حساب کارگزاری چگونه کار می کند؟

فردی که می خواهد اقدام به سرمایه گذاری نماید، پیش از اینکه بخواهد ثروت خود را با سرمایه گذاری در سهام سوق دهد، باید اول یک حساب کارگزاری باز کند. کارگزاری شباهت زیادی به حساب سرمایه گذاری دارد، مثلا: ابتدا پول خود را در آن واریز می کنید. شما می توانید از این سرمایه برای مواردی، همچون: خرید یا فروش سهام، اوراق قرضه، صندوق های سرمایه گذاری مشترک یا سایر دارایی های خود استفاده نمایید. همچنین، حتی اگر شما یک معامله‌گر برای خود هستید و با یک کارگزار فقط بصورت آنلاین کار می‌کنید، حتما باید یک حساب کارگزاری داشته باشید.

حساب کارگزاری چگونه کار می کند؟

حساب کارگزاری، یک نوع حساب مالی به حساب می آید، که به سرمایه گذاران این امکان را می دهد که به راحتی خرید و فروش کنند. این نوع سرمایه را به عنوان یک حساب بانکی در نظر بگیرید که می توانید در یک کارگزاری باز کنید.

همچنین، هیچگونه محدودیتی برای اندازه سپرده گذاری در حساب کارگزاری وجود ندارد و حتی شما این امکان را دارید که انواع مختلفی از حساب های کارگزاری را که می خواهید با هر تعداد کارگزار مختلف باز کنید و محدودیتی برای نگهداری تمام پول خود در یک شرکت نداشته باشید.

انواع حساب های کارگزاری

چند نوع حساب کارگزاری داریم که شما می توانید به دلخواه خود آن ها را انتخاب کنید. بهترین حساب کارگزاری، بسته به نیازها و اهداف سرمایه گذاری شما انتخاب می گردد.

خدمات کامل، یک کارگزار عبارتند از:

مشاوره سرمایه گذاری

کمک برنامه ریزی بازنشستگی

خدمات مدیریت ثروت

این حساب، بهترین مکان معاملاتی برای افرادی است که زمان کافی و یا میلی برای به روز ماندن در مورد اخبار و مقررات مالی ندارند و به دنبال خدمات بیشتری خارج از معاملات اولیه می باشند.

چند نمونه از شرکت های حساب های کارگزاری که خدمات کامل ارائه می دهند، شامل: مریل، مورگان استنلی، UBS، مشاوران ولز فارگو، حساب کارگزاری تخفیف، کارگزاری های تخفیف معاملات سهام و معاملات سرمایه گذاری می باشد.

البته، آن ها مشاوره یا خدمات مدیریت ثروت را ارائه نمی دهند، چون، کارگزاران تخفیف مجموعه خدماتی، همانند کارگزاران، خدمات کامل را به شما ارائه نمی دهند، به همین دلیل کمیسیون آن ها خیلی کمتر می باشد.

چند نمونه از شرکت هایی که حساب های کارگزاری تخفیف، ارائه می دهند، شامل این شرکت ها می باشد:

  • آلی سرمایه گذاری
  • سرمایه گذاری وفاداری
  • رابین هود
  • حساب کارگزاری آنلاین

حساب‌های کارگزاری آنلاین

این کارگزاری، به مشتریان خود این اجازه را می‌دهد، تا سرمایه‌گذاری‌های خود را به صورت مستقیم و آنلاین خریداری و بفروشند. همچنین به دلیل اینکه هزینه های سربار برای کارگزاری های آنلاین کم خواهد بود، کمیسیون نیز معمولا کم است. این نوع حساب های کارگزاری، برای مبتدیان گزینه خوبی می باشد.

سعی کنید، در حساب کارگزاری آنلاین، مواردی از قبیل: کمیسیون پرداخت شده، در دسترس بودن، نبودن معاملات بدون کمیسیون، حداقل موجودی حساب و هر خدمات اضافی توسط کارگزار را در نظر بگیرید.

حساب کارگزاری مدیریت شده

حساب‌های کارگزاری مدیریت‌ شده، به جای کمیسیون‌های معاملاتی فردی، مدیریت حرفه‌ای را در ازای کارمزد ترکیب می‌کنند. در گذشته، مدیران سرمایه گذاری انسانی، وجه مشتری را بر پایه پارامترهای ریسک و پاداش انتخاب شده تخصیص می دادند. ولی، امروزه الگوریتم‌های مبنی بر رایانه، را برای تخصیص سرمایه مشتری در خود جای می دهند. این فرآیند، به عنوان مشاوره رباتیک شناخته می‌شود.

