درمان با طب سنتی

در قدیم که هنوز علم پزشکی پیشرفت نکرده و داروهای شیمیایی وجود نداشت، انسان ها برای درمان بیماری خود از محصولات طبیعی همچون گیاهان، روغن ها و … استفاده و از خواص درمانی آن برای درمان بیماری خود استفاده می نمودند. ما در این مقاله می خواهیم در رابطه با درمان با طب سنتی صحبت نماییم و ببینیم که اصلا طب سنتی چیست و چگونه می توان از آن استفاده نمود. پس اگر مایل هستید با این طب طبیعی آشنا شوید ما را تا انتهای این مقاله یاری کنید.

درمان با طب سنتی چیست؟

بهره بردن از طب سنتی و محصولات طبیعی برای سلامت ما انسان ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. طب سنتی انواع مختلفی داشته و در هر نقطه از جهان پزشکان سنتی از درمانهای خاصی برای بیماران خود استفاده می نمودند و شامل: طب سنتی آیورودا، طب سنتی چینی، طب سنتی یونانی و … می شود.

در شناخت طب سنتی می توان به این تعریف روی آورد: به مجموعه دانش، شیوه های مبتنی بر نظریه ها، مهارت ها، تجربیات بومی فرهنگ های مختلف جهان و باورها که برای حفظ کردن سلامت بدن، پیشگیری، تشخیص، درمان یا بهبود بیماری روحی یا جسمی استفاده می گردد را طب سنتی می گویند.

با کمک درمان های طب سنتی بیمار هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ جسمی بهبودی پیدا می کند. با اینکه علم پزشکی پیشرفت نموده و راه های درمانی متفاوتی روی کار آمده اما هنوز هم که هنوزه طب سنتی جایگاه ویژه خود را دارد و حتی پزشکان متخصص گاها از داروهای طب سنتی برای درمان بیماران خود استفاده می نمایند.

 

درمان با طب سنتی در کشورهای مختلف

طب سنتی سالیان دراز که وجود داشته و هر روز به مشتاقان این علم افزوده می گردد. همانطور که در بالا هم اشاره نمودیم در هر قاره و کشوری طب سنتی مخصوص به خود را دارا می باشند. از پرکاربرد ترین انواع طب سنتی که در جهان معروف و پرکاربرد می باشد می توان به داروهای آفریقایی و چینی اشاره کرد.

حتی با این که در سایر مناطق جهان پیشرفت هایی در زمینه پزشکی صورت گرفته اما هنوز هم این طب پرطرفدارترین می باشد. مثلا داروهای آفریقایی و چینی بیشتر از محصولات و عناصر طبیعی بدست می‌آیند و به هیچ عنوان عوارض خطرناکی را به همراه نخواهند داشت. ممکن است برای برخی واکنش آلرژیک به همراه داشته باشد اما به طور کل خطرناک نمی باشد.

این را هم بهتر است اضافه کنیم که طب سنتی از طرف سازمان جهانی بهداشت مورد تایید و به رسمیت شناخته شده است.

درست است که پیشرفت های زیادی در علم پزشکی انجام شده و داروهای شیمیایی تاثیر سریعی روی سلامتی ما دارند اما برعکس می توانند دارای عوارض بوده و یک مشکل یا مشکلاتی را برای انسان ایجاد نمایند.

درمان با طب سنتی ایرانی

از دیگر انواع طب سنتی می توان به طب سنتی ایرانی اشاره نمود. این طب هم همچون طب چینی و طب آفریقایی از ویژگی های منحصربه فردی برخوردار می باشد. به عنوان یک طب جایگزین شناخته شده و به موضوعات متفاوت می پردازد.

یکی از این موضوعات مزاج شناسی می باشد. پزشکان طب سنتی ابتدا مزاج بیمار را شناسایی و پس از آن بسته به نوع مزاج او درمانهایی را ارائه می نمایند.

اطبای سنتی ایرانی برای درمان بیماران خود از گیاهان دارویی، مواد معدنی و حیوانی استفاده و از خواص درمانی آنها برای معالجه بیماران خود بهره می برند.

مزایای درمان با طب سنتی

همانطور که گفته شد طب سنتی از محصولات و عناصر طبیعی تهیه و به صورت: دمنوش، پودر، روغن و … مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه درمان با طب سنتی به مزایای طب سنتی بپردازیم و ببینیم چرا باید از این طب برای درمان بیماری روحی و جسمی خود استفاده نمود. با ما همچنان همراه باشید.

تسکین دهنده

شاید برای شما سوال باشد طب سنتی برای همه بیماری ها یک درمان موفق شاید نباشد؟ درست است گاهی طب سنتی نمی تواند برخی از بیماریهای مزمن را درمان نماید اما می تواند به کاهش درد آن تا حد ممکن کمک نماید و آرامش روانی را برای ما به ارمغان داشته باشد.

اگر توجه کرده باشید زمانی که دچار بیماری و درد می شویم از لحاظ روحی تخریب شده و هر آن ممکن است از این لحاظ متزلزل باشیم. برخی از درمان های سنتی به کاهش درد و کاهش تنش های روحی کمک می نمایند و برای یک درمان کمکی می تواند به پزشک برای بهبود حال کلی بیماری کمک نماید.

