بهترین قدم ها و روش ها برای شروع حسابداری

شروع حسابداری

برای اینکه بتوانیم یک حسابدار حرفه ای شویم چه کاری بایستی انجام داد؟ بهترین قدم و روش برای شروع حسابداری چه می باشد؟ اگر مایل هستید وارد یک رشته موفق و دارای بازار کار شوید پیشنهاد ما رشته حسابداری می باشد.

از پر طرفدارترین رشته های تحصیلی و دانشگاهی که امروزه هم یکی از نیازهای بازار به حساب می آید حسابداری می باشد. ورود به این رشته باعث شده تا افراد فرصت های شغلی بسیاری در مقابل خود داشته باشند. اگر شما هم به این رشته درسی و دانشگاهی علاقه دارید و یا به عنوان یک شغل آن را می پسندید ولی زیاد در مورد آن چیزی نمی دانید ما در این مطلب شما را کمک کرده و تمام ملزومات و نکاتی که قبل از شروع حساب داری باید به آن توجه نمایید را بیان خواهیم نمود. پس اگر به دنبال یک شغل مناسب و آینده دار هستید رشته حسابداری می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

حسابداری چیست؟

رشته حسابداری این مزیت را دارد تا فرد در حین آموزش حسابداری هم وارد بازار کار گردد و به نوبه ای با یک تیر دو نشان بزند. هم آموزش و هم کار. قبل از اینکه بخواهیم در مورد شروع حسابداری صحبت کنیم ابتدا بهتر است با این رشته کمی آشنا گردیم و ببینیم که این رشته اصلا چه است و چه کاربردی می تواند در بازار کار داشته باشد.

فرقی نمی کند علاقه به کار در شرکت های خصوصی را داشته باشید، یا در شرکت و ارگان های دولتی کار کنید و یا مستقل برای خود ایجاد شغل نمایید. این رشته به دلیل اهمیتی که دارد قابل استفاده در تمام ارگان ها و شرکت های خصوصی، دولتی و یا شخصی می باشد.

برای تعریف حسابداری باید بگوییم که: یک علم ریاضی و ثبت و بررسی معاملات مالی می باشد. رشته حسابداری هم آموزش افراد در زمینه مدیریت و بررسی اعداد و ارزیابی داده ها و … است.

از وظایف یک حسابدار می توانیم به طور خلاصه به: بررسی معاملات مالی و صحت آنها اشاره نماییم. به عبارتی حسابدار امین شرکت می باشد و تمام بخش مالی یک شرکت، سازمان و … در دست حسابدار بوده و در صورت هر گونه تغییر در اعداد و ارقام امکان ایجاد مشکل و حتی امکان ورشکستگی شرکت وجود خواهد داشت.

خوبی که این رشته دارد این است که در ایران دارای بازار کار می باشد و آموزش دیدگان در این رشته این امکان را دارند تا در زمینه حسابداری در هر ارگان و شرکتی که مایل هستند وارد شوند.

به عبارتی چه کسب و کار کوچک و چه کسب و کار بزرگ احتیاج به یک حسابدار دارد تا تمام حسابرسی های مالی را انجام دهد.

بهترین قدم ها و روش ها برای شروع حسابداری

ویژگی های حسابدار

این رشته یکی از انتخاب های همیشگی در کارگزینی شرکتها، ارگان های دولتی و … می باشد و به عنوان یک کسب و کار بسیار حساس شناخته می شود. همین موضوع باعث می شو تا مدیران ارگان های دولتی و غیر دولتی ویژگی هایی را برای حساب دار خود داشته باشند.

ویژگی های بارز یک حسابدار موفق

داشتن تحصیلات دانشگاهی: از ویژگی های بارز حسابدار داشتن مدرک تحصیلی در رشته مورد نظر است.

تمرکز داشتن روی حداقل دو گرایش در رشته حسابداری: یک حساب دار بایستی حداقل دو گرایش از ارشته حساب داری را فرا گرفته باشد.

آشنایی با نرم افزارهای حسابداری: به عنوان یک حسابدار بایستی تمام نرم افزارهای حسابرسی همچون: اکسل را فرا گرفته باشند و همیشه به دنبال آشنایی با نرم افزارهای جدید باشند.

قدرت تجزیه و تحلیل اطلاعات: امکان این موضوع وجود داشته باشد که بتوانند به راحتی جزیی ترین مشکلات را در اطلاعات بیرون آورده و تحلیل نماید.

امانت دار بودن: از دیگر ویژگی های حسابدار امانت دار بودن وی می باشد و بایستی حسابدار این ویژگی مهم را داشته باشد. چرا که تمام حسابرسی یک شرکت یا سازمان تماما در دست حسابدار می باشد.

