مزایای مدرک DBA

زمانی که دوره MBA گذرانده و مدرک آن عطا شد دانشجویان می توانند برای بالا بردن سطح علمی خود وارد دوره جدید به نام DBA گردند. اما دوره DBA چیست؟ چگونه می توان وارد آن شد و مزایای مدرک DBA چیست؟

مزایای مدرک DBA آنقدر بسیار است که بخواهیم به ورود و اخذ آن فکر کنیم. استفاده از این مدرک به خصوص برای متخصصینی که در حیطه کسب و کار فعالیت دارند بسیار ارزشمند و مفید می باشد. چرا که می توان به عنوان یک ابزار قدرتمند برای کسب سود و برتری از دیگران در زمینه کاری خود بهره برد.

اگر به فکر آن هستید تا در حیطه کاری خود به عنوان یک فرد موفق و همچنین در عملیات تجاری و نحوه انعکاس آن در سازمان ها درک عمیقی پیدا نمایید مدرک DBA می تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد.

اگر شما هم به دنبال مدرکی هستید تا خود را از نظر کاری ارجح تر و موفق تر گردانید دوره دی بی آی می تواند پر از سود برای شما باشد. همچنان با ما همراه باشید تا در ادامه به مزایای مدرک DBA بپردازیم.

مدرک DBA چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با مزایای مدرک DBA صحبت کنیم بهتر است یک شناخت نسبی از خود دوره دی بی ای داشته باشیم.

DBA مخفف دکترای مدیریت بازرگانی می باشد و دانشجویانی که تحصیلات پیشرفته خود را در دوره MBA  گذارنده و تکمیل نموده اند می توانند به دوره DBA ورود نمایند.

این مدرک عموما برای متخصصان تجارت طراحی گردیده تا بتوانند با گذارندن این دوره با دانش علمی و تحت اللفظی در مورد دنیای تجارت آماده گردند.

البته این را هم اضافه کنیم که دی بی آی یک مدرک چند رشته ایی می باشد و معنای آن به این شرح است که اکثر مبانی تجاری و برنامه موضوعات را درست است پوشش می دهند، اما در کنار آن تخصص هایی را نیز ارائه می دهند که می توان یکی از آنها را انتخاب نمایند.

این تخصص شامل: مدیریت پروژه، بازاریابی، فناوری، مدیریت مالی و … می باشد.

با فراگیری این مدرک، دانشجو توانایی تجارت و دانش علمی کسب و کار خود را ارتقا می دهد. داشتن علم مدیریت صحیح کسب و کار از فاکتورهای مهم برای استخدام مدیر می باشد.

مزایای مدرک DBA

حال نوبتی هم باشد نوبت این است تا با مزایای مدرک DBA آشنا گردیم و ببینیم این مدرک چه کمکی می تواند به سطح علمی، تجارتی و مدیریتی ما داشته باشد.

متمایز بودن

افرادی که وارد این دوره می گردند قبل از آن در عرصه مدیریتی حرفه ایی بوده اند و وارد شدن به این دوره باعث می شود تا ترفیع گرفته و پیشرفت نمایند و در بین مدیران متمایز تر باشند. به عبارتی مدرک DBA یک مدرک منحصر به فرد برای جذب کارفرمایان بالقوه می باشد.

درآمد بالا

این برنامه دارای آموزش های پیشرفته و به روز دنیا است و فارغ التحصیلان با کمک این دوره می توانند مهارت های لازم برای تصمیم گیری استراتژیک و تاثیر گذار در سازمان مورد نظر آماده گردند. فردی که این دوره را گذرانده برای شرکت مورد نظر یک موهبت می باشد و درآمد و پاداش بالاتری نسبت به سایر افرادی که این دوره را نگذرانده اند دارد.

وجود فرصت های شغلی

یکی از مزایای مدرک DBA وجود فرصت های شغلی می باشد. در دوره دی بی آی این امکان فراهم است تا تمام مهارت های لازم برای داشتن یک شغل و ترقی شغل فعلی خود را فرا بگیرید. با گرایش هایی که در دوره DBA وجود دارد این امکان فراهم است تا بسته به شغل خود گرایش مورد نظر خود را انتخاب و در این دوره تحصیل و فارغ التحصیل شود. از گرایش های دوره دی بی ای می توان به : مدیریت حسابداری، فناوری اطلاعات و … اشاره نمود.

