بهترین درجه دما برای کولر گازی

بهترین درجه دما برای کولر گازی

اواخر بهار شروع گرمای طاقت فرسا بوده و ما را به تابستان و گرمای سوزان نزدیک می کند. یکی از عواملی که باعث می شود تا ما در این فصل گرما را در منزل کمتر حس کنیم وجود کولر می باشد. کولر در روزهای گرم با سرد کردن اتاق باعث می شود تا آن حس رخوت و کسلی و از همه مهمتر گرمی از ما بافاصله بگیرد. اما برای استفاده از کولر نکاتی وجود دارد که بایستی به آن توجه نمود. مهمترین نکته در هنگام استفاده از کولر گازی انتخاب درجه مناسب کولر گازی در روزهای گرم می باشد. با ما همراه باشید تا با بهترین درجه کولر گازی آشنا گردیم.

بهترین درجه دما برای کولر گازی

راه های مختلفی برای خنک کردن منزل وجود دارد که می توانیم به طور خلاصه به: کولر گازی، اسپیلت، پنکه و … اشاره نماییم. هر کدام از این موارد بسته به کارایی که دارند می توانند به خنک کردن محیط مورد نظرمان کمک شایانی نمایند.

کولر گازی امروزه بهترین انتخاب برای خنک کردن منازل می باشد. با کمک کولر دیگر لازم نیست گرمای طاقت فرسا ظهر تابستان را تاب آورد و کافی است با روشن کردن کولر گازی خنکی و حس خوب را برای خود به ارمغان بیاورید. درست است که کولر گازی بسیار انتخاب خوبی است اما خوب انتخاب درجه مناسب کولر گازی هم در فصل گرما شرط است چرا که کولر گازی باعث می شود تا مصرف انرژی تا حد بالایی افزایش پیدا کند.

زمانی که درجه مناسب کولر را برای منزل خود پیدا و انتخاب نمایید، می توانید هم از مصرف انرژی تا حد ممکن جلوگیری نمایید و هم می توانید از سرد شدن بسیار منزل خود جلوگیری کنید.

طبق گفته کارشناسان در روزهای گرم تابستان درجه 22 تا 25 سانتی گراد یک دمای مناسب برای کولر گازی می باشد. اما خوب این درجه هم بسته به دلایلی می تواند متغیر باشد. مثلا اگر تعداد افراد یک منزل بالا باشد مطمئنا دمای خانه افزایش پیدا کرده و بایستی برای خنک کردن منزل درجه را تغییر دهیم. اما خوب برای پایه 22 تا 25 درجه سانتی گراد مناسب می باشد.

یکی دیگر از مواردی که باعث می شود تا به درجه کولر گازی توجه کنیم هزینه مصرفی برق است. برای اینکه بتوانید هزینه برق خود را در این دوران کاهش دهید کافی است ترموستات کولر خود را در دمای مختلف تنظیم نمایید.

اگر می خواهید انرژی مصرفی کولرتان کاهش پیدا کند، قبل از تعیین درجه کولر به دمای بیرون منزل هم توجه کنید. هر چه تفاوت در دمای داخلی منزل و بیرون منزل کمتر باشد، انرژی مصرفی هم کمتر خواهد بود و در نتیجه قبض برق هم کاهش پیدا می کند.

در کل شاید برای افرادی درجه پایه مناسب نباشد. شما می توانید با تغییر دادن درجه به دمای مورد نظر خود دست پیدا کرده و آن را مبنای پایه تنظیم درجه کولر خود بدانید.

هنگام خواب چه درجه ایی از کولر گازی برای محیط مناسب است؟

درجه کولر در هنگام خواب هم مهم می باشد. به عبارتی شب به نسبت روز خنک تر بوده و دیگر نمی توان با درجه ایی که برای روز انتخاب و تعیین نموده ایم شب را بگذرانیم به همین دلیل بهتر است در هنگام شب هم درجه مناسب را برای کولر گازی و خنک کردن محیط انتخاب نماییم.

بهترین درجه برای کولر گازی

بهترین حالت برای تنظیم دما

کولر گازی در انواع مختلف در بازار موجود می باشد و بسته به همین انواع مختلف تنظیماتشان هم می تواند با یکدیگر متفاوت باشد.

