کاربرد اسپیلت در خانه

کاربرد و مزایای مینی اسپیلت

مزایای مهم اسپیلت در خانه

در جاهایی که سیستم های کولر هوایی فاقد قدرت و توان لازم برای خنک کردن محیط خانه، محل کار و … است، یک سیستم MINI SPLIT ارائه می شود! کاربرد و مزایای مینی اسپیلت بسیار زیاد و گسترده بوده و با وجود آن ها شما دیگر نگرانی، درمورد تغییرات دما نخواهید داشت.
مینی اسپیلت بدون داکت یک نوع تهویه مطبوع کارآمد و نوظهور است. آنها در اروپا و آسیا متداول هستند.  محبوبیت آنها به دلایل مختلفی مانند کارایی، تطبیق پذیری و پیشرفت های تکنولوژیکی در حال افزایش است. مینی اسپیلت های بدون داکت در شرایط مختلف ایده آل هستند و بسیاری از مشکلات ناشی از فناوری HVAC مرکزی را برطرف می کنند.

اگر محیط خانه شما به دلیل دمای بالا خیلی گرم و اذیت کننده است یا کانالی برای کولر هوایی از قبل نصب نشده است، مینی اسپلیت عالی است. آنها همچنین برای اتاق هایی که کانال های هوا به آنها دسترسی ندارند، مانند گاراژ، اتاق آفتاب، یا …، ایده آل هستند.

اجزاء اصلی مینی اسپیلت

مینی اسپیلت های بدون داکت سه جزء اصلی دارند: یک کندانسور در فضای باز، یک واحد کنترل هوای داخلی و یک کنترل از راه دور. یک سیستم لوله کشی ساخته شده از دو لوله مسی به نام خط مکش و خط مایع به دو قسمت متصل می شود. این لوله ها یک ماده خنک کننده مایع به نام مبرد را در کل سیستم انتقال می دهند. مبرد وظیفه خیساندن و انتشار هوای سرد یا گرم را بر عهده دارد.

یکی از دلایل اصلی افزایش محبوبیت مینی اسپلیت های بدون داکت، کارایی آنهاست. شما بیش از 25 درصد از انرژی خود را برای کانال کشی در یک سیستم تهویه مطبوع مرکزی از دست می دهید و یک تقسیم کوچک این اتلاف را از بین می برد.

برخی از مینی اسپلیت ها قیمت پایه بالاتری نسبت به سایر انواع تهویه مطبوع مانند واحدهای پنجره ای و کولرهای نقطه ای دارند، اما صرفه جویی طولانی مدت در قبوض برق این افزایش هزینه اولیه را جبران می کند، به علاوه آنها بسیار کم صداتر هستند. کمپرسورها بر اساس نیازهای فعلی سیستم سرعت و سرعت خود را کاهش می دهند. این کار هرگونه ضایعات ناشی از خاموش شدن و راه اندازی مجدد ناگهانی را از بین می برد و ساییدگی قطعات داخلی را کاهش می دهد.

طول عمر اسپیلت یا کولر گازی

میانگین طول عمر یک مینی اسپلیت بدون داکت 12 تا 15 سال است. بهره وری تنها مزیت اصلی سیستم مینی اسپلیت بدون داکت نیست، زیرا آنها بسیار متنوع هستند. مینی اسپلیت های بدون داکت نه تنها می توانند خانه شما را در تابستان خنک کنند، بلکه گرما را در زمستان نیز تامین می کنند. با فشار دادن یک دکمه می توانید دمای خانه خود را در تمام طول سال کنترل کنید!

علاوه بر این، آنها به عنوان فیلتر عمل می کنند و کیفیت هوای خانه شما را افزایش می دهند. در حین کار، مینی اسپلیت ها، آلودگی، گرد و غبار و سایر آلرژن ها را از هوای شما فیلتر می کنند. با مینی اسپلیت بدون کانال، می توانید دما را از اتاقی به اتاق دیگر نیز کنترل کنید. منطقه بندی دمای آنها و فناوری کنترل آب و هوای کل خانه، محل سکونت را به مناطق مختلف برای گرمایش و سرمایش تقسیم می کند.

به عنوان مثال، اگر می خواهید یک اتاق سردتر از اتاق دیگر باشد، به سادگی دمای مینی اسپلیت آن اتاق را تغییر دهید. این روی هیچ اتاق دیگری در خانه تأثیر نخواهد گذاشت، و شما با سیستم های تهویه مطبوع مرکزی این تجمل را ندارید زیرا همه آنها از طریق یک سیستم کانال به هم متصل می شوند.

