دوره تکنسین داروخانه (دوره داروخانه)

(15 customer reviews)

در این دوره مهارت های مربوط به کار در داروخانه شامل نسخه خوانی، نسخه پیچی، قفسه بندی، کار با نرم افزار داروخانه به مهارت جویان آموزش داده می شود و ضمن اعطای گواهینامه دانشگاهی، سازمان فنی حرفه ای ، در انتهای دوره مهارت جویان معرفی به کار می شوند.

توضیحات

فیلم معرفی دوره داروخانه (تکنسین داروخانه و نسخه خوانی)

فایل صوتی معرفی دوره داروخانه (تکنسین داروخانه و نسخه خوانی)

توضیح مفصل  دوره نسخه خوانی تکنسین داروخانه

دوره نسخه خوانی یا تکنسین داروخانه یک دوره آموزشی شامل نسخه خوانی، نسخه پیچی، قفسه بندی و کار با نرم افزار داروخانه می باشد.

محتوای کلاس آموزش قفسه بندی کاملا منطبق با بازار کار است و قسمتی از آموزش نسخه پیچی، رایگان در داروخانه برگزار می گردد.

این دوره آموزشی توسط دکتر داروساز تدریس می شود. دوره به صورت کارگاهی و مهارتی برگزار می گردد.

در انتهای دوره آموزش نسخه پیچی، به مهارت جویان گواهینامه قابل استعلام با مهر و هولوگرام از دانشگاه، سازمان فنی حرفه ای داده می شود.

این مرکز آموزشی تنها موسسه ای است که گواهینامه از خود دانشگاه می دهد نه از بسیج یا جهاد و پس از اتمام کلاس آموزش دستیار داروخانه، معرفی به کار (کاریابی) انجام می شود.

از مزایای موسسه نیک اندیشان قیمت مناسب آن نسبت به سایر موسسات و شرایط پرداخت اقساطی آن است.

لازم به ذکر است که مراکز هلدینگ آموزشی نیک اندیشان از دسترسی مناسب برخوردارند و نزدیک مترو قرار دارند.

از امتیازات ممتاز این آموزشگاه این است که مهارت آموزان پس از ثبت نام در یک دوره در صورت نیاز می توانند به صورت رایگان در همان دوره شرکت کنند تا آن مهارت را به صورت کامل فرا بگیرند.

سرفصل های کلاس دستیار داروخانه:

  • 1. نسخه خوانی
  • 2. نسخه پیچی
  • 3. قفسه بندی
  • 4. کار با نرم افزار وکیل

نام استاد

متخصص داروسازی

دارای فعالیت در داروخانه(شبانه روزی سالاری تبار)

مسئول فنی داروخانه

(آقای امام جمعه)

طول دوره

2 ماه    8 جلسه 2 ساعته     هفته ای 1 جلسه

گواهینامه

1. اعطای گواهینامه از دانشگاه (با مهر و هولوگرام و قابل استعلام)

2. اعطای گواهینامه از سازمان فنی و حرفه ای

هزینه و شرایط پرداخت

مبلغ دوره: 1.880.000 هزار تومان

شرایط پرداخت: 980,000 تومان پیش ثبت نام، مابقی از جلسه اول 350,000 تومان تا تسویه کامل

چرا نیک اندیشان؟

  • ارائه موارد آموزشی به زبان ساده، کاربردی، مهارتی و مناسب بازار کار
  • پرهیز از ارائه مطالب تئوریک و غیر کاربردی
  • قسمتی از دوره در داخل داروخانه برگزار می شود.
  • استفاده از اساتیدی که هم علمی هستند و اجرایی
  • ارائه گواهینامه قابل استعلام از دانشگاه نه از بسیج و جهاد
  • ارائه گواهینامه قابل استعلام از با مهر و هولوگرام از  سازمان فنی و حرفه ای
  • معرفی به کار در انتهای دوره
  • شعبات نیک اندیشان نزدیک مترو قرار دارد.
  • در صورت گذراندن یک دوره تا یادگیری کامل آن مهارت می توانید به صورت رایگان در آن دوره شرکت کنید.
  • پرداخت اقساطی شهریه دوره
  • هزینه آموزشی مناسب نسبت به مراکز آموزشی دیگر
  • نیک اندیشان برند برتر آموزش و کاریابی است که ارزش آن به ارائه خدمات آموزشی با کیفیت و قیمت مناسب است.

سوالات متداول

دوره آموزش داروخانه چند جلسه است؟

این دوره آموزش داروخانه همانطور که در بالا گفته شد هفته ای 1 جلسه 2.5 ساعته که در مجموع 8 جلسه در 2 ماه برگزار می شود.

آیا پس از گذراندن دوره داروخانه در نیک اندیشان مدرکی دریافت می کنم؟

بله شما بعد از گذراندن دوره داروخانه، مدارکی از دانشگاه و آکادمی URS امارات دریافت می کنید. میتوانید برای مشخص شدن صحت مدارک، استعلام مدارک خود را بگیرید.