مورد تایید

دانش مورد استفاده در طب سنتی قرن ها تحقیق در مورد آن شده و با بررسی های انجام شده توسط سازمان های علمی و پزشکی مورد تایید و صلاحیت قرار گرفته است. این علم قرن ها مورد آزمایش قرار گرفته و هر بار هم تاییدیه خود را کسب نموده.

طبیعی

طب سنتی از محصولات و عناصر طبیعی همچون: گیاهان، روغن های طبیعی، ادویه‌جات و … تشکیل شده و برعکس داروهای شیمیایی عوارضی را به همراه ندارند یا اینکه در صورت مصرف اشتباه عوارض ناچیزی و خطرناکی را ایجاد نمی نمایند.

در ادامه به طور خلاصه به فواید طب سنتی اشاره خواهیم نمود:

  • اکثر داروهای سنتی مقرون به صرفه می باشند.
  • تهیه آن آسان بوده و نیازی به داشتن نسخه نیست.
  • آرامش بخش هستند.
  • به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می نماید.
  • باعث تثبیت متابولیسم و هورمون ها در بدن می شوند.
  • به سادگی می توان در طبیعت آنها را یافت نمود.

درمان با طب سنتی

روش های درمان با طب سنتی

حال که با طب سنتی و مزایای آن آشنا گشتیم بعد نیست با چند روش درمانی طب سنتی هم آشنایی پیدا کنیم. با ما همچنان همراه باشید.

زالو درمانی

از دیگر درمان با طب سنتی می توان به زالو درمانی اشاره کرد. در این روش زالو را برداشته و در محل مورد نظر قرار داده و در هنگام خونگیری که توسط زالو انجام می گیرد ماده هیرودین توسط زالو به بدن تزریق می گردد.

بادکش درمانی

به حجامت خشک هم معروف می باشد. با کمک این روش انبساط عروقی و پراکندگی مواد از نقطه ایی خاص انجام می پذیرد.

حجامت

این روش جزو روش های خونگیری در طب سنتی می باشد و با کمک این روش می توان به درمان: آسم، سردردهای میگرنی، غلظت خون، چربی خون و … پرداخت. در این روش یک قسمت از بدن را پزشک سنتی انتخاب و از آن منطقه با کمک ابزار خود خون اضافه یا آلوده بدن را خارج می سازد.

گیاه درمانی

زمان که با کمک گیاهان به درمان پرداخته می شود را گیاه درمانی می گویند. از گیاهان دارویی معروف که در لیست گیاه درمانی قرار دارند می توان به: گیاه آویشن، گیاه نعناع، گیاه اسطوخدوس، گیاه رزماری، گیاه سدر، گیاه بابونه، گیاه بادرنجبویه و … اشاره کرد.

ماساژ درمانی

با کمک ماساژ درمانی به درمان: بیماری های گوارشی، درد استخوان، بهبود اکسیژن رسانی و … پرداخت.

شیاتسو

برای بیمارانی که دچار افسردگی یا بی خوابی هستند این روش می تواند عالی باشد. در این روش درمان با طب سنتی با کمک انگشتان روی نقاط حیاتی بدن برای اینکه بیمار به سلامتی دست پیدا نماید، فشار وارد می گردد.

جمع بندی درمان با طب سنتی

با مراقبت نمودن از بدن خود از زندگی خود به بهترین نحو استفاده نمایید. شما می توانید با دوری کردن از داروهای شیمیایی و روی آوردن به داروهای گیاهی و درمان با طب سنتی از بدن خود مراقبت و از این طریق از پرودگار خود شاکر باشید.

البته این را متذکر شویم که برخی از بیماری های خاص احتیاج به درمان با داروهای شیمیایی و یا جراحی دارند. پس اینکه بگوییم فقط طب سنتی استفاده نمایید درست نیست. شما می توانید بسته به نظر پزشک خود از یکی از درمان یا هر دو با هم استفاده و نهایت بهره را از آنها ببرید.

گاهی استفاده از طب سنتی نمی تواند به درمان ما کمک کند اما می تواند برای کاهش درد و تقویت روحیه مختلفی شود.

اگر علاقه مند هستید در این رابطه اطلاعات بیشتری را کسب کنید، در دوره طب سنتی نیک اندیشان شرکت نمایید. نکات کاربردی و عملی فراوانی در این دوره ارائه خواهد شد که بدون شک می تواند به شما کمک کند تا سبک زندگی سالم تری انتخاب کنید.

برای ثبت نام در دوره دستیار  طب سنتی نیک اندیشان  بر روی دکمه ثبت نام زیر کلیک کنید👇

ثبت نام دوره
نوشته قبلی
کاردانو چیست؟ مزایا و معایب کاردانو چیست؟
نوشته بعدی
قیمت کولر دو تکه – خرید آسان کولر اسپیلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی موسسه نیک اندیشان
اینستاگرام نیک اندیشان
close-image