آموزش ترید ارز دیجیتال

ترید چیست؟ چه ارتباطی بین ترید و سرمایه گذاری وجود دارد؟ ما در این مطلب به دنبال این هستیم تا ببینیم که اصلا ترید چیست و چگونه می توان به آموزش ترید ارز دیجیتال پرداخت و از سرمایه دیجیتال خود محافظت نمود. همچنین مزایا و معایب ترید هم در ادامه توضیح داده خواهد شد.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که تا کنون با این کلمه آشناییت نداشته و تازه وارد ارزهای دیجیتالی شده اید بهتراست تا انتها ما را همراهی کنید.

امروزه بازار ارزهای دیجیتالی در کشورمان ایران بسیار رونق پیدا کرده به طوری که از هر ده نفر یک یا دو نفر با این ارزها آشناییت دارند. معروف ترین ارز دیجیتالی که مطمئنا به گوش شما خورده است بیت کوین باشد. بیت کوین از معروف ترین ارزهای دیجیتالی بوده و به گونه ایی سردمدار ارزهای دیجیتال می باشد.

اما فعلا بحث بیت کوین را کنار گذاشته و به مبحث خود می پردازیم و آن هم این است که ببینیم ترید چیست و چگونه می توان به طور صحیح آن را فرا گرفت.

ترید چیست؟

ترید تلفظ کلمه  (Trade)به معنای معامله می باشد. البته به معنای تجارت هم قابل استفاده است. اگر بخواهیم یک تعریف برای این کلمه داشته باشیم این است که: ترید به معنای خرید و فروش کالا یا خدمات در بین مصرف کننده و تولید کننده است. امروزه ترید در سطح بین المللی در حال انجام می باشد. فرقی نمی کند چه کالا و خدماتی اعم از: هنری، مبادله ارز و سهام و … را مورد تجارت قرار دهید، ترید به عنوان یک اصطلاح در تمام امور تجارتی قابل استفاده می باشد.

در کل به معملاتی که در مدت زمان کوتاه انجام می شود را ترید گویند.

برای ترید دو حالت وجود دارد:

  1. پرداخت هزینه توسط خریدار و ارسال کالا و خدمات از طرف فروشنده
  2. تبادل کالا به کالا یا تبادل خدمات به خدمات

کسانی که اقدام به معامله در زمینه ترید می کنند را تریدر می گویند. نکته ایی که در تریدرها وجود دارد این است که این افراد برعکس سرمایه گذاران به دنبال این هستند تا از نوسانات بازار نهایت استفاده را ببرند. تریدرها می توانند با 2 ابزار تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال موقعیت های مناسب معاملاتی را دریباند.

اگر بخواهیم یک تعریف کوتاه برای این دو ابزار داشته باشیم می توان اینگونه گفت که:

تحلیل بنیادی:

به عنوان اولین ابزار برای تریدر شناخته شده و این امکان را فراهم می کند تا هدف خود را با پارامترهای تاثیر گذار تعیین کنیم. این تحلیل کمی پیچیده است و احتیاج به اطلاعات بسیار و دانش فراوان دارد و اینگونه نیست که به عنوان یک مبتدی بتوان به راحتی از این ابزار استفاده نمود. داشتن دانش به همراه اطلاعات کافی کمک می کند تا در بازار سرمایه گذاری هدف تعیین شده ایی داشته باشیم. اما خوب بازده زمانی بالا اما سود بسیاری را به همراه دارد.

تحلیل تکنیکال:

دومین ابزار نیز تحلیل تکنیکال می باشد. این تحلیل برای تمام بازرهای مالی می توان به یک نسبت باشد. همین موضوع باعث می شود تا با تحلیل مالی بر روی نمودارها و آینده نگری دیگر احتیاج به تحلیل بنیادی نداشته باشید. البته این تحلیل روش های مختلفی نیز دارد که بسته به نیاز و موقعیت می توان از آن روش ها که شامل: پرایس اکشن، اندیکاتورها، الگوهای هارمونیک و الگوهای کلاسیک است استفاده نمود.