آیا میتوان هزینه دوره داروخانه را به صورت قسطی پرداخت کرد؟

بله، از آنجایی که هزینه کل دوره داروخانه، 980 هزار تومان می باشد، میتوانید 450 هزار تومان آن را برای ثبت نام و شرکت در دوره به عنوان پیش  پرداخت واریز کنید و در طی دوره مابقی را از جلسه اول، هر جلسه 200 هزار تومان پرداخت کنید، تا به طور کامل هزینه کل دوره تسویه شود.

چطوری میتوانم در دوره تکنسین داروخانه، ثبت نام کنم؟

برای ثبت نام و شرکت در کلاس های دوره تکنسین داروخانه در نیک اندیشان، فیلد های فرم زیر را کامل پر کنید و بر روی دکمه ارسال کلیک کنید. در این صورت همکاران ما پس از دریافت اطلاعات شما با شما تماس گرفته و ثبت نام شما را انجام می دهند. و یا میتوانید خودتان با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و ثبت نام خود را با کمک پشتیبانان انجام دهید.

دوره داروخانه نیک اندیشان

امروزه افراد زیادی هستند که خواهان کار و شروع یک حرفه در داروخانه ها هستند. اما بد نیست بدانید که هر کسی نمی تواند در داروخانه کار کند و این حرفه هم همانند سایر حرفه ها به یک مدرک احتیاج دارد. گذراندن دوره داروخانه یکی از ملزومات شروع به کار بوده افرادی که این دوره را نگذرانده اند اجازه ی کار در داروخانه را نخواهند داشت. به همین جهت بایستی این افراد در دوره ی داروخانه شرکت کنند. در اختیار داشتن مدرک دوره داروخانه به افراد این امکان را می دهد تا بتوانند در داروخانه مشغول به کار شوند. موسسات مختلفی همچون موسسه ی نیک اندیشان این دوره را برای متقاضیان برگزار می کنند. شرکت در دوره داروخانه این امکان را به متقاضیان می دهد که با وظایف یک تکنسین داروخانه آشنا شده و مهارت های مورد نیاز را یاد بگیرند. در داروخانه ها علاوه بر تکنسین های داروخانه، داروساز ها هم کار می کنند اما وظایف این دو حرفه متفاوت است. لازم به ذکر است که در دوره داروخانه مهارت های مرتبط با تکنسین داروخانه آموزش داده می شود. به تکنسین های داروخانه نسخه خوان هم گفته می شود.

دوره داروخانه

دوره داروخانه موسسه نیک اندیشان به چه صورت است؟

دوره داروخانه موسسه ی نیک اندیشان یک دوره ی آموزشی می باشد که متقاضیان طی دوره آموزش هایی در خصوص نسخه خوانی، نسخه پیچی، قفسه بندی  را می آموزند. آنان همچنین در مورد کار با نرم افزار داروخانه آموزش های مورد نیاز را کسب می کنند.

محتوای کلاس های دوره داروخانه این موسسه منطبق با بازار کار می باشد. لازم به ذکر است ، استاد این دوره دکتر داروساز می باشد و فضای دوره یک فضای کارگاهی است.

پس از آن که دوره آموزشی به اتمام رسید کارآموزان گواهینامه ی قابل استعلام دریافت می کنند.این گواهینامه از دانشگاه با مهر و هولوگرام و مدرکی آکادمی URS امارات و سازمان فنی حرفه ای می باشد. تمامی مدارکی که این موسسه اعطا می کند معتبر بوده و قابل استعلام می باشند.

هزینه ای که این موسسه ضمن برگزاری دوره دریافت می کند نسبت به سایر موسسات بسیار منصفانه بوده و امکان پرداخت هزینه به صورت قسطی برای متقاضیان دوره فراهم می باشد. شایان ذکر است که شعبات موسسه ی نیک اندیشان از دسترسی آسانی برخوردار می باشند.

طول دوره ی داروخانه هلدینگ نیک اندیشان 2 ماه بوده و این دوره در 8 جلسه ی 5/2 ساعته برگزار می شود.

دوره تکنسین داروخانه

اگر تا به حال به شغلی به عنوان تکنسین داروخانه فکر کرده اید، چند نکته وجود دارد که باید بدانید. شرکت در دوره تکنسین داروخانه به منظور دریافت آموزش و کسب مهارت های  مناسب مؤلفه ‌های کلیدی برای موفقیت شغلی تکنسین داروخانه ضروری است، اما عوامل دیگری مانند رشد شغلی، در دسترس بودن شغل و فرصت ‌های پیشرفت نیز وجود دارد.

برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا شغل تکنسین داروخانه برای شما مناسب است یا خیر، در اینجا چندین نکته در مورد مسیر شغلی تکنسین داروخانه و نحوه شروع به کار برای شما آورده شده است.

  1. چرا تکنسین داروخانه شدن یک شغل خوب است؟

تکنسین های داروخانه تحت نظارت داروسازان دارای مجوز کار می کنند تا طیف گسترده ای از وظایف اداری را انجام دهند. آن ها پس از شرکت در دوره تکنسین داروخانه کارهایی نظیر برقراری ارتباط با بیماران و خواندن نسخه ها را انجام می دهند. این یک شغل پردرآمد با ساعات کاری منعطف و حداقل نیازهای آموزشی از چهار ماه تا دو سال است که آن را به یک انتخاب عالی برای تغییر شغل در آینده یا نقطه شروعی برای دانشجویان بلند پرواز تبدیل می کند.

