معاملات پرایس اکشن

معاملات پرایس اکشن چیست؟ برای دانستن جواب سوال فوق در ادامه مقاله پیش رو با ما همراه باشید.

زمانی که قیمت یک دارایی کاهش یا افزایش می یابد، معامله گران قیمت به طور معمول به توضیح دلایل اساسی در پشت چنین حرکت قیمتی اهمیت نخواهند داد. در عوض، آنها به منظور تصمیم گیری در مورد معاملات بر رفتار قیمت تکیه می نمایند. پس کاری که معامله گران انجام خواهند داد این می باشد که به تاریخچه و همچنین الگوهای قیمتی اخیر نگاهی می اندازند و پس از آن با برخی تحلیل های فنی ترکیب نمایند.

اگر به دنبال این موضوع هستید تا بفهمید معاملات قیمت چیست و چگونه می توان از مزایای آن برای معامله در بازارها استفاده نمود، ما شما را در این امر راهنمایی می نماییم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

در این مقاله، ما به برخی از رایج‌ترین روش‌های معاملات پرایس اکشن قیمت پرداخته و آنها را بررسی می نماییم که می تواند به شما الهام بخشد تا: تکنیک های معاملاتی جدید را امتحان کنید، استراتژی معاملاتی خود را ایجاد نمایید و یا حتی یک استراتژی موجود را بهبود ببخشید.

معاملات پرایس اکشن به روش های مختلفی می تواند انجام پذیرد. با این وجود، دو مورد وجود دارد که در بین معامله گران بسیار محبوب می باشند و پتانسیل بالایی برای سود خواهند داشت این دو مورد عبارتند از: سطوح پشتیبانی و اقدام قیمت.

معاملات پرایس اکشن

مزایا و معایب استراتژی معاملات پرایس اکشن

برای شناخت بهتر معاملات پرایس اکشن به سراغ مزایا و معایب این استراتژی خواهیم رفت و در این باره صحبت خواهیم نمود.

  • به معامله گران کمک می نماید تا با استفاده از سطوح کلیدی بازار را زمان بندی نمایند.
  • از شبیه سازها برای آزمایش این موضوع می توان استفاده نمود.
  • آزادی به منظور توسعه استراتژی سفارشی خود

از معایب معاملات پرایس اکشن هم می توان به این موارد اشاره داشت:

  • از اندیکاتورهایی برای تأیید کردن تصمیمات معاملاتی پشتیبانی نمی شود.
  • احتیاج به تمرکز و تلاش بیشتری نسبت به سرمایه گذاری معمولی خواهد داشت.

چیزی به اسم استراتژی معاملاتی بهینه وجود نخواهد داشت. با این وجود، تحلیل اقدام قیمت داده هایی را ارائه می نماید که تعداد بسیاری از شاخص های اصل بر اساس آنها استوار بوده و در عین حال، این داده هایی است که اخبار کلیدی تجارت بر اساس آن منتشر می گردد.

بهترین الگوهای معاملات پرایس اکشن قیمت

دانستن زمان ورود به بازار به عنوان یکی از مهم ترین مهارت ها در معاملات فارکس می باشد. شما در این امر باید هر چه زودتر به سمت روندهای نوظهور رفته تا حداکثر نوسان قیمت را داشته باشید. از بهترین راه ها به منظور انجام این کار، پیش بینی الگوهای روند بالقوه در نمودار می باشد.

الگوهای نمودار این توانایی را دارند تا نشان دهند نگرش خاص فعالان بازار نسبت به یک جفت ارز به چه صورت می باشد. مثلاً، اگر بازیگران اصلی بازار معتقد هستند یک سطح حفظ می شود و برای محافظت از آن سطح عمل می نماید، احتمالاً تغییر قیمت در آن سطح را شاهد خواهیم بود. از الگوهای متفاوت اقدام قیمت می توان به: الگوهای معکوس و الگوهای ادامه اشاره نمود که البته هر کدام شامل چند مورد شود:

الگوهای معکوس: این الگوها عبارتند از:

  1.  دو تاپ و دو پایین
  2. سه تاپ و سه تاپ پایین
  3. Head & Shoulders و Inverse Head & Shoulder

الگوهای ادامه: این الگوها هم عبارتند از:

  1. الگوهای مثلثی
  2. پرچم
  3. قلاب

نحوه ساخت یک سیستم معاملات پرایس اکشن

همانطور که شخصیت، تحمل ریسک و همچنین دانش شما رشد می نماید، امکان دارد بخواهید سیستم خود را ایجاد نمایید.

یک استراتژی معاملاتی به عنوان یک معامله گر پرایس اکشن می تواند برای شما ضروری باشد. چرا که باعث کاهش ضررها و اشتباهات معاملاتی می گردد.

