علت خنک نکردن اسپیلت

علت خنک نکردن اسپیلت چیست؟

دلایل مختلفی ممکن است وجود داشته باشد تا اسپلیت آنگونه که باید خنک نکند. اگر مایل هستید علت خنک نکردن اسپیلت را بدانید و همچنین بدانید که چگونه می توان آنها را رفع نمود، پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

علت خنک نکردن اسپیلت

آیا تا کنون با این مشکل که به جای دمیدن هوای سرد هوای گرم وارد اتاق توسط اسپیلت گردد مواجه شده اید. این موضوع در زمان تابستان به خصوص در زمان های که شدت گرما بسیار است می تواند اعصاب شما را بر هم بزند.

علل بسیاری برای خنک نکردن اسپیلت  وجود دارد که می توان  نشان دهد سیستم تهویه مطبوع شما در وضعیت مناسب خود قرار نگرفته. برای اینکه از علت و نحوه تعمیر اسپیلت آشنا گردید ادامه مطلب را از دست ندهید.

از دلایل خنک نشدن کولر می توان به این موارد اشاره و توجه نمود:

فیلتر هوا کثیف

ریکی از رایج ترین علت خنک نکردن اسپیلت که باعث می گردد اسپلیت و کولر پنجره ایی شما خنک نکند، داشتن فیلتر های هوای نا تمیز می باشد. اگر فیلتر کولر کقیف باشد یا با گرد و غبار مسدود گردیده باشد، امکان دارد مشکلات مختلفی را ایجاد نماید. همچنین ممکن است در عملکرد صحیح ترموستات هم اختلال ایجاد نماید. کثیفی در فیلترهای کولر از عبور هوای سرد و گرم به داخل کانال ها جلوگیری می کند. همچنین می تواند سیم پیچ اواپراتور را هم منجمد نموده و در نتیجه عبور هوای خنک از خروجی را هم مسدود نماید.

برای این عمل یک راه حل وجود دارد و آن هم این است که فیلتر هوای کولر را بررسی نموده و در صورت کثیفی و وجود گرد و غبار فیلتر را برداشته و تمیز نمایید و سپس در جای خود قرار دهید.

تنظیمات نادرست ترموستات از دلایل خنک نکردن اسپیلت

از دیگر علت خنک نکردن اسپیلت می توان به تنظیمات نادرست ترموستات اشاره نمود.

اگر اسپلیت یا کولر پنجره ای شما خنک نمی کند، بایستی عملکرد ترموستات کولر را بررسی نمایید. در صورتی که دستگاه تهویه مطبوع شما هوای خنک و پس از آن هوای ولرم را خارج می سازد، می تواند مشکل ساز گردد.

در صورتی که با چنین شرایطی مواجه شدید، تنظیمات ترموستات را به حالت خودکار تبدیل نمایید. به این شکل فن فقط زمانی کار خواهد کرد که هوا در حال خنک شدن می باشد.

برای درمان آن همیشه ترموستات کولر را به جای حالت روشن روی حالت “Auto” قرار دهید. این موضوع می تواند یک دلیل رایج برای خنک نشدن کولر باشد.

واحد بیرونی کثیف است.

از دیگر دلایل اینکه موجب خنک نکردن اسپیلتمیشود واحد بیرونی کثیف کولر است. یک واحد بیرونی کثیف مانع کار کولر شما می شود، مهم است بدانید که تهویه مطبوع چگونه کار می نماید.

  1. اواپراتور (یونیت داخلی): گرما را از هوای اطراف محیط جذب می نماید و آن را به واحد تهویه مطبوع بیرونی منتقل خواهد کرد.
  2. کندانسور (واحد بیرونی): سپس هوای گرم را به هوای خنک متراکم می نماید.

کندانسور گرفتگی اجازه خنک سازی مناسب سیستم تهویه مطبوع را نخواهد داد. کثیفی ها و زباله ها هم می توانند حتی از انتقال گرما جلوگیری نمایند.

