ساز و کار سایت های استخراج ارز دیجیتال

استخراج بیت کوین چیست؟ به چه صورت کار می کند؟ و بسیار سوال دیگر در مقاله سایت های استخراج ارز دیجیتال که سعی می کنیم به تمام این سوالات پاسخ دهیم. با ما همراه شوید تا با ساز و کار سایت های استخراج ارز دیجیتال آشنا گردیم.

سود بیت کوین امروزه بر کسی پوشیده نیست. این سکه دیجیتالی راه و روش متفاوتی برای تهیه و خرید و فروش دارد. اواخر سال ۲۰۲۲ در ماه مارس بود که ارزش بیت کوین به ۴۳,۳۹۴.۸۰ دلار در بازار مبادلات رسید. طی این چند سالی که بیت کوین طراحی، شناخته و مورد استفاده قرار گرفته است ارزش آن روزبه روز افزون تر و به اندازه طلا پرسود و با ارزش دیده شده. به طوری که امروزه این ارزش بیت کوین باعث شد تا سایر ارزهای دیجیتالی هم روند روبه رشد داشته باشند.

می توان به صراحت گفت آینده علاقمندان بیت کوین و ماینرها امیدوار کننده می باشد و برای هر کس یا شرکتی که وارد این حیطه خواهند شد پرسود و منفعت خواهد بود.

راه های استخراج بیت کوین

برای اینکه استخراج کنندگان بیت کوین بتوانند از طریق آن اقدام به دست آوری بیت کوین نمایند ۳ راه پیش روی خود خواهند داشت. این ۳ راه شامل:

  • پذیرش بیت کوین در ازای خدمات و کالا
  • خرید بیت کوین در بازار مبادلات
  • استخراج بیت کوین های جدید

از بین این ۳ گزینه استخراج نمودن بیت کوین های جدید می تواند هیجان انگیزتر باقی راه ها باشد. چرا که ماینرها را در مسیری برای کشف می فرستد.

اما خوب یک مشکلی که در اینجا وجود دارد آن هم سخت بودن استخراج بیت کوین است. دلیل این موضوع هم این است که برای تایید تراکنش ها و افزودن آنها به دفتر کل دیجیتال بلاک چین نیاز به قدرت محاسباتی بسیار بالا آن هم برای حل معادلات پیچیده ریاضی است تا تایید تراکنش و افزودن آن انجام پذیرد.

استخراج بیت کوین به چه صورت است؟

در ادامه باید بگوییم که ابتدا بهتر است با استخراج بیت کوین آشنا شویم و ببینیم این استخراج به چه صورت می باشد. سپس با ساز و کار سایت های استخراج ارز دیجیتال آشناگردیم. انجام استخراج بیت کوین به تایید تراکنش های جدید علیه شبکه بیت کوین می باشد که به این صورت اقدام به تولید بیت کوین های جدید صورت می پذیرد.

این روش فرایندی است که طی آن تراکنش های بیت کوین تایید و به دفتر بلاک چین افزوده می گردد.

این روش با کمک هش رمزنگاری شده پیچیده برای تایید کردن بلوک های تراکنش های که در دفتر کل بلاک چین غیر متمرکز آبدیت و جدید شده انجام می پذیرد.

اما خوب برای حل معماها احتیاج به تجهیزات پیچیده و قدرت محاسباتی بالا است.

اما خوب در ازا ماینرها با بیت کوین پاداش دریافت می کنند و زمانی که به گردش در آمد به آن استخراج بیت کوین می گویند.

تعریف بیت کوین

به عنوان اولین ارز دیجیتالی غیر متمرکز طراحی و ایجاد شد. این ارز این امکان را فراهم نمود تا بدون هیچ گونه واسطه ایی (بانک ها، کارگزار، دولت) و آن هم فقط با استفاده فناوری زیر بنایی بلاک چین امکان نقل و انتقال همتا به همتا صورت پذیرد.

فرقی نمی کند، هر شخصی که دارای بیت کوین است می تواند آن را به فردی دیگر در یک نقطه دیگر جهان به سرعت منتقل نماید، بدون کاغذ بازی و یا انجام اموراداری این امکان به سهولت و با کمترین کارمزد انجام پذیر است. کافی است که یک حساب در شبکه بیت کوین ایجاد کرده و مقداری بیت کوین در آن داشته باشید تا اقدام به انتقال آن نمایید.