این سیستم معاملاتی فقط برای افرادی مناسب است که به آن پایبند باشند و برای انجام این کار باید خود کنترلی شدید داشته باشند.

شاید فکر کنید امری به نظر ساده است، اما اکثر معامله گران نمی توانند این کار را انجام نمایند.

شما بایستی قوانین سیستم معاملاتی خود را اعلام نمایید و به صورت همیشگی به آنها پایبند بمانید. در ادامه معاملات پرایس اکشن مراحل تنظیم یک استراتژی معاملاتی را توضیح خواهیم داد:

چارچوب زمانی معاملات پرایس اکشن خود را مشخص نمایید.

بازه زمانی معاملات پرایس اکشن باید متناسب با شخصیت خود فرد باشد. در صورتی که تمام روز به منظور تماشای بازارها وقت نداشته و برای تجزیه و تحلیل هر معامله زمان بسیاری را احتیاج دارید، به عنوان یک معامله گر طبیعی بلندمدت شناخته می شوید. پس نمودارهای شما از یک بازه زمانی هفتگی و یا روزانه استفاده می نمایند. به این شکل تراکنش های کمتری قابل انجام می باشد و اسپرد را کمتر پرداخت می نمایید. شما باید در این امر صبور باشید، چرا که سیستم شما فقط می تواند چند سیگنال در ماه یا سال ارسال نماید. معاملات بلندمدت مستلزم توقف های بزرگ‌تر می باشد. پس اگر نمی‌خواهید تماس‌های حاشیه را دریافت نمایید، به یک حساب بزرگتر احتیاج خواهید داشت.

از طرف دیگر، در صورتی که بی حوصله باشید، وقت خود را بیشتر به صفحه خیره می کنید و احساس می نمایید مجبور هستید دکمه را فشار دهید، بازه زمانی بالاتر برای شما مناسب نمی باشد. در مقابل، تبدیل به یک معامله گر درون روزی گردید که با نمودارهای 15 دقیقه ای یا حتی 1 دقیقه ای کار می نماید. به این صورت، هر روز فرصت های معاملاتی بسیاری را خواهید داشت و دیگر نگران خطرات یک شبه نخواهید بود.

برای معاملات پرایس اکشن اقدام به شناسایی موقعیت بازار نمایید.

تشخیص روند و موج در بازه زمانی که مایل هستید معامله انجام دهید بسیار مهم می باشد. توجه داشته باشید که همیشه در جهت روند فعلی معامله انجام دهید.

پس زمانی که روند رو به بالا باشد و در حرکت است، خرید طولانی و در زمانی که روند روبه پایین باشد کوتاه می فروشید. توجه داشته باشید بهتر می باشد معاملات را نزدیک به سطوح مقاومت یا حمایت وارد نمایید. چرا که اینگونه می توانید ریسک خود را بهتر مدیریت نمایید.

سطوح مقاومت و حمایت را پیدا کنید.

شما می توانید با کمک روش های مختلف اقدام به یافتن سطوح مقاومت و حمایت کنید. این روش ها عبارتند از:

  • سطوح فیبوناچی
  • قله ها و فرورفتگی ها
  • میانگین های متحرک
  • سطوح مقاومت و حمایت از بازه زمانی قبلی
  • خطوط روند

اقدام به پیدا نمودن سطوح ورودی نمایید‌.

برای انجام این مرحله ابتدا باید بدانید سه راه اصلی برای ورود به بازار کدام ها هستند. این سه راه عبارتند از:

  • معامله برک آوت
  • معامله باونس
  • معامله با تغییر روند (نوسان شکست)

سطوح خروجی را پیدا نمایید.

حال در ادامه مقاله معاملات پرایس اکشن انجام مراحل نوبت به این می رسد تا سطوح خروجی را پیدا نمایید.

بسیاری از مبتدی ها به دنبال نقاط ورودی هستند که خوب باشد. چرا که معتقد هستند در صورت پیدا کردن آنها پاداش مالی خوبی دریافت می نمایند.

از طرف دیگر حرفه ای ها هم در تلاش هستند تا وقت خود را صرف مدیریت تراکنش های خود و جستجوی خروج نمایند. به همین جهت بهتر است StopLoss و TakeProfit در نظر گرفته شود.

از تجزیه و تحلیل چارچوب زمانی چندگانه بهره ببرید.

یک جفت ارز ممکن است در بازه های زمانی بسیاری وجود داشته باشد که می توان به: روزانه، ساعتی، ۱۵ دقیقه و حتی ۱ دقیقه ای اشاره کرد.

در زمان معامله، تکنیکی را می توانید به کار ببرید که به آن تحلیل بازه زمانی چندگانه می گویند.

