کولر اسپیلت هوشمند چیست؟ اسپیلت اینورتر

کولر اسپیلت هوشمند چیست؟ اسپیلت اینورتر

بهترین انتخاب برای اینکه از شر گرمای سوزان تابستان رهایی یابیم استفاده از کولرهای خنک کننده همچون کولر آبی، کولر گازی، اسپیلت و اسپیلت هوشمند … می باشد. اما از این موارد یاد شده انتخاب مناسب کدام می باشد؟ چگونه کولر مناسب را انتخاب کنیم؟ کولر اسپیلت چه نوع کولری بوده و چه مزایایی دارد؟ ویژگی کولرهای اینورتر چیست؟ اگر مایل به خرید کولر گازی اینورتر هستید ولی برای خرید آن شک و شبه دارید ما به شما در انتخاب یک کولر اسپیلت هوشمند مناسب کمک خواهیم کرد. ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید.

کولر اسپیلت اینورتر چیست؟

یک نوع سیستم سرمایشی در تنوع های مختلف و در محیط های بسته بزرگ و کوچک قابل استفاده است. انواع مختلفی دارد و جدیدترین مدل های آن مربوط به اسپیلت ها هستند و کولر اسپیلت هوشمند یکی از مدرن ترین مدل های کولر است که با توجه به هوشمند بودن و اجرای خودکار برخی دستورات بسیار محبوب شده است.

کولر اسپیلت هوشمند

کولر اسپیلت هوشمند یا همان اینورتر یک کولر گازی هوشمند است و تفاوتی که با کولر گازی دارد بخش خنک کننده آن می باشد که قابلیت نصب شدن در داخل را داشته و بخش موتور و کندانسور آن نیز در خارج از محیط نصب می گردد.

می توان این دستگاه را به عنوان بهترین دستگاه برای تغییر دمای محیط دانست. شما با کمک اسپیلت اینورتر می توانید به راحتی دما را تغییر و تنظیم نمایید.

در هنگام خرید اسپیلت به میزان درجه و توان مصرفی آن توجه نمایید. این دو گزینه باعث می شود تا مصرف انرژی برق در دستگاه کاهش داشته و هزینه برق تا حد ممکن پایین باشد.

اسپیلت‌ها به طور کلی دارای ۲ بخش یونیت داخلی و خارجی می باشند.

شما می توانید از مزایای اسپیلت هم در فصول گرم و هم در فصول سرد سال بهره کافی را ببرید. استفاده از این دستگاه در فصل سرد و زمانی که مصرف گاز به بیش از حد خود می رسد می تواند کمک کننده باشد.

اینورتر

اما اسپیلت به چه صورت هوا را خنک می‌کنند؟

وقتی هوای گرم موجود در محیط توسط فن‌های پر قدرتمند کولر گرفته می شود به سمت اسپیلت کشیده و در بخش کمپرسور هوای گرم گرفته شده و از این طریق هوای گرم کاهش یافته و در آخر هوای سرد با کمک کانال به محیط مورد نظر وارد می شود. همچنین به دلیل وجود ترموستات دمای محیط به اندازه ایی که باید تغییر نموده به صورت خودکار باعث پایداری آن دما شده و از سردتر شدن و یا بلعکس جلوگیری می نماید.

کولر اسپیلت همچون کولرهای گازی دارای اجزای مختلفی می باشد که به طور خلاصه به آنها اشاره خواهیم نمود:

  • فن کولر گازی
  • کویل کولر
  • کمپرسور برای سیستم سرمایشی
  • واحد کنترل کولر
  • شیر انبساط دستگاه سرمایشی

انواع اسپیلت

از انواع کولرهای گازی اسپلیت که شما می توانید بسته به محیط زندگی خود آن را انتخاب و استفاده نمایید شامل این موارد می باشد:

  • Multi Split
  • داکت Split
  • مدل پرتال
  • سقفی و زمینی
  • مدل ایستاده
  • پنجره ای

هر کدام از این مدل های که اسم آورده شد می تواند برای محیط های ادراری، خانگی و … مناسب باشد. مثلاً مدل پنجره ایی برای اتاق های  ادارات و منازل مناسب می باشد.

ویژگی های اسپیلت هوشمند

از دلایلی که مردم به خرید اسپیلت های اینورتر روی آوردند ویژگی های مثبتی است که در این کولر وجود دارد. در ادامه به ویژگی های اسپیلت اینورتر خواهیم پرداخت.

دارای اسکن هوشمند است.