با کمک بیت کوین می توان برای انجام خریدهای آنلاین از آن استفاده و یا به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری به آن نگاه کرد. در ادامه با ساز و کار سایت های استخراج ارز دیجیتال همراه ما باشید.

مزایای داشتن بیت کوین

اگر بخواهیم بیت کوین را با ارزهای فیات سنتی مقایسه کنیم باید گفت بیت کوین برعکس ارزهای فیات به سرعت در شبکه بیت کوین انتقال می یابند. به دلیل غیر متمرکز بودن و وجود هیچ گونه واسطه ایی از کارمزد پایینی هم برخوردار می باشد.

در بیت کوین تمام هویت های معامله گران مخفی باقی می ماند و هک و جعل تراکنش ها در این سیستم امکان پذیر نیست.

همچنین تمام اطلاعاتی که در بیت کوین موجود است در یک دفتر کل عمومی قرار گرفته و در دسترس می باشد. با این اوصاف هر کاربری می تواند این معاملات را نظاره گر باشد.

تعریف بلاک چین

اگر بخواهیم یک فناوری زیر بنایی برای بیت کوین نام ببریم آن بلاک چین است. یک دفتر کل توزیع شده عمومی بوده که در آن تراکنش ها به ترتیب زمانی ثبت می گردند. هر تراکنش یا رکورد اضافه شده به بلاک چین امکان تغییر دادن را ندارد. پس با این اوصاف امکان هک شدن هم در آن کم بوده و در امان باقی می مانند.

بلاک چین از چندین بلوک تهیه شده و  می توان به عنوان کوچکترین واحد بلاک چین آن را شناسایی کرد. بلوک محفظه ایی است که تمام جزئیات تراکنش ها در آن جای می گیرند.

از ویژگی های بلوک می توان به: هش قبلی، داده ها، nonce و Hash اشاره نمود.

درک استخراج بیت کوین

برای درک ساز و کار سایت های استخراج ارز دیجیتال بیت کوین ، ابتدا با مفهوم های اصلی بلاک چین آشنا شویم و آن را درک نماییم. اگر این مفهوم درک گردد می توان به درک استخراج بیت کوین دست یافت. این مفهوم شامل ۳ مورد است که به این ترتیب می باشد:

  • دفتر کل توزیع شده عمومی
  • SHA-256
  • اثبات کار

ساز و کار سایت های استخراج ارز دیجیتال و ویژگی های آن ها

ساز و کار سایت های استخراج ارز دیجیتال و ویژگی های آن ها

در این بخش از مقاله شما را با دو سایت معروف که در عملکرد استخراج ارز نسبتا خوب و کاربر پسند فعالیت می کنند، آشنا می کنیم.

1-Bitdeer

این سایت به نشانی اینترنتی Bitdeer.com، به وسیله ی یک کمپانی سنگاپوری مدیریت می شود و علاوه بر بیت کوین، که رایج ترین ارز دیجیتال است، قابلیت کلود ماینینگ لایت کوین و ۶ ارز دیجیتال دیگر را دارد.

این سایت امکان اجاره ی گروهی یک ریگ ماینینگ را نیز برای کاربرانش فراهم کرده است که در این صورت سود بین اعضا به نسبت یکسان تقسیم می شود. از مشخصه های این سایت می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • امکان برداشت روزانه
  • در اختیار گذاشتن ماشین حساب برای محاسبه سود، زیان و درآمد
  • ترید هشریت
  • حداقل سرمایه برای سرمایه گذاری: ۵۴۲ دلار

2-ECOS

در ادامه بحث درباره ساز و کار سایت های استخراج ارز دیجیتال، سایت ecos.am را معرفی مي کنيم که در سال ۲۰۱۷ در ارمنستان آغاز به کار کرده است. این سایت از استخراج بیت کوین، بیت کوین کش و لایت کوین پشتیبانی می کند. حداقل سرمایه گذاری برای شروع ۱۰۰ دلار است که کاربر می تواند با ماشین حساب آنلاین در گوشی های آندروید یا ios، سود و درآمد خود را محاسبه کند. برداشت روزانه و دوره آزمایشی یک ماهه از ویژگی های دیگر این سایت است.