شغل تکنسین داروخانه نیز با فرصت های شغلی فراوان و افزایش تقاضا، به عنوان شغلی پایدار شناخته شده است. طبق آمار اداره آمار کار، چشم‌ انداز شغلی تکنسین‌ های داروخانه با نرخ رشد بالاتر از میانگین سایر شغل ها بسیار روشن است. این حرفه برای  کسانی که اغلب جابه جا می شوند یک شغل مناسب است.

 

 

دوره داروخانه (دوره نسخه پیچی)
دوره داروخانه (دوره نسخه پیچی)

 

 

  1. مسیر شغلی تکنسین داروخانه چیست؟

مسیر شغلی تکنسین داروخانه متنوع و پر از فرصت های پیشرفت است. افراد ممکن است پس از اینکه در دوره تکنسین داروخانه شرکت کردند در یک داروخانه مشغول به کار شوند، اما همیشه می توانند نردبان شغلی تکنسین داروخانه را ارتقا دهند یا در زمینه دیگری منشعب شوند.

تکنسین‌های داروسازی می‌توانند تعدادی گواهی‌ های تخصصی را برای واجد شرایط شدن  موقعیت ‌های با درآمد بالاتر کسب کنند. آن ها می‌ توانند تحصیلات خود را ادامه دهند تا مدرک خود را دریافت کنند و داروساز شوند، یا می ‌توانند به مسیر متفاوتی در فروش، مدیریت یا ترکیب دارویی تغییر مسیر دهند.

  1. چه مدت طول می کشد تا یک تکنسین داروخانه شوید؟

زمان لازم برای تبدیل شدن به یک تکنسین داروخانه با توجه به برنامه ‌ای که برای ثبت‌نام انتخاب می‌کنید، متفاوت خواهد بود. تحصیلات سنتی در دانشگاه معمولاً حدود دو سال طول می‌کشد تا تکمیل شود. اما دوره های آموزشی تکنسین داروخانه کمتر طول خواهد کشید.

دوره نسخه پیچی

نسخه پیچ یا دستیار داروخانه کیست؟

یک نسخه پیچ، یا دستیار داروخانه، کسی است که بعد از گذراندن آموزش های لازم در دوره نسخه پیچی و کسب مدرک مربوطه،  تحت نظر یک تکنسین داروساز مجوز دار مشغول به کار می شود. کار او  تهیه و توزیع داروهای نسخه‌ای می ‌باشد. نقش آن ها شامل موارد زیر می باشد:

  • حصول اطمینان از اینکه نسخه ها به درستی بایگانی می شوند
  • حصول اطمینان از اینکه نسخه ها به بیماران و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی تحویل می شوند
  • انجام معاملات فروش بدون نسخه
  • ارتباط رودررو با بیماران

نسخه پیچ هت و دستیاران داروخانه داروهایی را که وارد داروخانه می‌ شوند، دریافت و ذخیره می ‌کنند، موجودی داروهای تجویزی را تهیه می‌ کنند، سوابق را نگه داری می کنند و فهرستی از داروها را برای تسهیل کار داروساز تهیه می ‌کنند.

 

دوره تکنسین داروخانه

چرا باید یک نسخه پیچ یا دستیار داروخانه شوید؟

افراد به دلایل مختلفی انتخاب می‌کنند که  دستیار داروخانه شوند:

  • برای کسب طیف وسیعی از تجربه
  • برای امتحان روش کاری مختلف و روش های جدید کار
  • برای کسب دانش جدید
  • برای داشتن انعطاف پذیری و تعادل در کار و داشتن یک زندگی خوب
  • برای کسب تجربه و انتخاب مهارت های جدید
  • برای ایجاد ارتباط اجتماعی و شغلی
  • برای به دست آوردن اعتماد به نفس
  • داشتن زمان کار و ساعت کار دلخواه

نسخه پیچ ها و دستیاران داروخانه کجا کار می کنند؟

نسخه پبچ ها و دستیاران داروخانه پس از شرکت در دوره نسخه پیچی می توانند به عنوان بخشی از تیم مراقبت ‌های بهداشتی گسترده ‌تر در محیط ‌های بیمارستانی یا داروخانه‌ های خصوصی کار کنند. شما می توانید در مکان های مختلفی کار کنید، از جمله:

  • زنجیره‌های بزرگ داروخانه‌ ها
  • داروخانه های خصوصی
  • داروخانه های اجتماعی کوچک و مستقل
  • بیمارستان ها

نسخه پیچ ها و دستیاران داروخانه چه زمانی کار می کنند؟

نسخه پیچ ها پس از آنکه دوره نسخه پیچی را پشت سر گذاشتند و مهارت های مورد نیاز حرفه خود را کسب کردند مشغول به کار می شوند. الگوهای کاری آن ها بسته به مکانی که در آن کار می کنند می تواند متفاوت باشد و برخی از داروخانه ها برای ساعات طولانی و خارج از ساعت کاری معمول باز هستند. بنابراین، نوبت کاری، ساعات طولانی، کار آخر هفته و چرخش ممکن است در هر داروخانه متفاوت باشد.