با یک مینی اسپلیت بدون کانال، به این زودی متوجه نخواهید شد که بر سر کنترل ترموستات جنگ کنید! مینی اسپلیت های بدون داکت از راه هایی غیر از افزایش راندمان و کاهش قبوض برق، باعث صرفه جویی در هزینه صاحب خانه می شود.

یکی دیگر از دلایلی که مردم به مینی اسپلیت های بدون کانال علاقه دارند، نوآوری های تکنولوژیکی جدید است. برخی از مدل ها را می توان با سنسورها و برنامه های کاربردی گوشی های هوشمند جفت کرد. هنگامی که با یک سنسور جفت می شوند، هنگام ورود یا خروج از اتاق، جریان هوا را افزایش و کاهش می دهند.

علاوه بر این، بسیاری از مینی اسپلیت ها را می توان از راه دور از طریق یک برنامه تلفن هوشمند کنترل کرد. با یک گوشی هوشمند سازگار، به سادگی برنامه را برای سیستم خود دانلود کنید و آماده هستید!

می توانید دما را از روی مبل یا اتاق دیگر تنظیم کنید! همچنین مدل های مختلفی با ظاهر متفاوت موجود است. بسیاری از کولرهای گازی نامرتب هستند و با دکوراسیون داخلی خانه شما تناسب ندارند. خوشبختانه، مینی اسپلیت‌های بدون داکت می‌توانند به‌طور نامحسوس بنشینند یا با تزئینات داخل مطابقت داشته باشند. ما تضمین می کنیم که می توانید چیزی متناسب با زیبایی شناسی خود پیدا کنید!

مزایای اسپیلت چیست؟

بهترین مارک های اسپیلت

در بخش دوره تعمیر اسپیلت، معتبرترین برندهای اسپیلت مانند Gree، Mitsubishi، LG و Panasonic را در اختیار داریم. آنها از جهات مختلفی مانند نوع گارانتی، فشار صدا و جریان هوا با هم تفاوت دارند. هر مدل همچنین دارای قابلیت های مختلف SEER، EER و HSPF است.

یک تکنسین حرفه ای یا یکی از کارشناسان محصول ما می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام مارک و مدل برای شما بهترین است! پس از تصمیم گیری در مورد نام تجاری، باید یک واحد با اندازه مناسب را انتخاب کنید. اندازه کولرگازی ها بر حسب تن اندازه گیری می شود و بر حسب واحد حرارتی بریتانیا (BTU) بیان می شود. یک تن مقدار گرمایی یا BTU است که یک تهویه مطبوع می تواند در هر ساعت از یک فضا حذف کند. یک تن معادل 12000 BTU در ساعت است.

برای مرجع، یک کولر گازی مینی اسپلیت 5 تنی می تواند 60000 BTU گرما را در ساعت حذف کند. این بدان معنی است که شما باید یک مینی اسپلیت را خریداری کنید که برای گرم کردن یک اتاق با اندازه خاص طراحی شده است تا کارایی آن به حداکثر برسد. پس از اینکه تصمیم گرفتیم کدام مدل متناسب با نیاز شما باشد، می توانید آن را در کمترین زمان نصب کنید!

برای نصب و تعمیر مینی اسپلیت با نیک اندیشان تماس بگیرید

برای خدمات نصب مینی اسپلیت، با یک تکنسین حرفه ای HVAC تماس بگیرید. این پروژه ای نیست که صاحبان خانه باید خودشان را بدون توجه به سطح مهارتشان تکمیل کنند. دو مورد از مشکلات اصلی تهویه مطبوع مربوط به خطای نصب و تعمیر و نگهداری معیوب است، که هر دوی آنها با تماس با یک تکنسین HVAC دارای مجوز برای نصب قابل اجتناب هستند. یکی دیگر از دلایل نصب حرفه ای در گارانتی است. در صورت بروز مشکلات ناشی از نصب غیرحرفه ای، بسیاری از ضمانت ها باطل می شوند.