این ویژگی باعث ارزشمند شدن این کولر شده چرا که با شناسایی موقعیت مکانی و نحوه استفاده دمای محیط را مورد کنترل قرار داده و قابلیت تنظیم باد را به نحو احسنت دارد.

دارای نشانگر مصرف انرژی است.

از دیگر ویژگی های اسپیلت اینورتر نشانگر مصرف انرژی می باشد. این نشانگر کمک می کند تا شما هر لحظه که مایل بودید مصرف برق را مشاهده نمایید.

سیستم محافظت گلد فین

این سیستم در بخش بیرونی دستگاه قرار گرفته و باعث می شود تا کولر در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی در محیط های مختلف به خصوص مرطوب و معتدل محافظت شود.

دارای سیستم ساعت خواب

با وجود این سیستم اسپیلت اینورتر به صورت خودکار هر نیم ساعت(۳۰ دقیقه) دما را یکبار و یک درجه بالاتر تغییر می دهد و باعث افزایش دمای آن می گردد.

دارای تمیز کننده خودکار است.

از دیگر ویژگی های اسپیلت اینورتر می توان به تمیز کننده خودکار فیلتر آیونایزر، پلاسمستر و 3M اشاره نمود. این سیستم به ازبین رفتن تمام ویروس ها، باکتری ها، ذرات آلرژی و … کمک نموده و همچنین تمام اجسامی که در محیط وجود دارند را نیز یونیزه می نماید.

فرق بین کولر اسپیلت با کولر گازی

اسپیلت ها در کنار سردکردن سریع محیط روی مصرف برق نیز تاثیر داشته و نسبت به کولرهای گازی مصرف برق کمتری به آن تعلق می گیرد.

قیمت اسپیلت به دلیل کارایی که دارد نسبت به قیمت کولر گازی بیشتر است.

نسبت به کولر گازی هزینه تعمیر و سرویس کولرهای هوشمند (اسپیلت) بیشتر است.

در اسپیلت سرعت رسیدن به دمای مورد نظر بالا می باشد و تنظیم کننده دمای هوای محیط است بلعکس کولر گازی

کولرهای گازی دارای سر و صدای فراوانی برعکس اسپیلت می باشند.

اسپیلت ها دارای تهویه مطبوع می باشند.

کولر اسپیلت هوشمند چیست؟ اسپیلت اینورتر

تفاوت اسپیلت اینورتر با کولر آبی

حال که با تفاوت اسپیلت اینورتر با کولر گازی آشنا شدیم خوب است که ببینیم این کولر هوشمند چه فرقی با کولر آبی دارد؟ همچنان ما را همراهی کنید.

از تفاوت فاحشی که بین اسپیلت و کولر آبی وجود دارد این می باشد که کولر آبی مخصوص استفاده در محیط های خشک می باشد و نمی توان از آن در آب و هوای معتدل و مرطوب استفاده کرد. همچنین کولر آبی فقط قابلیت سرد کردن محیط را دارد اما اسپیلت اینورتر دو منظوره بوده و بسته به آب و هوای محیط قابلیت سرد یا گرم کردن محیط را دارا می باشد.

همچنین هزینه کولر آبی نسبت به کولر اینورتر دارای قیمت بالایی نمی باشد.

نحوه نگهداری از کولر اسپیلت

اگر از کولر اسپیلت خود به طور درست مراقبت نمایید کولر تا چندین سال برای شما همچون روز اول کارایی خواهد داشت با ما همراه شوید تا با نحوه نگهداری از کولر اسپیلت آشنا گردیم.

توجه نمودن به گاز کولر

زمانی که گاز کولر کاهش یابد، صدمات شدیدی به کمپرسور کولر وارد می گردد. پس حتما سالیانه به گاز کولر توجه نمایید.

چک کردن کندانسور

تمیز بودن کندانسور باعث می شود تا دستگاه همیشه دارای کاهش برق مصرفی باشد.

تغییر تنظیمات کولر در هنگام خاموشی

از دیگر دلایل طول عمر بالا اسپیلت این است که شما هنگامی که می خواهید کولر را از حالت گرمایشی به سرمایشی باز گردانید و بلعکس بهتر است ابتدا کارتان را خاموش نمایید و سپس تنظیماتی که مایل هستید تغییر کند را صورت دهید.

شستشوی فیلتر

برای افزایش عمر دستگاه حتما هر ۳۰ روز یکبار فیلتر و توری هوای اسپیلت را بشویید و تمیز کنید.

استراحت

برای اینکه عمر دستگاه تان افزایش پیدا کند توجه کنید که کولر به مدت بسیار طولانی استفاده نشود و حداقل کمی در بین استفاده به آن استراحت دهید.