با گذراندن این دوره کارفرمایان بسیاری خواستار وجود شما در شرکت و موسسه خود خواهند و بود و مزایای و پاداش بالاتری هم به نسبت همکاران خود به شما تعلق خواهد گرفت.

توسعه مهارت های رهبری

DBA دانش آموختگان خود را آماده می سازد تا بتوانند نقش یک رهبر را به خوبی فرا بگیرند تا در سخت ترین لحظات بهترین تصمیمات را برای سازمان، شرکت یا بخش خود بگیرند.

تمام مدیران عامل، ارشد مالی و حتی مدیران سطح C غالبا احتیاج دارند تا برای پیشبرد اهداف سازمان یا شرکت دانش مورد نیاز را کسب نمایند و با برترین تفکرات جهانی تجارت، سرمایه گذاری، برنامه ریزی و … آشنا باشند.

قرار گرفتن در مسیر کارآفرینی موفق

از دیگر مزایای مدرک  DBA می توان به قرار گرفتن در مسیر کارآفرینی اشاره نمود. با گذراندن این دوره شما به طور کامل آماده اید تا وارد حیطه کارآفرینی شده و یک کارآفرین موفق در آینده شوید. این دوره به شما آموزش می دهد تا بهترین استراژی را شناسایی و از اهدافی که برای آینده کاری خود دارید به نحو احسنت استفاده نمایید.

مزایای مدرک DBA

آیا اعتبار مدرک DBA در ایران به عنوان رزومه تحصیلی، قابل قبول است؟

یکی از مزایای مدرک DBA این است که شخص می تواند بعد از اتمام این دوره و دریافت مدرک مربوطه، یک رزومه قوی داشته باشد‌. در جامعه ای که داشتن سابقه کاری و رزومه پربار تحصیلی یک امتیاز مثبت برای استخدام شدن، به خصوص در رده های شغلی بالا است، این مدرک می تواند به دانش آموختگان کمک زیادی کند.

این دوره گرچه به صورت تئوری برگزار می شود، اما شما با به کار گیری مهارت های مدیریت در کسب و کار و استراتژی های مقابله با مسائل بحرانی می توانید در موارد عملی و واقعی نیز موفقیت زیادی کسب کنید. اعتبار مدرک DBA در ایران برای همه ی مدیران و روسای سازمان ها شناخته شده است و فرد دارای این مدرک یک برتری نسبت به سایرین دارد‌.

داشتن رزومه قوی از مهم ترین مزایای مدرک DBA است و افراد به کمک آن، نه تنها در ایران، بلکه در کشور های خارجی نیز می توانند در سازمان ها و شرکت های تجاری مربوطه استخدام شوند. دریافت مدرک برای مهاجرت و ادامه ی زندگی در کشور های موفق اروپایی اعتبار زیادی دارد؛ زیرا دانش آموخته با توانایی هایی که کسب کرده است می تواند یک شرکت یا سازمان را از لحاظ موقعیت اجتماعی یا مالی ارتقاء دهد.

آیا اعتبار مدرک DBA در ایران به عنوان رزومه تحصیلی، قابل قبول است؟

آیا مزایای دوره DBA برای من مناسب است؟

دکترای حرفه ایی کسب و کار یا همان DBA اگر به درستی انتخاب و با پشتکار و موفقیت انجام پذیرد می تواند یک مسیر شغلی بی شمار و در عین حال فوق العاده را برای ما ایجاد کند.

پس حتما ابتدا ببینید که آموخته هایی که در این دوره قرار آموزش ببینید به دردتان می خورد یا خیر. ابتدا با این دوره آشنا و بسته به نوع کاری که در آینده مایل هستید به آن وارد شوید گرایش مورد نظر را انتخاب و در آن زمینه تحصیل نمایید تا بتوانید به درستی از مزایای مدرک DBA بهره ببرید.

