کریپتو

ارزهای دیجیتالی وارد هر جامعه ایی که می شوند با نام های دیگر قابل شناسایی و شناخته شدن می باشند. از این نام ها می توان به: رمز ارز، کریپوکارنسی، کریپتو و بلاک چین که در بین سرمایه گذاران و تریدرهای ایرانی معروف می باشند، اشاره نمود. ما در این مقاله در مورد کریپتو می خواهیم صحبت کنیم و ببینیم چه مزایا و معایبی دارد و همچنین به فرایند ایجاد کریپتو، استخراج آن و … بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

کریپتو چیست ؟

Crypto در اصل کلمه خلاصه شده عبارت Cryptocurrency است و از دو بخش کریپتو به معنی رمز و کارنسی به معنی ارز ایجاد گشته که در کنار هم به معنای رمز ارز می باشد. به ارزهایی که از تکنیک های رمزنگاری برای ساخت آنها استفاده می نمایند کریپتو گفته می شود.

در تحلیل بنیادی کریپتو ارز مجازی و ارز دیجیتالی به یک معنی است و به عبارتی به ارزهایی گفته می شود که به صورت الکترونیکی قابل استفاده باشند. این را هم اضافه کنیم که کریپتو با ارزهای دیجیتالی فرق می کند و نوعی از ارز دیجیتال است و تفاوت آن نیز در نوع ساخت آنها می باشد. پس با این گفته ارزهای دیجیتالی دارای تنوع بوده و کریپتو هم زیر مجموعه ارز دیجیتالی است.

کریپتو چه فرقی با ارزهای دیجیتالی دارد؟

همانطور که در بالا اشاره نمودیم کریپتو به عنوان نوعی از ارز دیجیتالی می باشد و زیر مجموعه ارزهای دیجیتالی است، اما خود ارز دیجیتالی نمی باشد و به عنوان رمز ارز شناخته می شود. رمز ارزها از امنیت بیشتری برخودار بوده و امکان انجام تقلب و جعل در رمز ارزها بسیار پایین است.

این ارزها غیر متمرکز بوده و با بلاک چین توزیع می گردد. به عبارتی بلاک ها توسط هیچ نهاد و ارگان دولتی و خصوصی اداره و کنترل نمی گردد و تمام فرایندها و پروتکلها در این شبکه توسط خود اعضای توزیع کننده قابل مشاهده می باشد. ارز رمز یا همان کریپتو از تمام ویژگی های شبکه بلاک چین استفاده می کند و به طور شفاف و بدون نیاز واسطه امکان انجام تراکنش ها و فرایند مالی را فراهم نموده است.

علت ارزش کریپتو

احتمالا برایتان سوال پیش آمده که چرا کریپتوکارنسی مهم است؟ باید بگوییم درست است که ارزهای دیجیتال با نظرات رایج در مورد پول مطابقت هایی وجود دارد اما خوب تفاوت هایی نیز دیده می شود. یعنی چه؟ یعنی برخی از رمز ارزها دارای پشتوانه هستند. مثلا بهتر است بدانید طلا پشتوانه برخی از رمز ارزها همچون پکس جی می باشد. اما خوب برخی هم دارای پشتوانه فیزیکی نمی باشند. مثلا همین بیت کوین، به هیچ عنوان پشتوانه فیزیکی ندارد و علت ارزش پیدا کردن آن اعتماد است که کسب نموده است.

وجود اعتماد نقش مهمی را در ارزش داشتن ارزهای دیجیتالی بازی می کند. این اعتماد از کجا آب می خورد؟ از آنجا که سرمایه گذاران و تریدرهای بسیاری به بیت کوین اعتماد داشته و به عنوان وسیله مبادله و یک سیستم پرداخت آن را پذیرفته اند و هر روز هم به تعداد آنها افزوده می شود.

