سودی بیشتر از توان مالی خود دریافت نمایید. اما خوب با این ویژگی مثبتی که در بازار فارکس موجود است، اهرم همچون یک شمشیر تیز دولبه گاهی عمل خواهد نمود. اینکه فکر کنید تمام اهرم مزایا است و هیچ خطر و عیبی در آن وجود ندارد، نشان دهنده این است که هیچ اطلاعی از اهرم نداشته و تنها می دانید اهرم به معنای وام است که کارگزار به سرمایه گذار ارائه می نمایدو.

همانطور که اهرم در بازار فارکس می تواند شما را به سمت موفقیت و سود بیشتر سوق دهد، همانطور می تواند شما را به ضرر و ورشکستگی برساند. پس توجه کنید از چه چیزی می خواهید برای سرمایه گذاری استفاده نمایید و برای چه می خواهید از اهرم استفاده کنید.

به همین دلیل مهم است که معامله گران فارکس بتوانند اهرم را مدیریت نمایند و استراتژی های مدیریت ریسک به منظور کاهش ضررهای فارکس استفاده نمایند. در هنگام استفاده از این شیوه کارگزار بایستی درصدی از معامله را به صورت نقد نزد خود به عنوان یک وثیقه حفظ نماید. البته برای ارزهای خاص این مورد می تواند بالاتر باشد.

درک اهرم در بازار فارکس

بازار فارکس  به عنوان بزرگترین بازار در سطح جهان شناخته شده می باشد و روزانه بیش از 5 تریلیون دلار ارز در آن مبادله می گردد.

سرمایه گذارها از اهرم به منظور افزایش سود حاصل از معاملات فارکس استفاده می نمایند. این بازار بالاترین مقادیر اهرمی را در اختیار سرمایه گذاران خود قرار می دهد.

اهرم در اصل یک وام است که از طرف کارگزار بسته به درخواست شخص سرمایه گذار به او داده می شود. بعضی از کارگزاران امکان دارد مقدار کمی از اهرم را در ابتدا برای معامله گران جدید ثبت کنند. علت هم تازه کار بودن این اشخاص می باشد.

البته در بیشتر موارد، این امکان فراهم است تا معامله گران بتوانند مقدار یا اندازه معامله را بر اساس اهرمی که مایل هستند، تنظیم نمایند. اما با این اوصاف، کارگزار بایستی درصدی از مبلغ فرضی معامله را به عنوان وجه نقد در حساب خود نگهداری نماید که در اصطلاحات فارکس به آن مارجین اولیه می گویند.

آیا اهرم در بازار فارکس خطرناک است؟

درست است که می توان با کمک اهرم به بهترین سودها با کمترین سرمایه دست پیدا کرد. اما ممکن است اهرم برخی مواقع برعلیه سرمایه گذار عمل نماید. به عنوان مثال: اگر ارز زیربنایی یکی از معاملات شما برخلاف آنچه که می اندیشیدید حرکت کند می تواند ضررهای احتمالی را تا حد بسیاری افزایش دهد.

 برای اینکه بتوان از یک فاجعه جلوگیری نمود، معامله گر فارکس باید یک سبک معاملاتی سختگیرانه را اعمال نماید. این سبک می تواند استفاده از دستورات توقف ضرر برای کنترل ضررهای احتمالی را شامل شود.

استاپ ضرر، یک دستور معامله با کارگزار برای خارج سازی از موقعیت در سطح قیمتی معین می باشد. به این صورت، یک معامله گر می تواند زیان یک معامله را محدود نماید.

شما به عنوان یک معامله گر فارکس بایستی نکات اساسی برای مدیریت صحیح ریسک های اهرمی را بدانید. در ادامه به نکات اساسی برای مدیریت صحیح ریسک های اهرم در بازار فارکس اشاره خواهیم نمود:

  • استفاده از توقف های دنباله دار
  • کوچک نگاه داشتن موقعیت ها
  • محدود نمودن میزان سرمایه برای هر موقعیت
  • هیچ محدودیتی ندارد.

در صورتی که بتوانید با مدیریت صحیح از اهرم فارکس استفاده نمایید بی شک می توانید موفقیت و سودآوری را در این بازار داشته باشید.

توجه داشته باشید که اهرم کاملاً برای نیازها و انتخاب های هر معامله گر انعطاف پذیر و قابل تنظیم است.

نحوه عملکرد اهرم در بازار فارکس

در مورد اهرم در بازار فارکس (بهترین اهرم در فارکس) به این نکات مهم توجه داشته باشید!؟

یکی از نکات مهمی که در مورد بهترین اهرم در فارکس باید بدانید آن است که برای این اهرم در بازار فارکس هیچ محدودیتی تعیین نکرده اند و حداکثر اهرم در بازار فارکس به بروکری بستگی دارد که شما از آن استفاده می کنید. بروکرهایی که اعتبار بالایی دارند، اهرم های معتبر و معقولی را ارائه می کنند، اما هستند بروکرهایی که اهرم های آنها قدرت 1:3000 دارند.

به یاد داشته باشید برخی بروکرها، برای دادن اهرم به مشتری های خود به انتخابی رفتار می کنند و هر کدام از آنها فاکتورها و معیارهای خاصی برای ارائه اهرم در نظر دارند. تریدرهایی که تعداد معامله های موفقیت آمیز آنها و میزان سود کسب شده شان بیشتر باشد، استحقاق و حق بیشتری برای استفاده از اهرم دارند.