آیا مدرک DBA در ایران معتبر می باشد؟

چند سالی است دوره دی بی آی در ایران قابل اجرا می باشد و این امکان فراهم شده تا مدیران ایرانی از روش های مدیریتی درست کسب و کار که در جهان اجرا می شود آشنا گردند.

این مدرک در ایران به دو نوع می باشد که به این شرح می باشد:

گواهینامه معتبر بین المللی: مورد تایید دولت و دادگستری کشور مبدأ (کشوری که ناظر و مسئول برگزاری کلاس ها در ایران می باشد.)

گواهینامه معتبر از وزارت علوم و تحقیقات و فناوری کشور

آیا می دانستید مزایای مدرک DBA ناشی از گذراندن و مطالعه دروس dba است؟

مزایای مدرک dba بیشتر است یا مدرک phd؟

اگر بخواهیم دو مدرک تحصیلات عالیه را با هم مقایسه کنیم کار چندان درستی نیست. مدرک dba و phd دو نوع متفاوت از سطح تحصیلاتی بوده که هر کدام نشانگر مهارت و دانش متفاوتی هستند. افراد با مدرک dba معمولا در محیط های اجرایی و سازمان ها تحت عنوان مدیریت در بخش های مختلف مشغول به کار هستند، اما با مدرک phd، تنها در محیط های دانشگاهی و تحقیقاتی می توان مشغول به کار شد.

اگر مدرک dba را از مؤسساتی دریافت کنید که اعتبار بین المللی هم داشته باشد، کار مهاجرت برای شما بسیار آسان می شود، اما مدرک phd، اعتبار داخلی دارد و در کشور های دیگر در صورت انجام کار های تحقیقاتی و مقالات علمی قابل قبول است.

مزایای مدرک dba نسبت به phd به موارد بالا ختم نمی شود. برای دریافت مدرک dba در دوره های خصوصی که زمان کمتری هم دارند می توان شرکت کرد، اما مدارک phd، تنها در دانشگاه های کشور برگزار می شود و طول دوره آن ها نیز بیشتر است.

برای دریافت مدرک phd، علاوه بر آزمون های تئوری باید پروژه های عملی نیز انجام دهید، بنابراین دارا بودن این مدرک نه تنها یک رزومه تحصیلی است، بلکه به عنوان رزومه کاری نیز شناخته می شود.

آیا جهان بینی و دید گسترده تر، جزء مزایای مدرک dba است؟

آیا جهان بینی و دید گسترده تر، جزء مزایای مدرک dba است؟

شما با شرکت در دوره های dba، با افراد زیادی سر یک کلاس نشسته و تحصیل می کنید. هر کدام از این افراد یک کسب و کار و شغل خاص خود را دارند. تعامل باهم دیگر موجب می شود تا دید و نگرشتان نسبت به اطراف، گسترده تر شده و در خصوص کسب و کارتان بازبینی موفق تری پیدا کنید.

از طرف دیگر، مباحث آموزشی در دوره های dba به گونه ای هستند که نه تنها در داخل کشور، بلکه در هر جامعه ای کاربرد خود را دارند. گاهی نیز برای درک بهتر یک مبحث، می توان از نمونه های واقعی سازمان ها در خارج کشور بهره گرفت. بنابراین شما می توانید با کسب و کار ها و نحوه ی برخورد با چالش های مدیریتی در کشور های مطرح دنیا نیز آشنا شوید.

تمامی موارد گفته شده برای مزایای مدرک dba، در صورتی تحقق پیدا می کنند که شما به عنوان یک ‌متقاضی در انتخاب دوره اشتباه نکرده باشید. اساتید دوره و سرفصل هایی که در دوره های dba مطرح می شود، نقش زیادی در این تغییر دیدگاه دارند. گاهی شما تنها با تعامل و ارتباطات کاری با اساتیدتان می توانید پیشرفت قابل توجهی کرده و موقعیتتان را در سازمان ارتقا دهید‌.