وظایف تکنسین داروخانه چیست ؟

وظایف تکنسین داروخانه شامل موارد زیر میباشد:

1 – دریافت نسخه
2 – خواندن نسخه
3 – آماده نمودن داروهای نسخه دوره تکنسین داروخانه
4 – ثبت نسخه تحویلی در کامپیوتر به وسیله نرم افزارهایی که به این منظور تولید شده اند دوره تکنسین داروخانه
5 – نوشتن دستورات لازم بر رو برچسب های دارویی دوره تکنسین داروخانه
6 – تحویل دارو به بیمار دوره تکنسین داروخانه
7 – ارائه اطلاعات دارویی ، توصیه و گفت و گو با بیمار که تحت عنوان مشاوره دارویی به آن عمل می گردد

آینده شغلی و بازار کار تکنسین داروخانه چگونه است ؟

بازار کار تکنسین داروخانه به گونه ای است که برای یک تکنسین داروخانه یا تمامی علاقمندان به این شغل، این فرصت را فراهم می سازد تا به عنوان یک کار تمام وقت یا نیمه وقت در داروخانه ها مشغول به کار شوند.

دوره آموزش تکنسین داروخانه چقدر طول می کشد؟

تکنسین های داروخانه برای اینکه بتوانند در مشاغل خود مؤثر و برتر باشند، باید حداقل آموزش های رسمی را طی کنند. اما آموزش تکنسین داروخانه چقدر طول می کشد؟ متوجه خواهید شد که پاسخ بسته به اینکه کدام مسیر برای شما بهتر است، متفاوت خواهد بود.

یک محیط کالج سنتی با دوره های استاندارد ممکن است تا دو سال طول بکشد. با این حال، می توانید یک مسیر سریع را دنبال کنید و آموزش داروسازی خود را از طریق یک دوره معتبر تکمیل کنید.

آموزش تکنسین داروخانه

وظیفه تکنسین داروخانه کمک به داروساز در انجام کارهای روزانه خاص مانند وارد کردن داده‌ها، اندازه ‌گیری و بسته‌بندی داروها، پردازش اطلاعات پرداخت، و قرار دادن دقیق برچسب‌های صحیح روی دارو است. علاوه بر این شما به عنوان یک تکنسین داروخانه نیاز به کسب آموزش تکنسین داروخانه در زمینه مهارت‌های اساسی‌ تر مانند پاسخ ‌گویی به تماس‌ های تلفنی، تهیه موجودی لوازم داروخانه و ارائه خدمات با کیفیت بالا به مشتریان دارید. این موقعیتی است که به دقت و توجه زیادی به جزئیات و همچنین درک اولیه، تخصص در توزیع دارو، و دانش عمیق قوانین و اخلاق داروسازی نیاز دارد.

بنابراین، چقدر طول می کشد تا یک تکنسین داروخانه شوید؟ شما می توانید در دوره آموزش تکنسین داروخانه شرکت کرده و آموزش خود را تکمیل کرده و در کمتر از چهار ماه شروع به فعالیت در حرفه ی خود کنید.

در این راهنمای جامع برای تبدیل شدن به یک تکنسین داروخانه، ما تمام جزئیاتی را که برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا این حرفه برای شما مناسب است یا خیر، به شما  ارائه می دهیم.

 

دوره نسخه خوانی

چرا تکنسین داروخانه شغل خوبی است؟

تبدیل شدن به یک تکنسین داروخانه یک انتخاب شغلی عاقلانه است. نه تنها از کمک کردن به دیگران هر روز در محل کار خود راضی می شوید، بلکه از مزایای اضافی دستمزد عالی، امنیت شغلی و فرصت های پیشرفت نیز بهره مند می شوید.

با توجه به اداره آمار کار، چشم انداز شغلی برای این شغل روشن است و نرخ رشد بالاتر از متوسط ​​12٪ دارد. همچنین فرصت‌های پیشرفت زیادی در این زمینه از تبلیغات داخلی گرفته تا گواهی‌های تخصصی وجود دارد.

تکنسین داروخانه

تکنسین داروخانه چه کار می کنند؟

یک تکنسین داروخانه از نزدیک با یک داروساز برای اطمینان از سلامت و ایمنی بیماران  کار می کند. آن ها داروی تجویز شده را برای بیمار تعیین می کنند، توزیع می کنند، بسته بندی می کنند و برچسب می زنند، همچنین قبل از اینکه در اختیار بیمار قرار گیرد، توسط داروساز از نظر صحت بررسی می شود. آن ها همچنین ممکن است به داروسازان در انجام وظایف اداری مانند رسیدگی به مطالبات بیمه، ردیابی موجودی، و تشکیل پرونده کمک کنند.

 

دوره تکنسین داروخانه

محدوده عمل تکنسین داروخانه

تکنسین ‌های داروخانه با پزشکان، پرستاران و داروسازان کار می ‌کنند. آن ها طیف وسیعی از وظایف را در داروخانه انجام می دهند.