ما در ادامه به سراغ بهترین حالت برای تنظیم دمای کولر گازی رفته ایم و می خواهیم ببینیم در حالت های مختلف دما چه حالتی می تواند به خنک کردن منزل کمک نماید.

حالت فن

زمانی که هوای منزل آنچنان گرم نشده می توان از حالت فن کولر گازی استفاده نماییم. در این حالت فنی که در داخل کولر گازی وجود دارد روشن شده و کمک می کند تا هوای داخل خانه جریان پیدا کند. با این روش هوای محیط گردش پیدا کرده و کمی محیط خنک می شود. این حالت بیشتر در دم دمای غروب و شب که هوای نسبتا خنک شده مناسب می باشد.

از مزایای این حالت هم می توانیم به تمیز شدن هوای منزل هم اشاره نمود. زمانی که این حالت روشن شود هوای محیط گردش پیدا کرده و از فیلتر کولر عبور می کند. این فیلتر تمام گرد و غبار و ذرات معلق در محیط را گرفته و هوای تمیز را منتقل می دهد.

حالت سرمایش

این حالت هم جزو بهترین حالت برای تنظیم کولر گازی می باشد. حالت سرمایشی در روزهای شدید گرم سال بهترین گزینه انتخابی می باشد. با کمک این حالت و یک سری عملیات دمای محیط به تدریج تغییر و کاهش پیدا می کند. این عملیات تا زمانی که دمای محیط به دمای مورد نظر که تنظیم شده برسد کار خود را ادامه می دهد.

این را هم اضافه کنیم که در کولر اینورتر کمپرسور روشن و خاموش نمی گردد و فقط سرعت آن کم یا زیاد می شود تا دمای محیط در حد مطلوب باقی بماند. اما خوب در کولر گازی غیر اینورتر این مزایا وجود نداشته و فقط واحد بیرونی خاموش می گردد.

حالت گرمایش

این حالت برای روزهای سرد سال به بهترین نحو می تواند کارایی داشته باشد و باد گرم را در محیط سرد مکان مورد نظر انتقال داده و باعث گرمای محیط شود.

چگونه مصرف انرژی را در تابستان کاهش دهیم؟

شما با توجه به نکاتی که در ادامه به آن خواهیم اشاره نمود می توانید به مصرف انرژی کمک کنید. شما می توانید با یک سرویس سالیانه یا انجام تنظیمات سریع باعث صرفه جویی انرژی شوید.

نکاتی که شما می توانید برای کاهش مصرف انرژی کولر گازی خود به آن توجه کنید شامل این موارد می باشد:

  • از کولر گازی که دارای ترموستات هوشمند است استفاده نمایید. با وجود ترموستات هوشمند کولر گازی بسته به دمای محیط انرژی صرف خنک کردن محیط می کند.
  • کولر گازی را انتخاب کنید که با ابعاد منزلتان همخوانی داشته باشد. مثلا اگر شما برای یک خانه 150 متری از یک کولر گازی 12 هزار استفاده کنید به هیچ عنوان نمی توانید نتیجه مطلوبی از این کولر بدست آورید و بلعکس برای یک اتاق 18 متری یک کولر گازی 24 هزار مناسب نیست. پس بسته به مساحت منزل خود کولر گازی مناسب را انتخاب کنید و با این کار هم به افزایش عمر کولر گازی خود کمک کرده اید و هم از مصرف بیش از اندازه انرژی جلوگیری می کنید.
  • به رتبه انرژی که روی کولر گازی وجود دارد دقت نمایید.
  • هنگام روشن کردن کولر از باز نگاه داشتن در و پنجره جلوگیری کنید.
  • تمام منافذ باز پنجره ها گرفته شود.
  • با کمک پرده از ورود نور خورشید به داخل منزل جلوگیری گردد.
  • در صورتی که هوا بسیار گرم است و کولر جوابگو نیست می توانید از پنکه برای خنک کردن منزل کمک بگیرید.
  • حتما هنگام خروج از منزل کولر گازی خود را خاموش کنید.

به طور کلی با خرید یک کولر گازی مناسب این امکان بوجود می آید تا هم خنکی را در مکان خود ایجاد کنید و هم از مصرف بیش از اندازه انرژی تا حد ممکن جلوگیری نمایید.