همانطور که از نام آنها پیداست، آنها به کانال کشی گسترده ای که اکثر سیستم های HVAC مرکزی نیاز دارند، نیاز ندارند. بنابراین، مراحل نصب آنها ساده، سریع و ارزان است. تنها چیزی که آنها نیاز دارند یک سوراخ به طول تقریبی سه اینچ در دیوار است تا لوله ها و سیم ها را از آن عبور دهد. نصب مینی اسپلیت می تواند تا حدود 200 دلار باشد، با این حال، هنگام تخمین قیمت نصب باید عوامل زیادی را در نظر گرفت. شما برای یک محصول با کیفیت کمی بیشتر هزینه می کنید، بهتر است از نصب صحیح آن اطمینان حاصل کنید تا مطمئن شوید که همانطور که طراحی شده است، برای حداکثر راحتی کار می کند. اگر تمام مراحل لازم را دنبال کنید، می‌توانید راحت بنشینید، استراحت کنید و در کمترین زمان ممکن هوای سرد طولانی‌مدت را در اختیار داشته باشید!

تمیز کردن عمیق مینی اسپلیت بدون کانال

نصب تنها کاری نیست که باید توسط یک تکنسین حرفه ای انجام شود. به عنوان یک شرکت معتبر تهویه مطبوع، ما توصیه می کنیم سالانه مینی اسپلیت بدون داکت شما را توسط متخصصان بازرسی کنید. تعمیر و نگهداری سالانه عمر سیستم شما را افزایش می دهد و آن را در بهترین حالت کار می کند. تمیز کردن عمیق مینی اسپلیت یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ حداکثر ظرفیت و کارایی آن است. در حالی که این سیستم‌ها معمولاً به نگهداری و توجه کمتری نیاز دارند، با گذشت زمان، لایه‌ای سبک از فیلم متشکل از گرد و غبار، گرده و سایر آلاینده‌ها روی سیم‌پیچ‌ها در مینی اسپلیت شما ایجاد می‌شود.

روکشی به کوچکی یک چهارم میلی متر کارایی سیستم شما را تا 20 درصد کاهش می دهد. همانطور که ناگفته نماند، این به دلایل مختلف افتضاح است. وقتی مینی اسپلیت شما آنطور که باید کار نمی کند، باید سخت تر کار کند و قدرت بیشتری مصرف کند. بنابراین، قبض برق شما ممکن است سر به فلک بکشد. از بین بردن این آلاینده ها همچنین از ایجاد قالب در سیستم شما جلوگیری می کند. تجمع کپک کیفیت هوای خانه شما را کاهش می دهد و خانواده شما را در معرض خطر مشکلات سلامتی ناشی از قرار گرفتن در معرض کپک، آلرژن ها و سایر عوامل بیماری زا قرار می دهد.

شاید خواندن مطالب زیر برای شما جالب باشد:

استفاده و نگهداری از اسپیلت

مقایسه کولرگازی با کولر هوایی

تعمیر مینی اسپیلت

مراقبت و نگهداری از مینی اسپلیت بدون داکتل

تعمیر و نگهداری سالانه و تمیز کردن عمیق توسط یک حرفه ای تنها راه هایی نیست که مینی اسپلیت شما را روان نگه می دارد. راه های زیادی وجود دارد که صاحبان خانه می توانند مینی اسپلیت بدون کانال خود را راه اندازی، مراقبت و نگهداری کنند.

مینی اسپلیت ها زمانی بهترین عملکرد را دارند که هیچ مانعی در اطراف وجود نداشته باشد تا جریان هوا را مسدود کند. بنابراین، هنگام نصب، مکان بهینه ای را برای اجزای داخلی و خارجی انتخاب کنید. برای عملکرد موثر، چیزی در فاصله چهار فوتی مینی اسپلیت شما نباید وجود داشته باشد.

اطمینان حاصل کنید که هیچ مبلمان، آثار هنری یا سایر وسایل خانگی وجود ندارد که جریان هوا را برای قطعه داخلی مسدود کند. اجزای فضای باز را دور از هر گونه لوازم باغبانی، درختچه یا مبلمان فضای باز قرار دهید.

قبل از شروع هر گونه تعمیر و نگهداری، سیستم را خاموش کنید. باید یک کلید برای قطعه داخلی و برای قطع مدار متصل به یونیت خارجی وجود داشته باشد. این از هرگونه احتمال شوک الکتریکی که برای شما و سیستم شما مضر است جلوگیری می کند.

پاک کردن نمای بیرونی با یک پارچه مرطوب یا پاک کننده یک بار در هفته یک راه آسان برای حفظ شکل عالی سیستم شما است. اگر گرد و غبار، زباله و کثیفی روی اجزای بیرونی جمع شوند، می توانند به داخل سیستم راه پیدا کنند و مشکلاتی مانند مسدود شدن و کاهش کیفیت هوا ایجاد کنند.