وظایف تکنسین داروخانه  عبارتند از:

  • تهیه نسخه جدید و پر کردن درخواست ‌های بیماران
  • توزیع دارو به بیماران طبق نسخه یا دستور ارائه دهنده
  • بسته بندی و برچسب زدن داروی تجویز شده
  • رسیدگی به مطالبات بیمه ای
  • ردیابی موجودی
  • تهیه داروهای ترکیبی با استفاده از فرآیندهای استریل و غیر استریل
  • بسته بندی مجدد داروهای فله ای

 

تخصص تکنسین داروخانه

مانند داروسازان، تکنسین ‌های داروسازی می‌ توانند در یک صنعت تخصصی مانند دانشگاه، جامعه، یا دولتی، یا در حوزه‌ های تخصصی مانند مراقبت‌ های ویژه، انکولوژی یا اطفال فعالیت کنند.

محیط کار تکنسین داروخانه

تکنسین ‌های داروخانه معمولاً در داروخانه ها، بیمارستان‌ها، خانه‌ های سالمندان کار می‌ کنند. آن ها بیشتر روز کاری خود را روی پای خود و به صورت ایستاده می گذرانند، نسخه ها را پر می کنند و بسته بندی می کنند و با داروسازان و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی کار می کنند. بسته به جایی که کار می کنند، ممکن است لازم باشد شب ها، آخر هفته ها و حتی در دوران تعطیلات کار کنند.

تبدیل شدن به یک تکنسین داروخانه

تکنسین های داروسازی به عنوان رابط بین بیماران و داروسازان عمل می کنند و نقش مهمی در تیم مراقبت های بهداشتی ایفا می کنند. اگر از کمک به مردم لذت می برید و عاشق تعامل با بیماران هستید، اما علاقه ای به کار بالینی ندارید، تبدیل شدن به یک تکنسین داروخانه ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد. این یکی از معدود حرفه های مراقبت های بهداشتی است که با بیماران کار می کند، اما با روش ها یا مراقبت مستقیم از بیمار ارتباطی ندارد. دانش آموزان دبیرستانی علاقه مند به این مسیر شغلی باید دوره های علمی مانند شیمی، زیست شناسی و اصطلاحات پزشکی را بگذرانند.

دوره نسخه خوانی

دوره آموزشی نسخه خوانی

یک دوره آموزشی نسخه خوانی برتر باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

زمانی که یک فرد تصمیم می گیرد در یک دوره آموزشی نسخه خوانی شرکت کند، باید به ویژگی هایی که دوره مذکور دارد، توجه داشته باشد. سوالی که اینجا به وجود می آید این است که این ویژگی ها شامل چه مواردی هستند؛ پاسخ این سوال را در ادامه ذکر خواهیم کرد.

یک تکنسین داروخانه باید با داروهای شیمیایی و گیاهی و همین طور نحوه آماده سازی داروهای ترکیبی به خوبی آشنایی داشته باشد. این مبحث از جمله مهم ترین مباحثی است که در دوره تکنسین داروخانه باید به آن پرداخته شود و اصولا موسسه هایی که مباحث را به صورت کامل ارائه نمی کنند، موسسه هایی قابل اعتماد و حرفه ای نبوده و بهتر است هزینه و وقت خود را برای رفتن به دوره چنین مراکز آموزشی هدر ندهید.

ویژگی مهم دیگری که دوره آموزشی نسخه خوانی باید از آن برخوردار باشد، تدریس مباحث توسط اساتیدی حرفه ای و تحصیل کرده است. یکی از وجوه مشترک بین تمامی هلدینگ های آموزشی برتر، همچون نیک اندیشان، تدریس مباحث و سرفصل های مهم دوره تکنسین داروخانه توسط اساتیدی تحصیل کرده و کار آزموده است. مدرسین این دوره در نیک اندیشان متخصص داروسازی هستند و از دانشگاه های خارج از کشور فارغ التحصیل شده اند و به همین جهت، کلیه اطلاعات و ریز نکات مورد نیاز برای موفقیت در نسخه پیچی و نسخه خوانی دارویی را در اختیار علاقه مندان و شرکت کنندگان این دوره قرار می دهند. این اساتید، هر آنچه یک تکنسین حرفه ای داروخانه باید از آن اطلاع داشته باشد را به مهارت جویان آموزش داده و به آنها کمک می کنند تا برای خلق آینده ای روشن، تلاش کنند.

 

دوره نسخه خوانی جهاد دانشگاهی

دوره نسخه خوانی جهاد دانشگاهی بهتر است یا نیک اندیشان؟

ارگان های آموزشی زیادی در حال برگزاری دوره تکنسین داروخانه هستند و به همین دلیل انتخاب بهترین مرکز برای افزایش مهارت در نسخه خوانی و نسخه پیچی به کار سختی تبدیل شده است. دوره نسخه خوانی جهاد دانشگاهی یکی از دوره هایی است که در همین رابطه برگزار شده و افراد می توانند با شرکت در آن، دانش و اطلاعات خود را در این حوزه افزایش دهند. این ارگان یکی از قدیمی ترین ارگان های آموزشی کشور بوده و در تلاش است با برگزاری دوره های متفاوت، به کاهش نرخ بیکاری جوانان کشورمان کمک کنند.