کسانی که در معامله هایشان از اهرم فارکس استفاده نمی کنند، برای شان علامت 1:1 نمایش داده خواهد شد. این علامت به این معناست که تریدر از این اهرم استفاده نکرده و همه سرمایه ای که در فارکس دارد متعلق به خود اوست. در این موقعیت، بروکر در انجام معامله های زیان ده هیچ گونه دخالتی نکرده و حتی ممکن است در آینده شرایطی پیش آید که سرمایه تریدر به کلی از دست برود.

معایب انجام اهرم در بازار فارکس

هر کاری می تواند در کنار مزایا، معایبی را هم به همراه داشته باشد و این موضوع در مورد اهرم هم صدق می کند و ما در این مورد در قسمت های بالا صحبت کوتاهی نمودیم.

توجه داشته باشید در بازار فارکس هر چقدر سود دهی شما بالا باشد امکان ضرر هم به همان اندازه و حتی بیشتر وجود دارد. این موضوع ریسک پذیر بوده و بایستی منتظر هر اتفاقی باشید. همین موضوع باعث می شود تا بگوییم باید قبل از ورود به بازار فارکس اطلاعات کافی را بدست آورده و با دقت و علم در زمینه سرمایه گذاری در بازار فارکس وارد شوید.

از دیگر عیوب که می تواند اهرم را تبدیل به یک موقعیت خطرناک کند، داشتن اعتماد به نفس کاذب است. زمانی که یک سرمایه بالایی در دست شما است ناخودآگاه دوست دارید هر چه سریعتر وارد معامله شوید و این عمل را انجام دهید. این اتفاق زمانی که وقت درستی برای انجام معامله نیست می تواند یک ریسک پرخطر را به همراه داشته باشد.

این عمل باعث می گردد تا سریعا شما به جای سودآوری دچار زیان و ضرر گردید و به عبارتی سرمایه خود را از دست بدهید.

تاثیر روی روح و روان از دیگر عیوب اهرم در بازار فارکس است. در اصل اهرم روی روان و ذهن سرمایه گذاران می تواند اثر بگذارد و باعث هیجانی شدن معامله گر شود. این موضوع می تواند بدترین چیزی باشد که معامله گر امکان دارد با آن مواجه شود.

پس از داشتن غرور کاذب در سرمایه گذاری فارکس خودداری نموده و اعتماد به نفس کاذب خود را سرکوب نمایید.

بهتر است برای داشتن موفقیت همیشه با احتیاط قدم برداشته شود و توجه کنید که سرمایه شما در گروه سرمایه بزرگ‌تری می باشد که می‌تواند سود خوب یا ضرر را به شما برساند.

جمع بندی اهرم در بازار فارکس

اهرم در بازار فارکس همانقدر که می تواند پر اهمئیت باشد می تواند مشکلاتی را هم به بار بیاورد. شما با داشتن علم کافی و تحقیقات لازم می توانید بهترین استفاده را از اهرم ببرید و سود قابل توجهی را از بزرگترین بازار جهان که تمام جهانیان در آن اقدام به معامله و خرید و فروش می نمایند را داشته باشید.

برای ثبت نام در دوره فارکس نیک اندیشان بر روی دکمه ثبت نام زیر کلیک کنید👇

ثبت نام دوره

آیا نیک اندیشان به جز دوره فارکس، دوره های آموزشی دیگری در حوزه مالی، برگزار می کند؟

بله نیک اندیشان در حوزه مالی، دوره های آموزشی زیر را هم برگزار می کند. که عبارتند از:

دوره فارکس ، دوره آموزش ارز دیجیتال ، دوره آموزش بورس

آیا نیک اندیشان دوره های آموزشی در حوزه های دیگر هم برگزار می کند؟

بله ، هلدینگ آموزشی نیک اندیشان در حوزه های آموزشی متعدد (بیش از 70 دوره) برگزار می کند. و شرایط شرکت در این دوره ها به گونه ای طراحی شده که تمامی افراد با شرکت در این دوره ها ، از جنبه های مالی ، دسترسی آسان ، بار علمی ، مدارک معتبر ، تضمین شغل پس از انتهای دوره، به سودشان باشد. که در ادامه به معرفی حوزه های آموزشی این موسسه به همراه برخی از دوره های آن می پردازیم :

حوزه پیراپزشکی (طب)

دوره طب سنتی، دوره داروخانه، دوره کمک پرستاری، دوره دستیار دندانپزشک ، دوره لیزر موهای زائد، دوره کاشت مو، دوره کاشت ابرو

حوزه فنی مهندسی

دوره پکیج ، دوره تعمیرات موبایل ، دوره تعمیر اسپیلت ، دوره تعمیر یخچال ، دوره نصب دوربین مدار بسته

حوزه مدیریت کسب و کار

دوره BBA ، دوره MBA ، دوره DBA یکساله ، دوره POST DBA

حوزه حسابداری و بازرگانی

دوره حسابداری ، دوره بازرگانی ، دوره آموزش صادرات و واردات

حوزه روانشناسی کاربردی

دوره بازی درمانی ، دوره مونته سوری

حوزه هنری

دوره عکاسی ، دوره بازیگری

نوشته قبلی
ارز دیجیتال رز چیست؟
نوشته بعدی
تمام آنچه که باید در مورد بیت کوین کش بدانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی موسسه نیک اندیشان
اینستاگرام نیک اندیشان
close-image