توجه به برق

حتما توجه نمایید که برق ورودی کولر دارای نوسان نباشد.

اشکال در تنظیمات

اگر مشاهده نمودید که اسپیلت به جای باد سرد باد گرم می دهد فوری آن را خاموش نموده و به متخصص و تعمیرکار اطلاع دهید.

نگهداری از داکت اسپیلت

برای افزایش عمر اسپیلت توجه و نگهداری از داکت اسپیلت هم مهم است.

نکات مهم در نگهداری از اسپیلت هوشمند

برای نگهداری از کولر اسپیلت هوشمند، دارندگان اسپیلت باید بدانند که چه دمایی برای گرم یا سرد شدن محیط مورد نظر مناسب می باشد و سپس داکت اسپیلت را روی آن دمای مورد نظر تنظیم نمایند.

با توجه به این مورد از افزایش مصرف برق هم جلوگیری می گردد.

سالیانه و دوره ایی به سرویس داکت اسپیلت خود بپردازید.

فیلتر را بشویید، میزان گاز مبرد را تنظیم نمایید و به ولتاژ گیری و آمپر گیری سیستم توجه کنید

جمع بندی اسپیلت هوشمند

فرقی نمیکند انتخابتان کولر گازی معمولی است یا اسپیلت، در هر صورت توجه و مراقبت از کولر باعث می شود تا عمر بالایی را دستگاه شما داشته باشد. توجه کنید هنگامی که کولر اسپیلت احتیاج به تعمیر یا سرویس دارد از متخصصان با تجربه که در این حیطه فعالیت دارند کمک بخواهید.

اسپیلت به دلیل کارایی بالا و هوشمند بودن احتیاج به سرویس و مراقبت هر ساله دارد. اگر هم قصد دارید خود یک متخصص شوید و در حوزه تعمیر و نگهداری کولر استاد شوید، از دوره آموزشی تعمیر و نگهداری اسپیلت ما دیدن کنید و با شرکت در آن متخصص کولر شوید. این دوره با اعطای مدرک معتبر یکی از برترین دوره های آموزش تعمیرات در کشور است.

برای ثبت نام در دوره تعمیر اسپیلت نیک اندیشان بر روی دکمه ثبت نام زیر کلیک کنید👇

ثبت نام دوره

آیا نیک اندیشان به جز دوره تعمیر اسپیلت، دوره های آموزشی دیگری در حوزه فنی و مهندسی، برگزار می کند؟

بله نیک اندیشان در حوزه فنی و مهندسی، دوره های آموزشی زیر را هم برگزار می کند. که عبارتند از :

 دوره تعمیر پکیج ، دوره تعمیر موبایل ، دوره نصب دوربین مدار بسته ،  دوره تعمیر یخچال ، دوره برق ساختمان (آموزش برق ساختمان)

آیا نیک اندیشان دوره های آموزشی در حوزه های دیگر هم برگزار می کند؟

بله ، هلدینگ آموزشی نیک اندیشان در حوزه های آموزشی متعدد (بیش از 70 دوره) برگزار می کند. و شرایط شرکت در این دوره ها به گونه ای طراحی شده که تمامی افراد با شرکت در این دوره ها ، از جنبه های مالی ، دسترسی آسان ، بار علمی ، مدارک معتبر ، تضمین شغل پس از انتهای دوره، به سودشان باشد. که در ادامه به معرفی حوزه های آموزشی این موسسه به همراه برخی از دوره های آن می پردازیم :

حوزه پیراپزشکی (طب)

دوره طب سنتی، دوره داروخانه، دوره کمک پرستاری، دوره دستیار دندانپزشک ، دوره لیزر موهای زائد، دوره کاشت مو، دوره کاشت ابرو

حوزه فنی مهندسی

دوره پکیج ، دوره تعمیرات موبایل ، دوره تعمیر اسپیلت ، دوره تعمیر یخچال ، دوره نصب دوربین مدار بسته

حوزه مدیریت کسب و کار

دوره BBA ، دوره MBA ، دوره DBA یکساله ، دوره POST DBA

حوزه حسابداری و بازرگانی

دوره حسابداری ، دوره بازرگانی ، دوره آموزش صادرات و واردات

حوزه روانشناسی کاربردی

دوره بازی درمانی ، دوره مونته سوری

حوزه هنری

دوره عکاسی ، دوره بازیگری

نوشته قبلی
مراقبت از زخم چیست؟
نوشته بعدی
زخم چیست؟ درمان زخم در خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی موسسه نیک اندیشان
اینستاگرام نیک اندیشان
close-image