تمیز کردن فیلتر، کویل ها، لوله ها و کندانسور

همچنین اجزای مختلفی از مینی اسپلیت بدون داکت وجود دارد که می توانید به راحتی آن را تمیز کرده و از خود نگهداری کنید تا آن را تا حد امکان روان نگه دارید. به عنوان مثال، تمیز کردن منظم فیلتر، کثیفی، زباله و گرد و غبار را از سیستم شما دور نگه می دارد و در عین حال کیفیت هوای خانه شما را نیز افزایش می دهد.

هر چهار تا شش هفته یکبار فیلتر را بردارید و آن را با یک پارچه خشک پاک کنید. هنگامی که فیلتر را برای تمیز کردن خارج می کنید، باید وضعیت آن را نیز بررسی کنید. اگر غیر قابل تعمیر آسیب دید یا اگر پاک کردن آن به اندازه کافی آن را تمیز نکرد، فوراً آن را تعویض کنید. ما برای همه مینی اسپلیت‌های بدون کانال خود فیلتر داریم، بنابراین می‌توانیم آنها را در کمترین زمان تعویض کنیم!

لوله های مینی اسپلتت نیز نیاز به تمیز کردن منظم دارند. هنگام تمیز کردن فیلتر، لوله ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که انسداد یا تجمع زباله وجود ندارد. لوله ها نقش مهمی را در اتصال اجزای داخلی و خارجی ایفا می کنند، بنابراین باید از انسداد پاک باشند.

کویل ها و کندانسورهای مینی اسپلیت شما آهنربایی برای کثیفی و گرد و غبار هستند، بنابراین نیاز به تمیز کردن منظم دارند. پس از خاموش کردن سیستم و قطع مدار، می توانید اجزای بیرونی را با خانه خود اسپری کنید تا هرگونه تجمعی از بین برود. قبل از روشن کردن مجدد سیستم، مطمئن شوید که آنها کاملاً خشک شده اند.

می توانید کویل های روی قطعه داخلی را با یک پاک کننده پارچه و ضد عفونی کننده تمیز کنید. هنگام تمیز کردن این اجزاء، مراقب هرگونه کپک یا کپک باشید. اگر موردی را مشاهده کردید، با یک تکنسین حرفه ای برای تمیز کردن عمیق و بازرسی کامل تماس بگیرید.

برای ثبت نام در دوره تعمیر اسپیلت نیک اندیشان بر روی دکمه ثبت نام زیر کلیک کنید👇

ثبت نام دوره

آیا نیک اندیشان به جز دوره تعمیر اسپیلت، دوره های آموزشی دیگری در حوزه اسپیلت، برگزار می کند؟

آیا نیک اندیشان دوره های آموزشی در حوزه های دیگر هم برگزار می کند؟

بله ، هلدینگ آموزشی نیک اندیشان در حوزه های آموزشی متعدد (بیش از 70 دوره) برگزار می کند. و شرایط شرکت در این دوره ها به گونه ای طراحی شده که تمامی افراد با شرکت در این دوره ها ، از جنبه های مالی ، دسترسی آسان ، بار علمی ، مدارک معتبر ، تضمین شغل پس از انتهای دوره، به سودشان باشد. که در ادامه به معرفی حوزه های آموزشی این موسسه به همراه برخی از  دوره های آن می پردازیم :

حوزه پیراپزشکی (طب) 

دوره طب سنتی، دوره داروخانه، دوره کمک پرستاری، دوره دستیار دندانپزشک ، دوره لیزر موهای زائد، دوره کاشت مو، دوره کاشت ابرو

حوزه فنی مهندسی

دوره پکیج ، دوره تعمیرات موبایل ، دوره تعمیر اسپیلت ، دوره تعمیر یخچال ، دوره نصب دوربین مدار بسته

حوزه مدیریت کسب و کار

دوره BBA ، دوره MBA ، دوره DBA یکساله ، دوره POST DBA

حوزه حسابداری و بازرگانی

دوره حسابداری ، دوره بازرگانی ، دوره آموزش صادرات و واردات

حوزه روانشناسی کاربردی

دوره بازی درمانی ، دوره مونته سوری 

حوزه هنری

دوره عکاسی ، دوره بازیگری

نوشته قبلی
بازار فارکس چیست و چگونه باید در آن معامله انجام داد؟
نوشته بعدی
هدف از دوره mba چیست؟⭐ بهترین دوره آموزش mba

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی موسسه نیک اندیشان
اینستاگرام نیک اندیشان
close-image