می توان ارزش بیت کوین و پشتوانه آن را بر مبنای چند ویژگی دانست این ویژگی ها شامل:

  • کاربردی بودن (Utility)
  • عدم تمرکز (Decentralization)
  • توزیع یافتگی (Distribution)
  • سیستم اعتماد (System of Trust)
  • کمیاب بودن (Scarcity)
  • امنیت (Security)

البته ارزهای دیگری نیز وجود دارد که بتواند باعث پذیرفتن و اعتماد کردن شود. سرمایه ‌گذاری کردن در بازار رمز ارزها (کریپتوکارنسی) اگر به درستی و آگاهانه انجام پذیرد می تواند سود قابل توجهی را برای تریدر داشته باشد.

مزایای استفاده از کریپتو

در ادامه به طور جداگانه در مورد مزایا و معایب کریپتو خواهیم پرداخت با ما همچنان همراه باشید.

مزایای استفاده از Crypto به این شرح است:

ناشناس بودن

در استفاده از ارزهای دیجیتال غیر متمرکز احتیاجی به اطلاعات کاربر نیست و این موضوع باعث می شود تا شما بتوانید به عنوان یک تریدر در بازار ارزهای دیجیتالی بدون آنکه کسی از اطلاعات شخصی شما سر دربیاورد به راحتی معامله و خرید و فروش رمز ارز را انجام دهید.

همتا به همتا

طوری طراحی گردیده است که احتیاجی به شخص ثالث وجود نداشته باشد و بدون واسطه و خدمات دیگر ارز را جابجا و برای هر کس که مایل بودید ارسال نمایید.

کارمزد پایین از مزایای کریپتو

خیلی از خدمات برای انجام تراکنش های مالی اقدام به گرفتن کارمزدهای بالا می کنند. اما خوب ماهیت همتا به همتا کریپتو باعث شده تا هزینه کمتری در قبال کارمزد داده شود و می توان کاریپتوکارنسی را به عنوان کمترین هزینه برای همه طرف های درگیر در یک معامله در نظر گرفته شود.

قابل پرداخت در هر کجا

با کمک ارزهای دیجیتالی فرقی نمی کند چه نوعی باشد. این امکان فراهم می گردد تا با کمک اینترنت به راحتی دریافت و پرداخت صورت گیرد.

قابل استفاده برای همه

از دیگر مزایای کریپتو می توان به استفاده آن برای همه اشاره نمود. همه می دانیم استفاده از خدمات بانک همچون وام ها در دسترس همه افراد نمی باشد. اما با کمک اینترنت این اجازه به همه داده می شود تا به راحتی پرداخت، دریافت و … داشته باشند.

کریپتو

معایب کریپتو

حال که با مزایای کریپتو آشنا شدیم نوبت آن است ببینیم معایب کریپتو در چیست؟

نوسان قیمت

قیمت ارزهای دیجیتالی، فرقی هم نمی کند چه نوعی، هر روز در حال افزایش می باشد. با این اوصاف زمانی که با کمک ارزهای دیجیتالی کالایی خریداری می کنید ممکن است در لحظه نوسان قیمت داشته باشد و هنگام پرداخت هزینه بالا و یا پایین پرداخت گردد که به عنوان یک مشکل شناخته می شود.

کارمزد

درست است که در مزایای کریپتو کارمزد پایین مزیت محسوب می شد اما خوب به عنوان یک عیب هم شناخته می شود و این عیب این است که باید هزینه های ترکنش را به شبکه های ارزهای دیجیتال پرداخت نمود. این هزینه در گذشته کم بود اما رفته رفته روبه افزایش رفت و توسعه دهندگان برآنند تا این مشکل را حل نمایند.

 پشتیبانی و تضمین وجود ندارد.

ارزهای رمزنگاری شده هیچ گونه نظارت، پشتنیبانی و تضمینی ندارند و هر آن امکان کلاهبرداری و هر اتفاق دیگری در آن وجود دارد. اگر این چنین مشکلی ایجاد گردد ممکن است هیچ راهی برای بازگرداندن پول وجود نداشته باشد.

قابل برگشت نیست.

زمانی که تراکنش و انتقال انجام پذیرد و تایید شود دیگر راه بازگشتی وجود ندارد و تنها راه برگشت پول این است که فرد گیرنده پول آن را بازگرداند.