نکته

لازم نیست تمام روش های تحلیل تکنیکال را فرا گرفته و در هر تجارتی مورد بررسی قرار داد. کافی است روشی را که می پسندید و مناسب حالتان است را در پیش بگیرید و در معمالاتتان از آن روش استفاده کنید.

 

آموزش ترید ارز دیجیتال

مزایا ترید

خوب است قبل از اینکه اقدام به انتخاب ترید کنیم ابتدا مزایا و یا معایب آن را بشناسیم و در مورد آن تحقیق کنیم. سپس با چشمانی باز وارد حیطه تجارت و سرمایه گذاری شویم. از مزایای ترید می توان به این موارد اشاره کرد:

  • می توان با سرمایه کم اقدم نمود.
  • در هر زمان و مکانی امکان سرمایه گذاری وجود دارد.
  • احتیاج به مدرک تحصیلی خاصی ندارد. فقط شم اقتصادی
  • امکان وجود سود بالا
  • سود دهی در زمان کوتاه مدت یا بلند مدت (بسته به نظر خود)
  • احتیاجی به تجهیزات پر هزینه ندارد.
  • کسب درآمد دلاری
  • تنوع بازار و دارایی

معایب ترید

هر روش و تکنیکی می تواند در کنار داشتن مزایا معایبی را نیز به همراه داشته باشد. شناخت مزایا و معایب این امکان را فراهم می سازد تا به اینکه آیا این روش یا تکنیک برایمان مناسب اسات یا خیر. به عبارتی یک تصمیم آگاهانه برای آنیده خود خواهیم گرفت. در ادامه به معایب ترید خواهیم پرداخت:

  • درست است که مدرک تحصیلی نمی خواهد اما احتیاج به آموزش و یادگیری مستمر دارد.
  • به علت نوسانات بازار فشار روانی به همراه دارد.
  • داشتن دانش تحلیل دو ابزار ترید (بنیادی و تکنیکال)
  • داشتن برنامه ریزی و پیگیری مداوم
  • توجه به اینکه ممکن است ضرر و زیان در معامله وجود داشته باشد.
  • داشتن نظم

این معایبی که گفته شد تماما در تجارت وجود داشته و افرادی که ریسک پذیر نیستند بهتر است یا خود را با این کلمه ریسک متاقبت دهند یا اینکه از ورود به این مقوله صرف نظر کنند. البته با داشتن دانش و انجام تحقیقات این مشکلات تا حدودی قابل رفع است و البته می توان جلوی ضرر را هم تا حدودی در حین سرمایه گذاری گرفت.

ترید ارز دیجیتال

حال که با واژه ترید و کارایی آن آشنا شدیم نوبت آن است که به سراغ این موضوع برویم که ترید ارز دیجیتال چیست؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم ترید به معنای معامله کردن است و در بازار ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین، اتریوم و … این واژه برای خرید و فروش آن ها استفاده می شود.

یکی از بازارهای پرنوسان و پر ورود امروزه بازار ارزهای دیجیتالی می باشد. این ارزها کاری کردند که امروزه بیشتر خرید و معاملات از این طریق صورت گیرد. اگر مایل هستید در این بازار سود قابل توجهی را ببرید بایستی استراتژی لازم برای این موضوع را هم فرا بگیرید. داشتن استراتژی مساوی است با سود بالا.

برای آنکه بتوانید وارد این بازار گردید کافی است از صرافی های ارز دیجیتال یا کیف پول های دیجیتالی همچون: پی پال، وب مانی و … استفاده نمایید.

 

 

چه ارز دیجیتالی برای ترید مناسب است؟

حال سوال پیش می آید که آیا تمام ارزهای دیجیتالی برای ترید مناسب هستند یا خیر؟ در رابطه با جواب این سوال باید بگوییم که تا کنون ارزهای دیجیتالی متنوعی در بازار سرمایه ارز بوجود و خودی نشان داده اند. به همین دلیل برای اینکه بتوانیم بهترین انتخاب ارز دیجیتال برای ترید داشته باشیم کمی دشوار است.