آشنایی با ساز و کار سایت های استخراج ارز دیجیتال

الزامات سخت افزاری و نرم افزاری برای آشنایی با ساز و کار سایت های استخراج ارز دیجیتال چیست؟

احتمالا تا کنون متوجه شده ‌اید که استخراج ارز دیجیتال، فرایند پیچیده‌ای است که علاوه بر زمان و انرژی زیادی که نیاز دارد باید به وسیله دستگاه‌ های سخت افزاری قدرتمندی انجام شود. تجهیزات سخت افزاری که در این عملیات مورد استفاده قرار می ‌گیرند، تراکنش ‌های کاربران شبکه را جمع کرده و در تابع هش قرار می ‌دهند. این دستگاه‌ ها که به عنوان دستگاه ماینر نیز شناخته می ‌شوند، پس از حل این تابع به دنبال ایجاد یک بلاک جدید می‌ گردند. توجه کنید که حل توابع باید توسط دستگاه ‌های محاسباتی مثل CPU، کارت‌ های گرافیکی و … انجام ‌شود. به طور کلی از سخت افزار های زیر برای ماینینگ استفاده می شود:

  • پردازنده مرکزی
  • پردازنده گرافیکی
  • مدار مجتمع با کاربرد خاص
  • مدار مجتمع از نوع دیجیتال برنامه پذیر

جالب است بدانید، ساز و کار سایت های استخراج ارز دیجیتال، علاوه بر دستگاه‌ های سخت افزاری، به نرم‌افزار های خاصی هم نیاز دارد. این نرم افزار ها کمک می ‌کنند تا دستگاه محاسباتی شما به شبکه بلاکچین متصل شود. برخی از این نرم افزار ها عبارتند از:

  • سی جی ماینر (CGminer)
  • BFGminer
  • ایزی ماینر (Easy Miner)
ساز و کار سایت های استخراج ارز دیجیتال

بیت کوین سود چیست؟

بیت کوین سود، یک ربات رمزنگاری خودکار می باشد که می تواند به تجارت بیت کوین و حتی سایر ارزهای دیجیتالی کمک کرده و باعث کسب سود برای کاربران شود.

در بازار کریپتو از یک الگوریتم هوش مصنوعی برای شناسایی فرصت های معاملاتی استفاده می گردد و می تواند به طور کاملا خودکار باعث باز و بسته شدن تجارت شما شود. البته این را هم اضافه کنیم که می تواند روی مداخله دستی شما در حین معامله و زمان صرفه جویی لازم را نیز داشته باشد.

این شرکت مدعی شده که در معاملاتی که انجام داده حدود ۸۵ درصد آن باعث ایجاد سود آن هم در حالت عادی شده است.

اما به هر حال برای محاسبه نمودن سودی که از فرایند استخراج بیت کوین بدست می آید به دانش فنی احتیاج است. و نمی توان به سادگی وارد این موضوع شد و درباره آن نظر داد.

در رابطه با سود واقعی که از بیت کوین ممکن است به ما تعلق بگیرد، یعنی برآورد درآمد واقعی، به توجه مصرف برق و اثر بخشی نرم افزار استخراج بستگی خواهد داشت.

سود استخراج بیت کوین برای همه یکسان است؟

در ادامه مطلب ساز و کار سایت های استخراج ارز دیجیتال باید بگوییم که بیت کوین یک فرایند پیچیده و با هزینه بالایی دارد و برای همه ماینرهای فردی به جز تعداد معدودی سود آور نخواهد بود. به عبارتی همه ماینرها این امکان را ندارند تا مبالغ هنگفتی برای راه اندازی سخت افزار ارایه دهند. از عوامل تعیین کننده اینکه آیا استخراج بیت کوین می تواند برای ماینر سود دهی داشته باشد به شرح زیر است:

  • کارایی
  • زمان صرف شده برای تکمیل فرایند استخراج بیت کوین
  • میزان مصرف برق برحسب کیلو وات بر ساعت
  • زمان صرف شده
  • سختی