دیگر ویژگی های یک حسابدار موفق

  • داشتن دقت و نظم
  • قدرت محاسبه دقیق سود و زیان شرکت
  • آشنایی با روش محاسبه حقوق پرسنل
  • داشتن دانش کامل به قوانین مالیاتی
  • همچون یک مشاور باشد.
  • توانایی فن سخنوری و داشتن روابط عمومی

 

برای حسابدار شدن چه باید کرد؟

ما آموختیم که حسابداری چیست و ویژگی های حساب دار چه باید باشد. اگر مایل هستید یک حسابدار کارگشته باشید و این حسابداری را برای کار آینده خود انتخاب نمایید باید بدانید که برای حساب دار شدن چه باید کنید. برای اینکه شما بتوانید یک حسابدار شوید توجه به این مواردی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت مهم می باشد.

 

رشته حسابداری

اولین قدم برای شروع حسابداری و حساب دار شدن این است که در رشته حسابداری ورود کرده و این رشته را بیاموزید.

برای آموزش رشته حسابداری بایستی کلاس های ریاضی و مالیاتی را بگذرانید. در صورتی که به ریاضی علاقه نداشته باشید نمی توانید این رشته را به راحتی به اتمام برسانید.

رشته حسابداری نیز همچون سایر رشته های دیگر دارای گرایش های مختلف بوده و شما می توانید بسته به علاقه و کاری که در آن هستید یا مایل به ورود به آن هستید یکی از آن را انتخاب نموده و آن گرایش را پیش ببرید از گرایش های رشته حسابداری می توان به این موارد اشاره کرد:

  • حسابداری عمومی یا مالی
  • حسابداری مدیریت
  • حسابداری سیستم ها
  • حسابداری صنعتی
  • حسابداری مالیاتی
  • حسابداری دولتی
  • حسابداری بودجه ای
  • حسابداری اجتماعی
  • حسابرسی
  • حسابداری موسسات غیر انتفاعی

انتخاب مسیر مناسب شروع حسابداری

انتخاب گرایش در شروع حسابداری

برای اینکه بتوانید در این رشته موفق باشید بایستی مسیر درست را انتخاب نمایید. پس حتما قبل از اینکه گرایش مورد نظر خود را انتخاب کنید در مورد آن تحقیق نموده و ببینید آیا آن چیزی که شما از آن گرایش را می خواهید دارا می باشد یا خیر.

مثلا توجه کنید گرایش حسابداری مالیاتی روی حسابرسی سوابق مالی و اظهارنامه های مالیاتی توجه دارد. در صورتی که کار آینده تان در این گرایش نباشد به عنوان نمونه روی گرایش حسابداری مدیریت تمرکز دارد، خواندن و آموزش در این گرایش نمی تواند برایتان کارایی داشته باشد. پس قبل از اینکه گرایش خود را انتخاب کنید به کار آینده و نکات دیگری که روی انتخاب گرایش تاثیر خواهند داشت توجه نمایید.

گذراندن دوره کارورزی

یکی دیگر از مواردی که می تواند در حسابدار حرفه ایی شدن بعد از تحصیل در این رشته به شما کمک کند، گذراندن دوره کارورزی می باشد.

درست است که این دوره بدون حقوق و پاداش و بسیار مزایایی که یک کارمند می تواند داشته باشد را ندارد. اما باعث می شود تا حسابدار کارورز به تجربه های ارزشمندی دست یابد و گاها پیش نمی آید که همان کارورزی یک پل به سوی موفقیت برای دانش آموخته گان باشد. پس از این موضوع به سادگی گذشت نکرده و همواره به دنبال بهترین ها باشید.

به فکر تکمیل کردن مدرک خود باشید.

توجه کنید هر چقدر در این رشته شما آموزش ببینید باز هم کم است این رشته به دلیل مزایای کاری که دارد بسیار پرطرفدار بوده و همین موضوع باعث می شود تا رقییبان بسیاری سد راهتان قرار گرفته و شغل شما را مورد تهدید قرار دهند. زمانی که شما خود را به مراتب بالاتر برسانید این تهدید و سایر تهدیدات شغلی روی کارتان تاثیر نخواهد داشت و در نتیجه باعث افزایش مزایای شغلی خود نیز می شوید.

پس حتما به تکمیل کردن مدرک حسابداری خود اهمیئت داده و همواره در حال تحقیق و مطالعه در این زمینه باشید.