البته توجه داشته باشید که دوره نسخه خوانی جهاد دانشگاهی تنها راه تبدیل شدن به یک تکنسین داروخانه حرفه ای نیست و افراد می توانند در دوره تکنسین داروخانه دیگر مراکز نیز ثبت نام کرده و از مزیت های بیشتری استفاده کنند. یکی از مطرح ترین مجموعه های آموزشی کشور، نیک اندیشان است. این موسسه، هدف خود را بر تربیت تکنسین های حرفه ای و ماهر قرار داده و برای رسیدن به این هدف نیز از هیچ تلاشی فرو گذار نمی کند. این موسسه، شهریه را به صورت اقساط از مهارت جو دریافت می کند، با در نظر گرفتن هزینه ای مناسب برای این دوره به همه افراد با هر توان مالی امکان و اجازه گذراندن این دوره را داده، تمامی شعبات این موسسه آموزشی در نزدیکی مترو قرار داشته و وقت زیادی برای رفت و آمد و حضور در کلاس ها تلف نشده و تمامی مباحث توسط اساتید و متخصصین داروسازی آموزش داده می شود.

آیا به دوره نسخه خوانی نیاز پیدا خواهید کرد؟

جواب عموم مردم به چنین سوالی خیر خواهد بود. این یکی از بسیاری از تصورات نادرست در مورد دوره نسخه خوانی می باشد. نیاز به نسخه خوان با مدرک، امروزه افزایش پیدا کرده است.

دوره داروخانه نیک اندیشان

چرا مردم به شرکت در دوره نسخه خوانی نیاز دارند؟

افراد بسیار زیادی وجود دارند که به عنوان تکسنین داروخانه، منشی پزشکان و چشم پزشکان، تکنسین آزمایشگاه و بهداشت عمومی، پزشک عمومی و متخصص کار می کنند. این افراد روزانه با متقاضیانی برخورد دارند که  برای خواندن نسخه های خود به آنان مراجعه می کنند. به همین جهت به دانش نسخه خوانی و همچنین مدرک نسخه خوانی نیاز دارند. شاید شرکت در دوره نسخه خوانی ضروری به نظر نرسد اما از آن جا که نسخه خوانی با جان و زندگی افراد ارتباط مستقیم دارد شرکت در دوره ها بسیار حائز اهمیت است. اشتباهی کوچک در این زمینه ممکن است به قیمت جان افراد تمام شود و خسارت های جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

هنگامی که نسخه جدیدی از پزشک خود دریافت می کنید، ممکن است نتوانید آنچه روی آن نوشته شده است را رمزگشایی کنید. بسیاری از مردم مقصر این واقعیت را این  می دانند که پزشکان دست خط ضعیفی دارند. با این حال، در بیشتر موارد، به هر حال نمی ‌توانید آن را بخوانید زیرا پزشکان از اختصارات لاتین و اصطلاحات پزشکی در نسخه ‌هایی استفاده می ‌کنند که برای عموم مردم قابل رمزگشایی نیستند. این می تواند خواندن یک نسخه را بسیار دشوار کند، اما غیرممکن نیست.

برای این که بتوانید یک نسخه را بخوانید باید:

  1. قسمت های نسخه را بشناسید. اطلاعات خاصی وجود دارد که پزشک شما همیشه در نسخه تجویز می کند. اطلاعات حرفه ای پزشک مانند نام، آدرس و شماره تلفن او در بالای فرم خواهد بود. در قسمت بالای برگه نسخه، جایی برای نام، سن یا تاریخ تولد، آدرس و تاریخی که نسخه به شما داده می شود، وجود دارد. در زیر این بخش، پزشک شما اطلاعات دارویی مربوطه را می نویسد.
  2. نحوه خواندن نام دارو را یاد بگیرید. هدف اصلی نسخه شما این است که به داروساز اطلاع دهید به چه دارویی در چه مقداری نیاز دارید. اگر نام دارو را نمی شناسید نگران نباشید. به طور معمول، پزشک شما نام ژنریک دارو را می نویسد. این به این دلیل است که نام های تجاری داروها را می توان به طور مشابه نوشت و ممکن است باعث سردرگمی یا خطا در داروخانه شود.
  3. اطلاعات دوز را به درستی بخوانید. عدد پشت نام دارو مقداری است که باید در هر دوز مصرف کنید. بسته به نوع دارویی که مصرف می کنید متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، اکثر قرص ها بر حسب میلی گرم هستند، اما اندازه گیری ها می توانند بر حسب گرم یا میکروگرم نیز ظاهر شوند. پزشک ممکن است کلمه کامل این مورد را بنویسد یا ممکن است اختصارات را بنویسد. مخفف میلی گرم، mg برای گرم g و mcg برای میکروگرم است.

آیا دوره آنلاین تکنسین داروخانه بهتر از دوره های حضوری می باشد؟

دوره آنلاین تکنسین داروخانه

دوره آنلاین تکنسین داروخانه

با گسترده شدن بستر اینترنت و دسترسی همگان به این فناوری ارزشمند، امکان برقراری برخی دوره های آموزشی به صورت آنلاین نیز فراهم شده است. برخی کسانی که بنا به دلایل مختلف، امکان خروج از منزل را نداشته و یا زمان کافی برای گذراندن دوره تکنسین داروخانه را ندارند، می توانند در دوره آنلاین تکنسین داروخانه شرکت کنند. از آنجایی که برای شرکت در دوره های آنلاین نیازی به صرف زمان برای رفت و آمد به محل کلاس نیست، این روش برای عده ای بهترین گزینه است، اما بهرحال مسائل و مشکلات خود را نیز دارد.