بهترین درجه برای کولر گازی برای هر منطقه

خوب در هر منطقه ایی ممکن است درجه تنظیم کولر گازی متفاوت باشد. پس نمی توان به صراحت گفت در تمام مناطق می توان از یک درجه ثابت استفاده نمود. مثلا مناطق شمالی کشور به نسبت مناطق جنوبی کشور معتدل و خنک تر می باشند و معمولا هم درجه بسیار سردی برای فصل گرم سال لازم نخواهد داشت. همچنین در مناطق گرم کشور هم نمی توان از درجه ایی که مناسب مناطق معتدل است استفاده نمود.

حرف آخر در مورد بهترین درجه برای کولر گازی

چند سالی می شود که کولر گازی وارد بازار شده و برای سرد کردن: منازل، ادارات و … رواج پیدا کرده و به دلیل عملکرد مناسب بسیار پرطرفدار شده است. کولر گازی یک جایگزین عالی برای پنکه است. ما فقط با تنظیم درجه مناسب می توانیم ساعت ها در فصل تابستان در محیط خنک منزل، ادراه و … وقت خود را با آسودگی بگذرانیم و بدون اینکه احساس ناراحتی کنیم به امور روزانه خود بپردازیم.

اما خوب در کنار احساس راحتی که به ما هدیه می دهد اگر به درستی استفاده نشود می تواند هزینه های گزافی را از طریق قبض برق برای ما به همراه داشته باشد. با توجه کردن به چند نکته ساده همون: تنظیم درجه مناسب، بستن در و پنجره و … می توان مصرف انرژی را تا حد ممکن کاهش داده و از هزینه گزاف جلوگیری نمود.

برای ثبت نام در دوره تعمیر اسپیلت نیک اندیشان بر روی دکمه ثبت نام زیر کلیک کنید👇

ثبت نام دوره

آیا نیک اندیشان به جز دوره تعمیر اسپیلت، دوره های آموزشی دیگری در حوزه فنی و مهندسی، برگزار می کند؟

بله نیک اندیشان در حوزه فنی و مهندسی، دوره های آموزشی زیر را هم برگزار می کند. که عبارتند از :

دوره تعمیر پکیج ، دوره تعمیر موبایل ، دوره نصب دوربین مدار بسته ، دوره تعمیر یخچال ، دوره برق ساختمان (آموزش برق ساختمان)

آیا نیک اندیشان دوره های آموزشی در حوزه های دیگر هم برگزار می کند؟

بله ، هلدینگ آموزشی نیک اندیشان در حوزه های آموزشی متعدد (بیش از 70 دوره) برگزار می کند. و شرایط شرکت در این دوره ها به گونه ای طراحی شده که تمامی افراد با شرکت در این دوره ها ، از جنبه های مالی ، دسترسی آسان ، بار علمی ، مدارک معتبر ، تضمین شغل پس از انتهای دوره، به سودشان باشد. که در ادامه به معرفی حوزه های آموزشی این موسسه به همراه برخی از دوره های آن می پردازیم :

حوزه پیراپزشکی (طب)

دوره طب سنتی، دوره داروخانه، دوره کمک پرستاری، دوره دستیار دندانپزشک ، دوره لیزر موهای زائد، دوره کاشت مو، دوره کاشت ابرو

حوزه فنی مهندسی

دوره پکیج ، دوره تعمیرات موبایل ، دوره تعمیر اسپیلت ، دوره تعمیر یخچال ، دوره نصب دوربین مدار بسته

حوزه مدیریت کسب و کار

دوره BBA ، دوره MBA ، دوره DBA یکساله ، دوره POST DBA

حوزه حسابداری و بازرگانی

دوره حسابداری ، دوره بازرگانی ، دوره آموزش صادرات و واردات

حوزه روانشناسی کاربردی

دوره بازی درمانی ، دوره مونته سوری

حوزه هنری

دوره عکاسی ، دوره بازیگری

نوشته قبلی
چگونه اقدام به ورود به بازار فارکس کنیم؟
نوشته بعدی
چه حساب ارزی برای معاملات ارزی مناسب است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی موسسه نیک اندیشان
اینستاگرام نیک اندیشان
close-image