آلت کوین فراتر از بیت کوین

ما اینبار می خواهیم به سراغ یکی از ارزهای دیجیتالی که پس از بیت کوین مشهور و مهم تلقی می شود، برویم و ببینیم این ارز چه نوع ارزی است و چگونه می توان از آن استفاده نمود؟ این ارز دیجیتال، ارزی نیست جز آلت کوین که امروزه هم بسیار پرطرفدار شده است.

اگر شما هم مایل هستید سایر ارزها به غیر از ارز بیت کوین را شناسایی و روی آن معامله و خرید و فروش انجام دهید ما به شما پیشنهاد می دهیم درباره آلت کوین مطالبی را کشف و از مزایای استفاده آن بهره ببرید. با ما همراه باشید.

در سال 2009 با کمک بیت کوین یک عصر جدید از ارزهای دیجیتالی ایجاد شد و رفته رفته سایر ارزهای دیجیتالی نمایان و روی کار آمدند که یکی از این ارزهای مهم پس از بیت کوین، آلت کوین می باشد.

آلت کوین چیست؟

آلت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال شناخته و یک جایگزین عالی برای بیت کوین می باشد. آلت کوین ها ارز دیجیتالی هستند اما به عنوان یک بیت کوین شناخته نمی شوند.

به عبارتی آلت کوین ها به غیر از بیت کوین و اتریوم همه به عنوان ارزهای دیجیتالی تعریف می شوند. بهتر است بدانید که توسعه دهندگانی که اکثر آلت کوین ها را طراحی و منتشر نموده اند دیدگاه یا استفاده متفاوتی از ارزهای دیجیتال یا توکن ها داشتند.

به عبارتی آلت کوین از دو کلمه جایگزین و سکه تشکیل شده و تمام ارزهای دیجیتالی و توکن ها، به غیر از بیت کوین را شامل می شود. یعنی تمام ارزهایی که بیت کوین نیستند می توانند آلت کوین باشند.

آلت کوین متعلق به بلاک چین هایی است که برای آنها طراحی شده است. آلت کوین هایی که ایجاد می شوند در بلاک چین هایی که به آنها مربوط می باشد برای انجام کاری استفاده می گردند. مثلا اتر که در اتریوم به منظور پرداخت هزینه تراکنش مورد استفاده قرار می گیرد.

این را هم اضافه کنیم که آلت کوین می تواند گاهی بیش از یک دسته قرار بگیرد. همچون:TerraUSD  که به عنوان یک ابزار کاربردی و رمز ارز پایدار است.

انواع آلت کوین

آلت کوین ها دارای دسته بندی هایی می باشند که در ادامه به چند مورد از انواع مختلف آلت کوین ها خواهیم پرداخت.

رمز پرداخت

همانطور ک از نامش بر می آید توکنهای پرداخت برای استفاده به عنوان ارز- برای تبادل ارزش بین طرفین طراحی گشته و بیت کوین به عنوان یک نمونه بارز توکن پرداخت می باشد.

استیبل کوین ها

نوسانات در زمان عرضه ارزهای دجیتالی بسیار مشهود می باشد. با کمک استیبل کوین ها و پیوند خوردن آنها با سایر کالاها همچون فلزات گرانبها، ارز فیات و … نوسانات به طور چشم گیری کاهش پیدا می کند.

با کمک این سبد دارندگان در صورت شکست و یا مواجه با مشکل می توانند با کمک این سبد دوباره خرید انجام دهند. از استیبل کوین های قابل توجه می توان به: USDT تتر، DAI MakerDAO و USD Coin (USDC) اشاره نمود.

  • نکته

برای استیبل کوین ها نباید نوسانات قیمت از محدوده ایی که تعیین گشته فراتر رود.

توکن های امنیتی

این نوع توکن ها دارایی هایی می باشند که در بازارهای سهام قابل عرضه هستند. توکن های امنیتی به عنوان اوراق بهادار طراحی گشته و به همین دلیل توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار تنظیم می گردد.