علاوه بر شرکت در دوره آنلاین تکنسین داروخانه، می توان به صورت حضوری نیز در دوره تکنسین داروخانه شرکت کرد. یکی از برترین موسسات آموزشی برگزارکننده این دوره، نیک اندیشان است. این دوره شامل سرفصل هایی چون قفسه بندی، آشنایی با نرم افزار وکیل و کار با آن، نسخه خوانی و نسخه پیچی است. تمام ریز نکات مهم در قالب این سرفصل ها ارائه خواهد شد.

 

مدرک بین المللی تکنسین داروخانه

چگونه مدرک بین المللی تکنسین داروخانه را دریافت کنیم؟

یکی از سوالاتی که برای اغلب شرکت کنندگان در دوره تکنسین داروخانه به وجود می آید این است که چگونه باید مدرک بین المللی تکنسین داروخانه را دریافت کنند. از آنجایی که برای اشتغال به کار در داروخانه ها باید یک مدرک معتبر ارائه کرد، به همین جهت توصیه می کنیم برای آموزش و دریافت مباحث مورد نیاز این دوره، به موسساتی مراجعه کنید که در آخر، یک مدرک معتبر در اختیار شما قرار خواهند داد. تنها در این صورت است که می توان امید داشت در یک داروخانه معتبر و با حقوق کافی مشغول به کار شد.

شاید برای برخی افراد، مدرک بین المللی در درجه آخر اولویت باشد، اما این گروه باید دقت داشته باشند که دریافت مدرک، نشان دهنده آن است که متقاضی و یا مهارت جو، توانسته کامل ترین مباحث و سرفصل ها را دریافت کند. مدرک بین المللی نیز توسط هر مجموعه و یا موسسه آموزشی ارائه نشده و تنها از مراکزی می توان انتظار ارائه آن را داشت که به عنوان یکی از بهترین و مطرح ترین هلدینگ های آموزشی از آن یاد می کنند. از جمله این مراکز می توانیم به نیک اندیشان اشاره کنیم. مدرکی که توسط این موسسه آموزشی مطرح صادر می شود، یک مدرک بین المللی و با اعتبار بالا بوده و جالب است که بدانید این موسسه برتر آموزشی تنها موسسه ای است که مدرک خود را از جانب دانشگاه ارائه می کند؛ مدرک بین المللی تکنسین داروخانه نیک اندیشان قابل استعلام از دانشگاه است.

 

بازار کار تکنسین های داروخانه

بازار کار تکنسین های داروخانه پس از گذراندن دوره های آموزش تکنسین داروخانه چگونه است؟

یکی از موضوعاتی که ذهن شرکت کنندگان دوره تکنسین داروخانه را به خود مشغول می کند، بازار کار تکنسین های داروخانه است. با توجه به آنکه جمعیت کشور ما در حال رشد بوده و متاسفانه تعداد بیماران و کسانی که به دارو نیاز دارند در حال افزایش است، شمار داروخانه های فعال در شهرها نیز رو به افزایش گذاشته و به همین دلیل، نیاز به تکنسین های داروخانه بیش از قبل احساس می شود. البته کار در داروخانه تنها حوزه ای نیست که تکنسین های داروخانه می توانند در آن مشغول به کار شوند و فرصت های شغلی دیگری نیز برای این گروه فراهم است.

یکی دیگر از فرصت های موجود در بازار کار تکنسین های داروخانه، حضور در شرکت های پخش دارو است. کسانی که در دوره تکنسین داروخانه شرکت می کنند، چنانچه علاقه ای به حضور در محیط شلوغ داروخانه ها نداشته باشند، می توانند در شرکت هایی که در امر پخش دارو در یک شهر فعالیت می کنند، مشغول به کار شده و درآمد خوبی کسب کنند. البته موضوعی که لازم است در اینجا به آن اشاره گردد، مهارت فرد در آشنایی با انواع و اقسام داروها است. نباید انتظار داشته باشید که با گذراندن دوره تکنسین داروخانه هر موسسه ای، بتوانید به درجه مهارت دست پیدا کنید. برخی موسسات آموزشی همچون نیک اندیشان با ارائه کاربردی ترین و مهارتی ترین نکات به شرکت کنندگان دوره تکنسین دارویی، این امکان را برای افراد فراهم می کنند تا بعد از دریافت مدرک در یک داروخانه معتبر و یا شرکت هایی دارویی مشغول به کار شوند.

دوره ها و کارگاه های آموزشی دیگری که در نیک اندیشان برگزار میشود :

توجه داشته باشید به جز دوره داروخانه، دوره و کار گاه های آموزشی دیگری در حوزه پیراپزشکی و طب و حتی دیگر حوزه ها مانند : آرایش و پیرایش ، فنی و مهندسی ؛ هنری ، مدیریت کسب و کار و… در موسسه نیک اندیشان برگزار میشود که میتوانید در هر کدام از آنها شرکت کنید. این دوره های عبارتند از:

دوره مربیگری مهد کودک ، دوره مونته سوری ، دوره بازی درمانی ، دوره کمک پرستاری ، دوره طب سنتی ، دوره حسابداری ، دوره تعمیر پکیج ، دوره عکاسی ، دوره فیلمبرداری ، دوره کاشت ابرو ، دوره فارکس ، دوره ارز دیجیتال ، دوره بازرگانی ، دوره لیزر موهای زائد ، دوره ماساژ و…

برای مشاوره و ثبت نام اطلاعات خود را وارد کنید!