مزایای مدرک dba بیشتر است یا مدرک phd؟

آیا می دانستید مزایای مدرک DBA ناشی از گذراندن و مطالعه دروس dba است؟

همه کسانی که در دوره های دی بی ای شرکت می کنند، خواه ناخواه از مزایای مدرک DBA بهره می برند. این مورد به دلیل دروس و سرفصل هایی است که در این دوره ارائه می شود. برخی از مهم ترین دروس ارائه شده در دوره دی بی ای به شرح زیر است:

  • برندینگ یا برندسازی، یکی از مهم ترین درس هایی که در دوره دی بی ای به بحث و بررسی گذاشته می شود. افراد با نکاتی که در این درس یاد می گیرند، توانایی برندسازی پیدا کرده و در نهایت به کمک آن می توانند درآمد خود و سازمانشان را به شکل موثری افزایش دهند.
  • دیگر مبحثی که در دوره های دی بی ای ارائه می شود، مهارت های رهبری و مدیریت عملکرد در سازمان است. این مورد نیز به افزایش بهره وری سازمان کمک قابل توجهی خواهد کرد.
  • مدیریت بازاریابی پیشرفته نیز دیگر سرفصل مهم ارائه شده در این دوره است. در سازمان هایی که بقاء آنها به میزان فروششان وابسته است، این مبحث از اهمیت بالایی برخوردار است. در این درس، تکنیک های مدرن افزایش فروش، آموزش داده می شود.

جمع بندی مزایای مدرک DBA

مدرک DBA به معنای دکترای مدیریت کسب و کار و کامل شده مدرک mba می باشد. این مدرک از اعتبار بالایی در سطح جهانی برخوردار می باشد. این امکان در ایران فراهم شده تا دانشگاه ها و مراکز آموزشی معتبر برای دانشجویان علاقمند بهDBA  دوره آموزشی برگزار شود. همچنین مدرک آن توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور مورد تایید می باشد.

برای ثبت نام در دوره DBA نیک اندیشان بر روی دکمه ثبت نام زیر کلیک کنید👇

ثبت نام دوره

آیا نیک اندیشان به جز دوره DBA ، دوره های آموزشی دیگری در حوزه مدیریتی، برگزار می کند؟

بله نیک اندیشان در حوزه مدیریتی، دوره های آموزشی زیر را هم برگزار می کند. که عبارتند از:

دوره MBA، دوره آموزش BBA، دوره آموزش POST DBA

آیا نیک اندیشان دوره های آموزشی در حوزه های دیگر هم برگزار می کند؟

بله ، هلدینگ آموزشی نیک اندیشان در حوزه های آموزشی متعدد (بیش از 70 دوره) برگزار می کند. و شرایط شرکت در این دوره ها به گونه ای طراحی شده که تمامی افراد با شرکت در این دوره ها ، از جنبه های مالی ، دسترسی آسان ، بار علمی ، مدارک معتبر ، تضمین شغل پس از انتهای دوره، به سودشان باشد. که در ادامه به معرفی حوزه های آموزشی این موسسه به همراه برخی از دوره های آن می پردازیم :

حوزه پیراپزشکی (طب)

دوره طب سنتی، دوره داروخانه، دوره کمک پرستاری، دوره دستیار دندانپزشک ، دوره لیزر موهای زائد، دوره کاشت مو، دوره کاشت ابرو

حوزه فنی مهندسی

دوره پکیج ، دوره تعمیرات موبایل ، دوره تعمیر اسپیلت ، دوره تعمیر یخچال ، دوره نصب دوربین مدار بسته

حوزه مدیریت کسب و کار

دوره BBA ، دوره MBA ، دوره DBA یکساله ، دوره POST DBA

حوزه حسابداری و بازرگانی

دوره حسابداری ، دوره بازرگانی ، دوره آموزش صادرات و واردات

حوزه روانشناسی کاربردی

دوره بازی درمانی ، دوره مونته سوری

حوزه هنری

دوره عکاسی ، دوره بازیگری

نوشته قبلی
نکات مراقبتی برای درمان آفتاب سوختگی
نوشته بعدی
معروف ترین رمز ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی موسسه نیک اندیشان
اینستاگرام نیک اندیشان
close-image