توجه به این موارد می تواند کاربر را در تصمیم گیری و اینکه چه مقدار سود از طریق بیت کوین به او نسبت داده شه است را ارزیابی و یک تصمیم درست برای ادامه استخراج بیت کوین داشته باشد یا خیر؟

ساز و کار سایت های استخراج ارز دیجیتال

همانطور که در مطالب بالا هم اشاره نمودیم بیت کوین به عنوان یکی از روش های جذب سرمایه می تواند یک انتخاب ایده آل برای افرادی که به دنبال سرمایه گذاری های جدید هستند می باشد. راه های مختلفی برای داشتن بیت کوین وجود دارد که یکی از این راهها استخراج بیت کوین است. از سایت های معروف و معتبری که اقدام به استخراج بیت کوین نموده اند به چند مورد اشاره خواهیم نمود.

  • وب سایت ویا بی تی سی (ViaBTC)
  • وب سایت BTC.com
  • هش پول

جمع بندی ساز و کار سایت های استخراج ارز دیجیتال

اگر کمی توجه کرده باشید به دلیل تراکنش هایی که در شبکه صورت می گیرد دفتر بلاک چین هر روز در حال رشد می باشد. در شبکه بلاک چین تراکنش ها به بلوک هایی دسته بندی می گردند تا به هم متصل و اقدام به تشکیل یک زنجیره نمایند.

به عبارتی در بلاک چین زمانی تراکنش ها ذخیره می گردند که با توابع هش و مهره های زمانی مشخص شده باشند.

بهتر است بدانید سوابقی که در بلاک چین ذخیره شده اند غیر قابل تغییر و دایمی می باشند.

امیدواریم در این مقاله مطالبی ارزشمند و پرسود را برای شما عزیزان دوستدار سرمایه گذاری با بیت کوین قرار داده باشیم.

برای ثبت نام در دوره ارز دیجیتال نیک اندیشان بر روی دکمه ثبت نام زیر کلیک کنید👇

ثبت نام دوره

آیا نیک اندیشان به جز دوره ارز دیجیتال، دوره های آموزشی دیگری در حوزه مالی، برگزار می کند؟

بله نیک اندیشان در حوزه مالی، دوره های آموزشی زیر را هم برگزار می کند. که عبارتند از:

دوره فارکس ، دوره آموزش ارز دیجیتال ، دوره آموزش بورس

آیا نیک اندیشان دوره های آموزشی در حوزه های دیگر هم برگزار می کند؟

بله ، هلدینگ آموزشی نیک اندیشان در حوزه های آموزشی متعدد (بیش از 70 دوره) برگزار می کند. و شرایط شرکت در این دوره ها به گونه ای طراحی شده که تمامی افراد با شرکت در این دوره ها ، از جنبه های مالی ، دسترسی آسان ، بار علمی ، مدارک معتبر ، تضمین شغل پس از انتهای دوره، به سودشان باشد. که در ادامه به معرفی حوزه های آموزشی این موسسه به همراه برخی از دوره های آن می پردازیم :

حوزه پیراپزشکی (طب)

دوره طب سنتی، دوره داروخانه، دوره کمک پرستاری، دوره دستیار دندانپزشک ، دوره لیزر موهای زائد، دوره کاشت مو، دوره کاشت ابرو

حوزه فنی مهندسی

دوره پکیج ، دوره تعمیرات موبایل ، دوره تعمیر اسپیلت ، دوره تعمیر یخچال ، دوره نصب دوربین مدار بسته

حوزه مدیریت کسب و کار

دوره BBA ، دوره MBA ، دوره DBA یکساله ، دوره POST DBA

حوزه حسابداری و بازرگانی

دوره حسابداری ، دوره بازرگانی ، دوره آموزش صادرات و واردات

حوزه روانشناسی کاربردی

دوره بازی درمانی ، دوره مونته سوری

حوزه هنری

دوره عکاسی ، دوره بازیگری

نوشته قبلی
مدیریت زخم چه اهمیتی دارد؟
نوشته بعدی
تفاوت DBA با PHD چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی موسسه نیک اندیشان
اینستاگرام نیک اندیشان
close-image