    15 reviews for دوره تکنسین داروخانه (دوره داروخانه)

    1. هلیا علوی

      سلام
      واقعا انتهای دوره معرفی به کار می کنید؟

      • aref

        سلام هلیا عزیز
        بله شما پس از گذراندن دوره توسط موسسه به مراکز معتبر معرفی به کار میشوید.

    2. آمنه

      سلام این دوره برای افرادی که مبتدی هستند و چیزی از دارو و نسخه خوانی و … نمیدونن هم مناسب هست؟

      • aref

        سلام آمنه عزیز
        بله این دوره به صورت جامع و کاربردی میباشد و هر شخصی با هر دانشی از قبل ، میتواند در این دوره شرکت کند.

    3. ساناز

      سلام مدارکی که انتهای دوره میدین معتبر هست؟

      • aref

        سلام ساناز عزیز
        بله مدارک نیک اندیشان معتبر و قابل استعلام میباشند.

    4. مریم

      سلام ایا مدرک قابل ترجمه هست؟

      • aref

        سلام لطفا در این خصوص با شماره کارشناسان ما که در سایت موجود هست تماس گرفته تا جواب سوالتان را به طور تخصصی و دقیق دریافت کنید.

    5. آرمیتا

      سلام چجوری میتونم تو دورتون ثبت نام کنم؟

      • aref

        برای ثبت نام در دوره میتونید بات شماره های موجود در سایت تماس بگیرید یا فرم در انتهای صفحه دوره را پر کرده

    6. آرزو حاتمی

      سلام من لیسانس ادبیات دارم ولی دوست دارم تو داروخانه کار کنم، برا همین میتونم تو دوره شما شرکت کنم؟

      • aref

        سلام دوست عزیز
        بله. هیچ مشکلی ندارد

    7. پروانه

      سلام وقت بخیر
      برای شرکت در دوره پیش نیازی لازم است؟

      • aref

        سلام پروانه عزیز
        خیر . برای شرکت در دوره هیچ پیش نیازی لازم نیست.

    8. سویل

      سلام وقت بخیر
      دوره آنلاینه؟

      • nickandishan-admin

        سلام
        خیر تمام دوره ها به صورت حضوری برگزار می شود.

    9. S.k

      سلام آیا مدرک از جهاد دانشگاهی هستش؟

      • nickandishan-admin

        سلام
        خیر ، نیک اندیشان مدارک زیر را ارائه می دهد:
        1. اعطای مدرک از دانشگاه (با مهر و هولوگرام و قابل استعلام)

        2. مدرک از URS امارات با کد رجیستری و قابل استعلام

        3. اعطای گواهینامه از سازمان فنی و حرفه ای

    10. مریم حسینی

      سلام
      وقت بخیر
      من گواهی دوره نسخه خوانی از دانشگاه علوم پزشکی کاشان دارم + گواهی آشنایی و تفسیر کامل آزمایشات از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
      آیا برای کار در داروخانه بعنوان تکنسین باید از اول تمام این دوره هارو بگذرونم یا ارائه این مدارک کافی هست؟

      • nickandishan-admin

        سلام مریم عزیز
        برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی های اختصاصی با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید

    11. سام

      سلام وقت بخیر ببخشید من یک کتاب از دیپلمم مونده که پاس نشده
      خواستم بپرسم که میتونم ثبت نام انجام بدم و مدرک رو دریافت کنم؟

      • nickandishan-admin

        سلام دوست عزیز
        بله. مشکلی نیست

    12. M

      سلام وقتتون بخیر من یزد زندگی میکنم چجوری میتونم آموزشگاهی که مدرک معتبر داشته باشه تو یزد پیدا کنم؟

      • nickandishan-admin

        سلام دوست عزیز
        لطفا با پشتیبانی موسسه تماس بگیرید راهنماییتون می کنند

    13. لیلا

      سلام وقت بخیر ببخشید به چه صورت می تونم در دوره ی آنلاین نسخه خوانی شرکت کنم؟

      • nickandishan-admin

        سلام لیلا عزیز
        تمامی دوره های نیک اندیشان به صورت حضوری برگزار می شود.

    14. رحیمی صابر هستم.

      سلام. سوالی داشتم میخواستم بدونم امکان آموزش درموسسه به صورت خصوصی وتک نفره هم هست یاخیر؟

      • nickandishan-admin

        سلام وقت بخیر
        بله دوره ها به صورت خصوصی هم برگزار می شود.
        لطفا برای راهنمایی بیشتر با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید

    15. فرزاد

      بعد از اتمام دوره و دریافت مدرک .
      حداقل حقوق در داروخانه چقدر هست !؟

      • nickandishan-admin

        سلام وقت بخیر
        حدودا 1/2 حقوق وزارت کار می باشد. اما به سایقه کاری و داروخانه ای که میخواین کار کنید همی بستگی دارد

    دیدگاه خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی موسسه نیک اندیشان
    اینستاگرام نیک اندیشان
    close-image