برای این موضوع هم راه حلی وجود دارد و آن هم این است که کندانسور را تمیز نمایید و با از بین بردن علف های هرز و خاکی که اطراف آن وجود دارد، فضای کافی را برای تنفس آن ایجاد نمایید. برای پیشگیری از هزینه های سنگین تعمیر و نگهداری کولر گازی، واحد تهویه مطبوع خود را به طور مرتب سرویس و چک نمایید.

موتور معیوب

یکی دیگر از علت های خنک نکردن اسپیلت مربوط به معیوب بودن موتور می باشد.

اگر موتور فن معیوب یا خراب داشته باشد، یونیت خارجی نمی تواند به دفع گرما بپردازد و در نتیجه در توانایی خنک کنندگی یک واحد تهویه مطبوع اختلال ایجاد خواهد کرد.

برای این مشکل هم راه حل وجود دارد و راه حل خنک نشدن اسپلیت یا کولر پنجره ای شما این است که از یک متخصص و تعمیرکار حرفه ایی که در این حیطه فعالیت دارد یاری بجویید.

سطح مبرد پایین

مبرد سیال مهم می باشد که گرما را از هوای اطراف جذب می نماید، نبود یا ناکافی بودن آن امکان دارد باعث خنک نشدن کولر شما گردد. اگر سیستم تهویه مطبوع شما خنک نمی گردد، امکان دارد به دلیل نشت مبرد می باشد.

برای جلوگیری از این مشکل بهتر است سرویس تهویه مطبوع کولر را در فواصل زمانی معین انجام داده تا از این مشکل جلوگیری گردد.

از راه های تشخیص این مشکل می توان به: تجمع یخ در واحد بیرونی، صدای خش خش یا حباب اشاره نمود.

برای حل این مشکل می توانید پس از شناسایی، با یک متخصص تماس گرفته و این مشکل را حل نمایید.

کمپرسور آسیب دیده از دلایل خنک نکردن اسپیلت

کمپرسور هم جزء حیاتی یک واحد تهویه مطبوع می باشد، چرا که جریان مبرد بین اواپراتور و کندانسور را مدیریت می نماید. پس می توان گفت، کندانسور آسیب دیده نمی تواند هوا را به خوبی خنک نماید.

از راه حل کمپرسور آسیب دیده می توان به تعویض آن اشاره نمود.

شما با آوردن یک تعمیرکار حرفه ایی در این زمینه می توانید مشکل را برطرف نمایید.

برای اینکه کولر به درستی کار نماید، توصیه می گردد که واحد تهویه مطبوع خود را توسط یک متخصص تعمیر و نگهداری نمایید.

علت خنک نکردن اسپیلت

کولر اسپیلت خود را هر چند وقت باید سرویس و تعمیر نمود؟

اگر نمی دانید هر چند وقت یکبار باید کولر گازی خود را تعمیر کنید، باید بگوییم که این کار را هر 3 ماه یکبار باید انجام داد تا خوروجی و راندمان واحد تهویه مطبوع افزایش پیدا کند. این موضوع به این دلیل می باشد که یک سیستم کولر نگهداری نشده می تواند به غیر از اینکه خانه را خنک نخواهد کرد، بلکه باعث افزایش قبض های برق مصرفی شود.

پس، مراقبت کافی از سیستم را به صورت دوره ای انجام دهید تا احتمال هزینه های گزاف نگهداری و تعمیرات کولر گازی تا حد ممکن کاهش پیدا کند.

درست است که انجام این کارها به تنهایی وقت گیر به نظر می رسند، اما همیشه می توانید با یک متخصص خدمات و تعمیرات کولر ماهر در محل سکونت خود تماس حاصل و از او یاری بجویید.

علت خنک نکردن کولر گازی پنجره ای چیست؟

در ادامه صحبت در مورد خنک نکردن اسپیلت، خوب است در مورد علت خنک نکردن کولر گازی پنجره ای نیز نکاتی را بیان کنیم. برخی از دلایل این امر می تواند به شرح زیر باشد:

1- شارژ نکردن گاز کولر گازی پنجره ای

یکی از دلایلی که می تواند باعث شود کولر گازی های پنجره ای نتوانند محیط را خنک کنند، شارژ نشدن گاز آنهاست. کسانی که به مدت طولانی از کولر خود استفاده کرده، اما برای سرویس سالانه آن اقدامی انجام نداده اند، مجبورند گاز کولر را شارژ کنند. در صورتی که گاز کولر تمام شود، دستگاه خنک کننده نمی تواند در حداکثرترین حالت خود کار کند. اگر لوله برگشت کندانسور را لمس کردید و دیدید که این قسمت دمای کمی دارد، باید به کم شدن گاز کولر شک کنید.