اما خوب تا کنون اتریوم و بیت کوین به عنوان قدیمی ترین ارزها توانسته اند جایگاه ویژه و مثبتی را دربین کاربران داشته باشند.

این موضوع هم باید لحاظ شود که گاهی نمی توان روی انتخاب خود مصمم بود. گاهی پیش می آید حتی همین ارزهای دیجیتالی قدیمی هم دچار نوسان و افت قرار گرفته باشند و برعکس چند ارز دیجیتالی دیگر سیل صعودی داشته باشند. می بینید که حتی در ارزهای دیجیتال نوسان قیمتی وجود داشته و ریسک پذیری بالایی را می طلبد. پس بدون داشتن استراتژی و علم کافی نمی توان بازار را به دست گرفت.

حال باید با این نوسانات چه کنیم؟ برای جواب این سوال کافی است تحقیقات لازم را در مورد ارز دیجیتالی مورد نظر خود کنید. مثلا بدانید پیدایشش از کجا بود قیمت پایه برای آن در سالهای ابتدایی پیدایشش چه قدر بود و تا کنون چندبار دچار نوسان شده است. (البته این موضوع نوسان در مورد ارزهای دیجیتالی جدید نمی تواند صدق کند و نمی توان به راحتی حدود قیمتی برای آن تعیین نمود.) همچنین توجه به هدف و کاربرد ارز دیجیتالی مورد نظر هم می تواند روی تصمیم اینکه آیا بهترین ارز دیجیتالی برای ترید است یا خیر اثرگذار باشد.

مزایا ترید ارز دیجیتال

از مزایای ترید ارز دیجیتال می توان به این موارد اشاره نمود:

  • امکان انجام ترید در تمام طول هفته و شبانه روز (24 ساعته بودن)
  • امکان نوسانات شدید و سوددهی بالا

معایب ترید ارز های دیجیتالی

همانطور که که گفته شد در کنار مزایا، معایب هم وجود دارد و هیچ موردی نمی تواند یکی از این دو گزینه را فقط داشته باشد. از معایب ترید ارزهای دیجیتال می توان به این موارد اشاره نمود:

  • امکان وجود نوسانات شدید و ضررهای هنگفت
  • امکان از دست رفتن تمام یا حدودی از سرمایه برای افراد تازه کار و نابلد در این حوزه

استراتژی ‌های ترید

استراتژی ترید درواقع به نقشه‌ی راهی گفته می‌شود که شما به عنوان یک سرمایه‌گذار قصد دارید آن را دنبال کنید. هیچ استراتژی واحدی که به عنوان بهترین استراتژی شناخته شده باشد وجود ندارد و هر کدام از این استراتژی‌ها مزایا و معایب خود را دارند.

مهم نیست که شما کدام استراتژی را دنبال می‌کنید، همین که یک استراتژی داشته باشید خود از اهمیت بالایی برخوردار است. داشتن یک استراتژی باعث می‌شود که برای خود هدف داشته باشید و نگذارید که احساسات باعث تصمیم‌گیری اشتباه شود.

اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم استراتژی ترید به شما کمک می‌کند که تصمیم بگیرید روی چه ارزی ترید بزنید، چه موقع وارد آن شده و چه موقع خارج شوید و چیزهایی از این قبیل.

مزیتهای آموزش ترید ارز دیجیتال پولی

انجام ترید ارز دیجیتال در ایران

کلا 2 راه برای ترید ارزهای دیجیتال در ایران وجود دارد. چرا که ارزهای دیجیتال در لیست تحریم ایران قرار دارد و به منظور اینکه بتوان از این ارزهای دیجیتالی استفاده نمود بایستی از صرافی های داخلی یا خارجی استفاده کرد. این صرافی ها با دور زدن تحریم ها این امکان را فراهم می کنند تا با یک هویت جعلی در خارج حساب ارزهای دیجیتالی باز و اقدام به خرید و فروش و سایر خدمات کنید.

اما خوب همین موضوع هم بسیار ریسک پذیر است. در صورتی که هویت اصلی لو رود حساب ارزهای دیجیتالی بلوکه شده و این حساب از دسترس خارج می شود.

