دستگاه لیزر خانگی موهای زائد

چگونه موهای زائد بدن را از بین ببریم؟ آیا می توان در منزل برای رفع موهای زائد خود از لیزر استفاده کرد؟ آیا دستگاه لیزرهای خانگی در بازار ایران موجود هستند؟ آیا لیزر خانگی عوارض دارد؟ چگونه از لیزر خانگی استفاده نماییم؟ با ما همراه باشید تا با دستگاه لیزر خانگی آشنا شویم و ببینیم چه نوع لیزری است؟

انجام لیزر طولانی ترین نتیجه را ارائه داده و می توان گفت دائمی هم نیست اما نکته مثبتی که دارد این است که تا هفته ها احتیاجی به انجام مجدد ازبین بردن موهای زائد وجود ندارد.

لیزر، فولیکول موهای زائد را از کار انداخته و باعث می شود تا چندین هفته فولیکول ها امکان تولید موهای جدید را نداشته باشند.

برای اینکه بتوان لیزر موهای زائد را انجام داد، بهتر است به متخصص پوست مراجعه گردد. اما خوب هستند دستگاه های لیزر خانگی که می توان در منزل باعث ازبین رفتن موهای زائد خود شد. این دستگاه با اینکه خانگی است اما می توان با خیال راحت از آن استفاده نمود.

دستگاه لیزر خانگی چه نوع دستگاهی است؟

دستگاه لیزر خانگی موهای زائد، دستگاهی است که می تواند موهای زائد را از بین ببرد. این دستگاه پالس لیزری را ساطع کرده و فولیکول مو را مورد هدف خود قرار می دهد، باعث گرم شدن آن شده و از رشد دوباره مو پیشگیری می کند.

لیزر موهای زائد یک نوع درمان زیبایی به حساب می آید و در آن از لیزر برای از بین بردن دائمی فولیکول های مو و از بین بردن موها بهره گرفته می شود. پرتویی که از نور با طول موج منفرد توسط یک نور جذب می شود را لیزر گویند. هدف خاصی در پوست دارد و آن هم ازبین بردن موهای روی پوست است. انجام لیزر باعث می شود تا فولیکول ازبین رفته و رشد دوباره نداشته باشد. همچنین به صورت دائمی بوده و به عنوان یک درمان حرفه ایی و یا خانگی نیز می توان از آن یاد نمود.

اما خوب گاهی پیش می آید که لیزر موهای زائد زمان بسیاری را احتیاج داشته باشد تا حذف کامل موها صورت پیرد. در ابتدا لیزر تراکم و ضخامت موها را کاهش می دهد و پس از آن نتیجه مثبت آن به مرور استفاده چند بار از لیزر نمایان می گردد. پس این عمل احتیاج به صبر و بردباری نیاز دارد.

دستگاه لیزر خانگی موهای زائد

از لیزر خانگی در چه نواحی نمی توان استفاده کرد؟

بهتر است در برخی از نواحی بدن از لیزر استفاده نگردد. این نواحی شامل این موارد می باشد:

  • گوش ها
  • ابروها
  • آلت تناسلی
  • صورت مردان
  • اطراف سینه
  • محل خال و تاتو

همچنین از لیزر برای حذف موهای زائد کودکان استفاده نگردد.

در لیزر خانگی به چه نکاتی بایستی توجه نمود؟

قبل از انجام لیزر بهتر است پوست تمیز، خشک و عاری از هر گونه مواد آرایشی و کرم باشد.

همچنین پس از لیزر هم بهتر است ۷ ساعت تا یک روز کامل از دوش گرفتن و یا در معرض نور خورشید قرار گرفتن پرهیز شود. همچنین از مواد آرایشی استفاده نشود.

مزایا و معایب دستگاه لیزر خانگی

از مزایای دستگاه لیزر خانگی می توان به این موارد اشاره کرد:

  • انعطاف پذیر است.
  • استفاده از آن به سهولت انجام می پذیرد.
  • اختصاصی است.
  • درد کمی دارد.
  • در استفاده طولانی مدت باعث کاهش مو می گردد.

این دستگاه هم همچون سایر دستگاه های دیگر در کنار مزایا، معایبی را نیز به همراه دارد. این معایب به این شرح است:

  • برای نگهداری، تعویض قطعات و بخش های مختلف هزینه ایی به همراه دارد.
  • برای هر پوستی مناسب نمی باشد.
  • برای برخی ممکن است استفاده از لیزر خانگی پیچیده باشد.
  • نسبت به لیزر درمانی حرفه ایی نتایج ضعیف تری دارد.