2-ورود هوای گرم به داخل کولر

از دیگر دلایل و علت های خنک نکردن اسپیلت، ورود هوای گرم به داخل کولر است. سعی کنید تا جایی که می توانید از ورود هوای گرم به داخل کولر اجتناب کنید. کولرهایی که در معرض هوای گرم هستند، به سختی می توانند هوای محیط های بسته را خنک کنند. بهتر است یک سایبان برای کولر درست کنید و اجازه ندهید که هوای گرم به داخل کولر وارد شود.

جمع بندی خنک نکردن اسپیلت

علت های مختلفی وجود دارد که می تواند باعث خنک نکردن اسپیلت باشد. از علت های مختلف می توان به: فیلتر هوای کثیف، تنظیمات ترموستات، موتورهای معیوب و … اشاره نمود. برای اینکه از گرمایی که به علت مشکلات کولر در محیط به جای هوای سرد ساطع می شود جلوگیری نمایید، مراجعه به تعمیرکار و سرویس کار کولر می باشد. بایستی حتما هر ۳ ماه کولر خود را سرویس نمایید و مشکلاتی که ممکن است ایجاد گردد را برطرف نمایید.

برای ثبت نام در دوره تعمیر اسپیلت نیک اندیشان بر روی دکمه ثبت نام زیر کلیک کنید👇

ثبت نام دوره

آیا نیک اندیشان به جز دوره تعمیر اسپیلت، دوره های آموزشی دیگری در حوزه فنی و مهندسی، برگزار می کند؟

بله نیک اندیشان در حوزه فنی و مهندسی، دوره های آموزشی زیر را هم برگزار می کند. که عبارتند از :

 دوره تعمیر پکیج ، دوره تعمیر موبایل ، دوره نصب دوربین مدار بسته ،  دوره تعمیر یخچال ، دوره برق ساختمان (آموزش برق ساختمان)

آیا نیک اندیشان دوره های آموزشی در حوزه های دیگر هم برگزار می کند؟

بله ، هلدینگ آموزشی نیک اندیشان در حوزه های آموزشی متعدد (بیش از 70 دوره) برگزار می کند. و شرایط شرکت در این دوره ها به گونه ای طراحی شده که تمامی افراد با شرکت در این دوره ها ، از جنبه های مالی ، دسترسی آسان ، بار علمی ، مدارک معتبر ، تضمین شغل پس از انتهای دوره، به سودشان باشد. که در ادامه به معرفی حوزه های آموزشی این موسسه به همراه برخی از دوره های آن می پردازیم :

حوزه پیراپزشکی (طب)

دوره طب سنتی، دوره داروخانه، دوره کمک پرستاری، دوره دستیار دندانپزشک ، دوره لیزر موهای زائد، دوره کاشت مو، دوره کاشت ابرو

حوزه فنی مهندسی

دوره پکیج ، دوره تعمیرات موبایل ، دوره تعمیر اسپیلت ، دوره تعمیر یخچال ، دوره نصب دوربین مدار بسته

حوزه مدیریت کسب و کار

دوره BBA ، دوره MBA ، دوره DBA یکساله ، دوره POST DBA

حوزه حسابداری و بازرگانی

دوره حسابداری ، دوره بازرگانی ، دوره آموزش صادرات و واردات

حوزه روانشناسی کاربردی

دوره بازی درمانی ، دوره مونته سوری

حوزه هنری

دوره عکاسی ، دوره بازیگری

نوشته قبلی
معاملات پرایس اکشن چیست؟
نوشته بعدی
کریپتوکارنسی چیست؟⭐تفاوت آن با ارز دیجیتال چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی موسسه نیک اندیشان
اینستاگرام نیک اندیشان
close-image