اما خوب با انتخاب مناسب صرافی ها این مشکل با وجود میانبرهایی قابل حل شدن می باشد.

در صورتی که در این بازار تازه کار هستید بهترین کار اطمینان به صرافی های معتبر ایرانی است.

بازدهی ترید ارز دیجیتال رایگان چقدر است؟

ارزهای دیجیتال انواع و اقسام مختلف دارند و افراد برای آنکه بتوانند در آنها سرمایه گذاری کنند، می بایست با ترید ارز دیجیتال آشنا باشند. مفاهیم اصلی و اساسی که در دوره های آموزشی ارائه می شود، از جمله تکنولوژی ارزهای دیجیتال، موضوعاتی نیستند که فقط به واسطه شرکت در دوره ترید ارز دیجیتال رایگان بتوانید فرا بگیرید و در آینده از آنها استفاده کنید. معامله یا ترید، نکات خاص و ریزه کاری های خود را داشته و افراد بدون دانستن این موضوعات نمی توانند عملکرد خوبی از معامله در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشند.

پس اگر تصمیمتان برای ورود به حوزه ترید ارز دیجیتال جدی است، توصیه می کنیم حتما در دوره های آموزشی موسسه های معتبر در کشور شرکت کنید و به همه نکاتی که مدرسان به شما می گویند، گوش فرا دهید. اگر طبق همه نکاتی که آموزش دیده اید، بتوانید این بازار را تحلیل کنید و کاملا عقلانی و درست تصمیم بگیرید، بعد از مدتی شما نیز می توانید سود خوبی از معامله در این بازار به دست آورید. کاهش میزان ریسک، افزایش میزان سوددهی و حفظ سرمایه برخی از مزیت هایی است که تنها با شرکت در دوره های آموزشی حاصل می شود.

برای ثبت نام در دوره ارز دیجیتال نیک اندیشان بر روی دکمه ثبت نام زیر کلیک کنید👇

ثبت نام دوره

آیا نیک اندیشان به جز دوره ارز دیجیتال، دوره های آموزشی دیگری در حوزه مالی، برگزار می کند؟

بله نیک اندیشان در حوزه مالی، دوره های آموزشی زیر را هم برگزار می کند. که عبارتند از:

دوره فارکس ، دوره آموزش ارز دیجیتال ، دوره آموزش بورس

آیا نیک اندیشان دوره های آموزشی در حوزه های دیگر هم برگزار می کند؟

بله ، هلدینگ آموزشی نیک اندیشان در حوزه های آموزشی متعدد (بیش از 70 دوره) برگزار می کند. و شرایط شرکت در این دوره ها به گونه ای طراحی شده که تمامی افراد با شرکت در این دوره ها ، از جنبه های مالی ، دسترسی آسان ، بار علمی ، مدارک معتبر ، تضمین شغل پس از انتهای دوره، به سودشان باشد. که در ادامه به معرفی حوزه های آموزشی این موسسه به همراه برخی از دوره های آن می پردازیم :

حوزه پیراپزشکی (طب)

دوره طب سنتی، دوره داروخانه، دوره کمک پرستاری، دوره دستیار دندانپزشک ، دوره لیزر موهای زائد، دوره کاشت مو، دوره کاشت ابرو

حوزه فنی مهندسی

دوره پکیج ، دوره تعمیرات موبایل ، دوره تعمیر اسپیلت ، دوره تعمیر یخچال ، دوره نصب دوربین مدار بسته

حوزه مدیریت کسب و کار

دوره BBA ، دوره MBA ، دوره DBA یکساله ، دوره POST DBA

حوزه حسابداری و بازرگانی

دوره حسابداری ، دوره بازرگانی ، دوره آموزش صادرات و واردات

حوزه روانشناسی کاربردی

دوره بازی درمانی ، دوره مونته سوری

حوزه هنری

دوره عکاسی ، دوره بازیگری

نوشته قبلی
اعتبار مدرک dba در ایران چگونه است؟
نوشته بعدی
ورود به بازار ارز دیجیتال در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی موسسه نیک اندیشان
اینستاگرام نیک اندیشان
close-image