خطر از دست رفتن

باید توجه داشته باشید که کریپتو نیز همچون سایر ارزها خطر از دست دادن را دارند. مسئول نگهداری از کلیدهای خصوصی خود هستیم و اگر به هر دلیل آنها را از دست بدهیم راهی برای بازگردان آنها وجود نخواهد داشت. البته در صورتی که قیمت ارز پایین بیاید و کاهش پیدا کند هم پول خود را از دست می دهید.

در چه مکانهایی می توان از کریپتو استفاده کرد؟

کریپتو چند صباحی است که وارد بازار شده، اما خوب مکانهایی وجود دارد که بتوان از کریپتوکارنسی برای پرداخت خدمات و هزینه کالا استفاده نمود.

از مشاغلی که کمک می کنند تا در برابر خدمات ارایه شده از کریپتو یا سایر ارزهای دیجیتال استفاده کنید شامل این مشاغل می شد:

  • موجودی بیش از حد
  • نیوگ
  • مایکروسافت
  • پی پال
  • AT&T
  • استارباکس
  • تئاترهای AMC

در آخر

کریپتو به عنوان یک ارز دیجیتال شناخته می شود اما خود ارز دیجیتالی نمی باشد و زیر مجموعه ارز دیجیتالی است. به عبارتی کریپتو کارنسی به معنای رمز ارز است و بسته به نوع خود مزایا و معایبی دارد که اگر به آن ها توجه گردد به عنوان یک سرمایه می توان از آن استفاده نمود و به سود قابل توجهی دست پیدا کرد. همچنین برای انجام خرید و فروش، انجام تراکنش و … از آن بهره برد.

برای ثبت نام در دوره ارز دیجیتال نیک اندیشان بر روی دکمه ثبت نام زیر کلیک کنید👇

ثبت نام دوره

آیا نیک اندیشان به جز دوره ارز دیجیتال، دوره های آموزشی دیگری در حوزه مالی، برگزار می کند؟

بله نیک اندیشان در حوزه مالی، دوره های آموزشی زیر را هم برگزار می کند. که عبارتند از:

دوره فارکس ، دوره آموزش ارز دیجیتال ، دوره آموزش بورس

آیا نیک اندیشان دوره های آموزشی در حوزه های دیگر هم برگزار می کند؟

بله ، هلدینگ آموزشی نیک اندیشان در حوزه های آموزشی متعدد (بیش از 70 دوره) برگزار می کند. و شرایط شرکت در این دوره ها به گونه ای طراحی شده که تمامی افراد با شرکت در این دوره ها ، از جنبه های مالی ، دسترسی آسان ، بار علمی ، مدارک معتبر ، تضمین شغل پس از انتهای دوره، به سودشان باشد. که در ادامه به معرفی حوزه های آموزشی این موسسه به همراه برخی از دوره های آن می پردازیم :

حوزه پیراپزشکی (طب)

دوره طب سنتی، دوره داروخانه، دوره کمک پرستاری، دوره دستیار دندانپزشک ، دوره لیزر موهای زائد، دوره کاشت مو، دوره کاشت ابرو

حوزه فنی مهندسی

دوره پکیج ، دوره تعمیرات موبایل ، دوره تعمیر اسپیلت ، دوره تعمیر یخچال ، دوره نصب دوربین مدار بسته

حوزه مدیریت کسب و کار

دوره BBA ، دوره MBA ، دوره DBA یکساله ، دوره POST DBA

حوزه حسابداری و بازرگانی

دوره حسابداری ، دوره بازرگانی ، دوره آموزش صادرات و واردات

حوزه روانشناسی کاربردی

دوره بازی درمانی ، دوره مونته سوری

حوزه هنری

دوره عکاسی ، دوره بازیگری

نوشته قبلی
8 ارز دیجیتال ارزان برای خرید
نوشته بعدی
آلت کوین بالاتر از بیت کوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی موسسه نیک اندیشان
اینستاگرام نیک اندیشان
close-image