توکن های کاربردی

از دیگر انواع توکنها می توان به توکن های Utility اشاره نمود که برای ارائه خدمات در یک شبکه قابل استفاده هستند. مثلا می توان از آنها برای انجام پرداخت هزینه های شبکه، خرید خدمات و … استفاده و بهره برد. از توکن های کاربردی می توان به Filecoin که برای فضای ذخیره سازی در شبکه و ایمن نمودن اطلاعات استفاده می شود اشاره نمود.

البته این را هم اضافه کنیم که اتر هم به عنوان یک توکن کاربردی شناخته می شود که در ماشین مجازی و بلاک چین اتریوم به منظور پرداخت تراکنش قابل استفاده است. در صورت تمایل داشتن توکنهای Utility می توان در صرافی اقدام به خرید نمود.

میم سکه

میم کوین با یک شوخی و برداشتی احمقانه از سایر ارزهای رمزنگاری شده که معروف بودند الهام و طراحی گشت. سال 2021 را فصل سکه های میم می دانند که در همان سال درصد سود بسیاری را به نام خود ثبت نمود.

در مدت زمان کوتاهی محبوبیت پیدا می کردند و از طریق سرمایه گذارانی که مایل هستند از سودهای کوتاه مدت بهره ای ببرند و اینفلوئنسرهای برجسته مورد تبلیغ قرار می گیرند.

توکن های حکومتی

از دیگر انواع توکن ها می توان به توکن های حکومتی اشاره کرد. سرمایه گذاری که توکن حاکمیتی را در اختیار داشته باشد این توانایی را دارد در خصوص تصمیامات کلی یک پروژه نظر داده و حکم کند. مثلا می توانند در روند پروژه های بلاک چین ورود کرده و نظر خود را داده و حکم نماید.

به عبارتی به عنوان یک توکن کاربردی شناخته می شوند، اما به دلیل داشتن هدف خود به طور جداگانه پذیرفته شده اند.

مزایا و معایب آلت کوین ها

حال که با آلت کوین و انواع آنها آشنا شدیم بد نیست در مورد مزایا و معایب آلت کوینها هم مختصر دانسته ایی داشته باشیم با ما همچنان همراه باشید.

مزایا

  • باعث بهبود نقاط ضعف یک ارز دیجیتالی می شود.
  • امکان انتخاب هزاران مورد را دارد.
  • شانس بقای بیشتری دارند.

معایب

  • دارای محبوبیت کمتری است.
  • سرمایه گذاران کمتری در آلت کوین وجود دارند.
  • بازار سرمایه آلت کوین نسبت به بیت کوین کمتر است.
  • امکان کلاهبرداری در آن وجود دارد.

آلت کوین فراتر از بیت کوین

بهترین آلت کوین برای سرمایه گذاری

برای ینکه بتوان بهترین آلت کوین را برای سرمایه گذاری انتخاب نمود بهتر است با یک مشاوره که در این زمینه تخصص دارد مشورت صورت پذیرد. اما خوب از بهترین آلت کوین برتر می توان به 3 مورد اشاره کرد:

  1. 1. اتریوم
  2. 2. دلار کوین
  3. 3. تتر (USDT).10

سرمایه گذاری روی آلت کوین بهتر است یا بیت کوین؟

برای رسیدن به جواب این سوال ابتدا بایستی یک استدلال ذهنی مبتنی بر: اهداف سرمایه گذاری، شرایط مالی سرمایه گذاری، باورها و داشتن تحمل ریسک داشته باشیم و ببینیم، مثلا آستانه تحمل ما در برابر انجام ریسک چقدر می باشد؟ آیا شرایط مالی برای کدام یک از آلت کوین یا بیت کوین مناسب می باشد؟ و … .