حسابداری

یک حسابدار چه چیزهایی باید بلد باشد؟ یادگیری چه نکاتی کمک می کند که شروع حسابداری با موفقیت همراه شود؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای شروع حسابداری باید پرسیده شود، این است که یک حسابدار چه چیزهایی باید بلد باشد. برخی از مهم ترین مهارت ها و آموخته هایی که حسابداران باید بلد باشند، به شرح زیر است:

1- کار کردن با کامپیوتر

امروزه، بسیاری از کارها و به خصوص حسابداری، با کامپیوتر انجام می شود. کامپیوتر دقت بالاتری در انجام محاسبات داشته و از بروز خطا جلوگیری می کند. ثبت و ضبط داده ها و اطلاعات مالی شرکت و رصد کردن آنها از این طریق نیز راحت تر است. به همین دلیل، همه کسانی که می خواهند وارد این حوزه کاری شوند می بایست در اولین قدم، کار کردن با کامپیوتر و خصوصا نرم افزارهای حسابداری را به خوبی یاد بگیرند.

2- دانستن قوانین

دیگر موضوعی که به حسابداران کمک می کند تا کارشان را به نحو احسن انجام دهند، آشنایی با قوانین است. از جمله قوانینی که حسابداران باید بلد باشند، می توانیم به آیین نامه ها، قوانین مربوط به تجارت، قوانین مربوط به حقوق کارمندان، قوانین مربوط به تامین اجتماعی و قوانین مطرح شده در سایر بیمه ها اشاره کنیم.

یک حسابدار چه چیزهایی باید بلد باشد؟ یادگیری چه نکاتی کمک می کند که شروع حسابداری با موفقیت همراه شود؟

از شروع تا پایان آموزش رشته حسابداری چه قدر زمان لازم است؟

نمی توان به صراحت گفت که برای گذراندن این رشته چقدر زمان لازم است. چرا که پس از اتمام و گرفتن مدرک هم بایستی تحقیق و مطالعه در این زمینه همواره وجود داشته باشد.

مهارت های مورد نیاز رشته حسابداری

  • از مهارت هایی که بایستی در رشته حسابداری به آن توجه و آن ها را آموزش ببینید شامل این مهارت ها می شود:
  • تسلط داشتن به زبان اعداد(ریاضیات)
  • مرتب و تمیز کاری اسناد و میزکار(ساماندهی)
  • توانایی داشتن در تجزیه و تحلیل
  • داشتن یک ذهن جستجوگر
  • تزبین و دقیق در حسابرسی
  • داشتن کوشش و پشتکار
  • توانایی استفاده از تکنولوژی و فناوری

جمع بندی بهترین روش ها برای شروع حسابداری

اگر به رشته ریاضی علاقه دارید و یا مایل هستید در رشته ایی آموزش ببینید که دارای آینده باشد، حسابداری می تواند یک گزینه عالی برای شما باشد. شما با انتخاب این رشته می توانید فرصت های شغلی و مناسبی برای خود داشته باشید.

توجه کنید فقط علاقه نمی تواند شما را در این رشته و کار موفق گرداند. در کنار علاقه بایستی پشتکار و مهارت های لازم را هم در این زمینه فرا بگیرید. یکی از ویژگی هایی که در همه حسابداران وجود دارد پیشرفت و موفقیت می باشد.

 

برای ثبت نام در دوره آموزش حسابداری نیک اندیشان بر روی دکمه ثبت نام زیر کلیک کنید👇

ثبت نام دوره

آیا نیک اندیشان به جز دوره حسابداری ، دوره های آموزشی دیگری در حوزه مدیریت و حسابداری، برگزار می کند؟

بله نیک اندیشان در حوزه مدیریت و حسابداری ، دوره های آموزشی زیر را هم برگزار می کند. که عبارتند از :

دوره بازرگانی ، دوره آموزش صادرات و واردات

آیا نیک اندیشان دوره های آموزشی در حوزه های دیگر هم برگزار می کند؟

بله ، نیک اندیشان در حوزه های آموزشی متعدد (بیش از 70 دوره) برگزار می کند. و شرایط شرکت در این دوره ها به گونه ای طراحی شده که تمامی افراد با شرکت در این دوره ها ، از جنبه های مالی ، دسترسی آسان ، بار علمی ، مدارک معتبر ، تضمین شغل پس از انتهای دوره، به سودشان باشد. که در ادامه به معرفی حوزه های آموزشی این موسسه به همراه برخی از دوره های آن می پردازیم :
حوزه ماساژ

نوشته قبلی
ورود به بازار فارکس با چه مشکلاتی مواجه است؟
نوشته بعدی
اصول حسابداری چیست؟ 4 اصل مهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی موسسه نیک اندیشان
اینستاگرام نیک اندیشان
close-image