حساب کارگزاری بازنشستگی

حساب کارگزاری بازنشستگی، به حسابی می گویند که دارای مزیت مالیاتی باشد و این نوع حساب، برای سرمایه گذاری بلندمدت مناسب است. حساب بازنشستگی، همچون حساب‌های بازنشستگی انفرادی: این حساب، شرایط اینکه مالیات بر سرمایه‌گذاری خود را تا زمانی که پس از 59.5 سالگی برداشت نکنید، میتوانید به عقب بیندازید. یعنی، شما این امکان را دارید که در انواع سرمایه گذاری ها، مثل: سهام، اوراق قرضه و صندوق های سرمایه گذاری مشترک، سرمایه گذاری کنید.

حساب نقدی چیست؟

حساب نقدی، پولی است که شما آن را در حساب کارگزاری خود دارید و یا با آن می توانید به صورت نقدی اوراق بهادار خریداری کنید.

حساب حاشیه چیست؟

با حساب حاشیه، شما برای سرمایه گذاری، اوراق بهادار، می توانید از کارگزار پول قرض کنید و به ازای هر مبلغ وام، باید سود و بهره بپردازید. اگر ارزش سهام شما خیلی کم شود، کارگزار این اجازه را دارد که سهام شما را برای بازپرداخت وام بفروشد. با داشتن یک حساب کارگزاری، شما می توانید محصولات سرمایه گذاری متعددی را بخرید و بفروشید، که احتمال خطا و برد دارند.

رایج ترین محصولات سرمایه گذاری

سهام عادی: سهامدار اجازه دارد، در جمع سهامداران رای دهد و سود سهام را جمع آوری کند.

سهام ممتاز: این اجازه را دارد که قبل از سهام داران عادی، سود سهام را بگیرند و در زمان ورشکستگی و تضعیف شرکت، نسبت به سهام داران عادی، اولویت دارند. البته سهام داران ممتاز اغلب حق رأی ندارند.

اوراق قرضه: قرضه ای که شرایط وام گیرنده را برای باز پرداخت وام دهنده آن شرح داده شده است. در موقع انتخاب اوراق قرضه، وام دهنده باید حواسش به بازده، تاریخ سررسید و رتبه بندی باشد.

یک تراست سرمایه گذاری

املاک و مستغلات، این امکان را به فرد می دهد، که در یک ملک با مقیاس بزرگ، همچون: مرکز خرید یا آپارتمان سرمایه گذاری کند. معمولا این سرمایه گذاری را ایمن و با بازده بالا می شناسند.

صندوق های سرمایه گذاری مشترک

صندوق های سرمایه گذاری مشترک، به مجموع زیادی از پول که از تعداد زیادی از سرمایه گذاران جمع آوری می شود که بعد، برای سرمایه گذاری در بقیه اوراق بهادار، همچون: سهام، اوراق قرضه و بدهی های کوتاه مدت استفاده می شود.

صندوق های  ETF

صندوق های سرمایه گذاری مشترک و صندوق های قابل معامله در بورس، جزء مجموعه هایی از سرمایه گذاران هستند که برای خرید سایر اوراق بهادار استفاده می شوند. برخلاف، صندوق های سرمایه گذاری مشترک،ETF ها در بورس معامله می شوند.

حساب های بازار پول

حساب های بازار پول، شباهت زیادی با حساب های پس انداز دارد. حساب بازار پول، اغلب، نرخ های سود بیشتری نسبت به حساب های پس انداز سنتی دارند. این حساب، به مانده بالاتری نیاز دارند و همین امر بر تعداد برداشت هایی را که دارنده حساب می تواند در یک دوره معین انجام دهد کم می کند.

سی دی

سی دی، به عنوان گواهی سپرده سرمایه گذاری کم ریسک به حساب می آید. شما می توانید با یک سی دی، مقدار پول ثابتی را برای یک دوره زمانی ثابت واریز کنید. معمولا در این مدت سرمایه گذاری شما با مبلغی بالاتر از چیزی که در یک حساب پس انداز سنتی، دریافت می کنید، به شما تعلق می گیرد.

اختیار معامله

اختیار، به قراردادی می گویند، که مالک این حق را دارد که دارایی مشخصی را به قیمت تعیین شده در تاریخ یا قبل از آن بخرد یا بفروشد. معاملات اختیاری، می تواند شامل بسیاری از محصولات مالی، مانند: سهام و ارزهای خارجی باشد.

رمزارز

رمز ارز، به کل حساب‌های کارگزاری اجازه سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را نمی دهند. مثل: بیت‌کوین. ولی با این حال اعداد در میان کارگزاران آنلاین در حال افزایش است.

us_hwrapper][/vc_column_inner]

شاید خواندن مطالب زیر برای شما جالب باشد:

پرسودترین ارز دیجیتالی

کریپتوکارنسی و ارز دیجیتال

8 ارز دیجیتال ارزان برای خرید

نحوه انتخاب حساب کارگزاری

با توجه به اینکه انواع زیادی از حساب‌های کارگزاری وجود دارند، برای یافتن موضوعی که مطابق با نیازهای شما باشد. مشکلی پیش نمی آید. قبل از انتخاب، اول خودآزمایی کنید تا بفهمید که چه نوع سرمایه گذاری هستید، مثلا: آگاه شوید ‌که خودکفا و آگاه نسبت به هزینه ها هستید و دنبال یک کارگزار آنلاین بدون کمیسیون باشید، که احتمالا بهترین گزینه برای شما هستند.