امنیت دستگاه لیزر موهای زائد خانگی

لیزرهای خانگی را می توان یک جایگزین ایمن برای درمان های داخل مطبی دانست. این دستگاه خانگی همچون دستگاه های حرفه ایی می تواند عمل نماید، اما انرژی مصرفی آن متر از دستگاه های حرفه ایی می باشد.

آیا دستگاه لیزر خانگی برای افراد قابل استفاده است؟

در جواب این سوال باید بگوییم خیر اینگونه نیست. مثلاً دستگاه روی موهای خاکستری یا همان روشن آنگونه که باید عمل نمی‌کند. اگر دارای پوست روشن یا در حد روشن دارید اما موهای زاید شما تیره است این امکان وجود دارد تا با دستگاه لیزر خانگی این موها را ازبین ببرید. برای پوست تیره هم نورپلاسی قادر به تشخیص موهای تیره نخواهد بود.

چقدر طول می کشد تا موهای زائد به کمک لیزر ازبین بروند؟

اینکه در منزل یا مرکز پوست اقدام به انجام لیزر  کنید مهم نیست، به طور کل برای حذف شدن موهای زاید ۵ تا ۸ جلسه احتیاج است. البته در برخی از افراد این زمان می تواند تا ۱۲ ماه هم به طول بی انجامد.

این را هم اضافه کنیم که انجام لیزر می تواند در بعضی از نقاط بدن همچون: زاپ زیر بغل، نواحی استخوانی، بیکینی و ..‌. کمی درد به همراه داشته باشد که این درد همچون گزگز بوده و یا شبیه به فردی است که با ناخن های ریز دست خود شما را می فشارد.

  • توجه

تا حد ممکن از حذف موهای زائد ناحیه بیکینی پرهیز نمایید و آن را در مطب و به دست متخصص این کار بسپارید. پوست ناحیه بیکینی حساس بوده و ممکن است مشکلاتی همچون سوختگی و … را در آن ناحیه ایجاد نمایید.

فرق لیزر موهای زائد خانگی با حرفه ای

شاید برای شما سوال باشد آیا انجام لیزر در مطب بهتر است یا در خانه با کمک دستگاه لیزر خانگی؟ باید گفت تفاوت هایی بین این دو وجود دارد و برای اینکه شما به جواب سوال خود برسید ما این تفاوت ها را بیان خواهیم نمود. این تفاوت ها به این شرح است:

  • لیزر خانگی به دلیل اینکه توسط خود فرد انجام می پذیرد طوری طراحی گشته که خطر کمتری نسبت به انواع لیزرهای کلینیکی داشته باشد.
  • از نظر قدرت: لیزر خانگی کمتر از لیزرهای کلینیکی قدرت دارند.
  • دوره درمانی لیزر خانگی بیشتر از لیزرهای کلینیکی می باشد.
  • افرادی که دارای پوست تیره و سبزه هستند در استفاده از دستگاه لیزر خانگی دقت بسیاری به خرج دهند تا یک نتیجه مطلوب به دست آورند.

آیا لازم است قبل از لیزر شیو انجام دهیم؟

در انجام اپیلاسیون یا اصلاح بایستی موها به قدر کافی بلند باشند تا اصلاح به راحتی انجام پذیرد. اما در رابطه با لیزر اینگونه نبوده و بایستی برای حذف فولیکول مو زائد پوست را شیو نمود تا با هدف قرار گرفتن فولیکول مو ریشه مو سست شده و به مرور انجام این عمل ازبین روند.

پس نباید موهای زائد بلند باشند و همچنین نباید از اپیلاسیون برای کوتاه کردن موها استفاده شود. چون اپیلاسیون موها را از ریشه می کند و به این صورت فولیکولی وجود ندارد تا لیزر روی آن عمل کند.

جمع بندی دستگاه لیزر خانگی

خرید و استفاده از دستگاه لیزر خانگی برای موهای زائد با اینکه زمان بر می باشد، می تواند در دراز مدت بسیار مفید و پرفایده باشد‌.

قبل از انتخاب دستگاه لیزر خانگی ببینید آیا مناسب با احوالات شما است یا خیر. مثلاً دستگاه لیزر برای پوست های تیره و یا موهای خاکستری و روشن آنچنان باید و شاید مناسب نیست. البته در صورت انجام لیزر موهای زاید خود در خانه ابتدا با پزشک متخصص در این زمینه مشورت های لازم را انجام دهید و ببینید آیا پزشک شما توصیه می کنند این عمل را انجام دهید یا خیر.

نوشته قبلی
معاملات فیوچرز چیست؟
نوشته بعدی
درمان خانگی زخم بستر در سالمندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی موسسه نیک اندیشان
اینستاگرام نیک اندیشان
close-image