یعنی شما فقط با کمک گرفتن از یک تایم فریم معامله نخواهید کرد. قبل از اینکه وارد بازه زمانی پایین تر گردیم، باید به دوره زمانی بالاتر بعدی نگاه نمایید تا برای روند کلی درک بهتری داشته باشید.

این موضوع به این جهت است که، جهت روند امکان دارد بسته به محدوده زمانی همراه با نوسان باشد. مثلاً، EURUSD امکان دارد در نمودار روزانه روند صعودی به همراه داشته باشد اما برعکس در نمودار 4 ساعته کاهش پیدا نماید.

اگر از چندین تجزیه و تحلیل فریم زمانی استفاده گردد، می توانید تشخیص دهید که با توجه به تصویر گسترده تر کجا قرار دارید.

با این روش به شما کمک می نماید تا معاملات از دست رفته را به حداقل برسانید. امکان دارد روند جدیدی از بازه زمانی مختلفی نسبت به دوره ای که در آن معامله می نمایید وجود داشته باشد، اگر آن بررسی نشود، می تواند برای تجارت شما ضرر داشته باشد.

بهترین استراتژی معاملات پرایس اکشن

از بهترین استراتژی ها در این معاملات می توان به این موارد اشاره داشت:

  • تغییر روند تجارت
  • ادامه روند تجارت
  • رد تجارت

آیا می توانم معاملات پرایس اکشن را انجام دهم؟

شاید برای شما سوال باشد که آیا معاملات پرایس اکشن برای ما مناسب است یا خیر؟ در جواب این سوالات باید بگوییم به عنوان معامله گران فنی مهم می باشد که زیاد در گیر چرایی ها نباشید. طبق آماری که بدست آمده بازار فارکس به صورت روزانه بیشتر از ۶ تریلیون دلار را معامله می نماید. بازار فارکس به دلیل نقدینگی بسیاری که دارد جزو بهترین بازار مالی در جهان شناخته می شود.

جمع بندی معاملات پرایس اکشن

معاملات پرایس اکشن برای معامله گرانی که به تازگی به دنیای سرمایه گذاری وارد شده اند مناسب و مفید می باشد. درست است که این معاملات سود را تضمین نخواهند کرد اما به عنوان یک روش معاملاتی موثر شناخته می شود که می تواند با تلاش و داشتن زمان توسعه پیدا کند.

 

برای ثبت نام در دوره ارز دیجیتال نیک اندیشان بر روی دکمه ثبت نام زیر کلیک کنید👇

ثبت نام دوره

آیا نیک اندیشان به جز دوره ارز دیجیتال، دوره های آموزشی دیگری در حوزه مالی، برگزار می کند؟

بله نیک اندیشان در حوزه مالی، دوره های آموزشی زیر را هم برگزار می کند. که عبارتند از:

دوره فارکس ، دوره آموزش ارز دیجیتال ، دوره آموزش بورس

آیا نیک اندیشان دوره های آموزشی در حوزه های دیگر هم برگزار می کند؟

بله ، هلدینگ آموزشی نیک اندیشان در حوزه های آموزشی متعدد (بیش از 70 دوره) برگزار می کند. و شرایط شرکت در این دوره ها به گونه ای طراحی شده که تمامی افراد با شرکت در این دوره ها ، از جنبه های مالی ، دسترسی آسان ، بار علمی ، مدارک معتبر ، تضمین شغل پس از انتهای دوره، به سودشان باشد. که در ادامه به معرفی حوزه های آموزشی این موسسه به همراه برخی از دوره های آن می پردازیم :

حوزه پیراپزشکی (طب)

دوره طب سنتی، دوره داروخانه، دوره کمک پرستاری، دوره دستیار دندانپزشک ، دوره لیزر موهای زائد، دوره کاشت مو، دوره کاشت ابرو

حوزه فنی مهندسی

دوره پکیج ، دوره تعمیرات موبایل ، دوره تعمیر اسپیلت ، دوره تعمیر یخچال ، دوره نصب دوربین مدار بسته

حوزه مدیریت کسب و کار

دوره BBA ، دوره MBA ، دوره DBA یکساله ، دوره POST DBA

حوزه حسابداری و بازرگانی

دوره حسابداری ، دوره بازرگانی ، دوره آموزش صادرات و واردات

حوزه روانشناسی کاربردی

دوره بازی درمانی ، دوره مونته سوری

حوزه هنری

دوره عکاسی ، دوره بازیگری

نوشته قبلی
نحوه خواندن نمودارهای فارکس
نوشته بعدی
علت خنک نکردن اسپیلت چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی موسسه نیک اندیشان
اینستاگرام نیک اندیشان
close-image