افرادی که در سرمایه گذاری تازه کار هستند و به احتمال زیاد سالانه معاملات زیادی انجام نمی دهند، نیازمند یک کارگزار با خدمات کامل می باشند. چون، این افراد می توانند هزینه های کلی خود را هم زمان با دریافت راهنمایی، سرمایه گذاری خود را هم پایین نگه دارند. اگر می خواهید حسابی را برای تجارت ارزهای دیجیتال باز کنید، حتما به دنبال شرکت معتبر باشید.

افتتاح حساب کارگزاری

افتتاح حساب کارگزاری، کار تقریبا راحتی است. اغلب موسسات مالی، این اجازه را به شما می دهند تا درخواست خود را به صورت آنلاین پر کنید. برای باز کردن حساب کارگزاری خود معمولاً باید اطلاعات شخصی زیر را ارائه دهید، مثل: شماره تامین اجتماعی، تاریخ تولد، آدرس های پستی و ایمیل معتبر،

اطلاعات استخدامی، اطلاعات مالی عمومی، همچون: یک حساب جاری.

بعد از اینکه حساب خود را باز کردید، می توانید تجارت خود را شروع کنید.

در آخر

حساب کارگزاری، یک از بخش های ضروری از سرمایه گذاری می باشد. اگر شما بخواهید از یک سهام بصورت مستقیم از یک شرکت خریداری کنید، یا از یک برنامه سرمایه گذاری برای تجارت استفاده نمایید، اولین گام برای شما باید افتتاح حساب باشد. چون، شرکت ها نیاز به آدرس برای ارسال صورت های مالی مهم و شماره تامین اجتماعی شما دارند تا درآمد های شما را به IRS گزارش دهند.

یک حساب کارگزاری، بسیار بیشتر از یک محل نگهداری وجوه است. جدیدا، حساب‌های کارگزاری پیشرفت زیادی کرده است که ویژگی‌ها و مزایای متعددی از ردیابی عملکرد گرفته تا تحقیقات بازار و تعادل مجدد خودکار دارد. شما با انتخاب مناسب می توانید تجربه سرمایه گذاری خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

برای ثبت نام در دوره ارز دیجیتال نیک اندیشان بر روی دکمه ثبت نام زیر کلیک کنید👇

ثبت نام دوره

آیا نیک اندیشان به جز دوره ارز دیجیتال، دوره های آموزشی دیگری در حوزه مالی، برگزار می کند؟

بله نیک اندیشان در حوزه مالی، دوره های آموزشی زیر را هم برگزار می کند. که عبارتند از:

دوره فارکس ، دوره آموزش ارز دیجیتال ، دوره آموزش بورس

آیا نیک اندیشان دوره های آموزشی در حوزه های دیگر هم برگزار می کند؟

بله ، هلدینگ آموزشی نیک اندیشان در حوزه های آموزشی متعدد (بیش از 70 دوره) برگزار می کند. و شرایط شرکت در این دوره ها به گونه ای طراحی شده که تمامی افراد با شرکت در این دوره ها ، از جنبه های مالی ، دسترسی آسان ، بار علمی ، مدارک معتبر ، تضمین شغل پس از انتهای دوره، به سودشان باشد. که در ادامه به معرفی حوزه های آموزشی این موسسه به همراه برخی از دوره های آن می پردازیم :

حوزه پیراپزشکی (طب)

دوره طب سنتی، دوره داروخانه، دوره کمک پرستاری، دوره دستیار دندانپزشک ، دوره لیزر موهای زائد، دوره کاشت مو، دوره کاشت ابرو

حوزه فنی مهندسی

دوره پکیج ، دوره تعمیرات موبایل ، دوره تعمیر اسپیلت ، دوره تعمیر یخچال ، دوره نصب دوربین مدار بسته

حوزه مدیریت کسب و کار

دوره BBA ، دوره MBA ، دوره DBA یکساله ، دوره POST DBA

حوزه حسابداری و بازرگانی

دوره حسابداری ، دوره بازرگانی ، دوره آموزش صادرات و واردات

حوزه روانشناسی کاربردی

دوره بازی درمانی ، دوره مونته سوری

حوزه هنری

دوره عکاسی ، دوره بازیگری

[/vc_column_inner][/vc_row_inner]
نوشته قبلی
5 دلیل نشتی آب کولر و راه حل آن
نوشته بعدی
چگونه اقدام به شروع سرمایه گذاری کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی موسسه نیک اندیشان
اینستاگرام نیک اندیشان
close-image