به همین دلیل قبل از اینکه بخواهیم اقدام به خرید آلت کوین نماییم بهتر است ابتدا نکات مهمی که در این باره وجود دارد و بهتر است قبل از خرید آلتکوین به آن توجه نمود، آشنا شویم.

این نکات به این شرح می باشد:

  • رمز ارزها برعکس سایر تجارت ها از طریق احساس هدایت می گردند. پس احساسات خوش بینانه و یا احساسات بدبینانه می تواند مسیر ما را تغییر دهد.
  • سرمایه گذاران همیشه روی سکه های محبوب سرمایه گذاری می کنند.
  • باید ببینید پولی دارید که بتوانید از دست بدهید یا خیر. چرا که که وارد شدن به آلت کوین ها می تواند همراه با خطر و نوسانات باشد. پس ابتدا موجودی خود را چک کنید، چون همچون سایر سرمایه گذاری ها شما نمی توانید از وام یا سایر سرمایه های خود برای این امر استفاده نمایید.
  • بر روی ظرفیت فنی آلتکوین تمرکز داشته باشید. مثلا Solana به دلیل اینکه عملکرد بالایی را با هزینه کم ارائه می نماید، افزایش پیدا کرده است.

در آخر

آلت کوین یک ارز دیجیتالی است و یک جایگزین برای بیت کوین می باشد. با اینکه آلت کوین های بسیاری امروزه در بازار ارزهای دیجیتالی موجود است اما باز هم مورد محبوبیت قرار گرفته اند. اما خوب باز هم بیت کوین سردمدار این بازار است و آلت کوین ها بایستی راه بسیاری را بروند تا جایگاه بیت کوین را بتوانند تصرف نمایند.

برای ثبت نام در دوره ارز دیجیتال نیک اندیشان بر روی دکمه ثبت نام زیر کلیک کنید👇

ثبت نام دوره

آیا نیک اندیشان به جز دوره ارز دیجیتال، دوره های آموزشی دیگری در حوزه مالی، برگزار می کند؟

بله نیک اندیشان در حوزه مالی، دوره های آموزشی زیر را هم برگزار می کند. که عبارتند از:

دوره فارکس ، دوره آموزش ارز دیجیتال ، دوره آموزش بورس

آیا نیک اندیشان دوره های آموزشی در حوزه های دیگر هم برگزار می کند؟

بله ، هلدینگ آموزشی نیک اندیشان در حوزه های آموزشی متعدد (بیش از 70 دوره) برگزار می کند. و شرایط شرکت در این دوره ها به گونه ای طراحی شده که تمامی افراد با شرکت در این دوره ها ، از جنبه های مالی ، دسترسی آسان ، بار علمی ، مدارک معتبر ، تضمین شغل پس از انتهای دوره، به سودشان باشد. که در ادامه به معرفی حوزه های آموزشی این موسسه به همراه برخی از دوره های آن می پردازیم :

حوزه پیراپزشکی (طب)

دوره طب سنتی، دوره داروخانه، دوره کمک پرستاری، دوره دستیار دندانپزشک ، دوره لیزر موهای زائد، دوره کاشت مو، دوره کاشت ابرو

حوزه فنی مهندسی

دوره پکیج ، دوره تعمیرات موبایل ، دوره تعمیر اسپیلت ، دوره تعمیر یخچال ، دوره نصب دوربین مدار بسته

حوزه مدیریت کسب و کار

دوره BBA ، دوره MBA ، دوره DBA یکساله ، دوره POST DBA

حوزه حسابداری و بازرگانی

دوره حسابداری ، دوره بازرگانی ، دوره آموزش صادرات و واردات

حوزه روانشناسی کاربردی

دوره بازی درمانی ، دوره مونته سوری

حوزه هنری

دوره عکاسی ، دوره بازیگری

نوشته قبلی
کریپتو چیست ؟
نوشته بعدی
مزایا و خطرات تجارت فارکس با بیت کوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی موسسه نیک اندیشان
اینستاگرام نیک اندیشان
close-image