تتر چیست

اگر مایل هستید با یک ارز دیجیتالی جدید به غیر از بیت کوین و اتریوم آشنا شوید و اقدام به یک سرمایه گذاری جدید نمایید، پیشنهاد ما تتر می باشد. ما در رابطه با تتر صحبت کرده و می خواهیم ببینیم آیا سرمایه گذاری روی این ارز دیجیتالی مناسب می باشد یا خیر؟ پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

تتر به عنوان محبوب ترین استیبل کوین شناخته و به طور گسترده توسط معامله گران در حال استفاده می باشد.

تتر جزو ۳ ارز دیجیتال مهم و بزرگ بعد از بیت کوین و اتریوم می باشد و به عنوان اولین ارز بین دوج کوین و کاردانو است.

استفاده و یافتن آن آسان بوده و می توان در اکثر صرافی های برتر و برنامه ها این ارز دیجیتالی پرسود را خریداری کرد.

برعکس سایر ارزهای دیجیتالی قیمت این ارز در یک دلار ثابت می باشد. منظور این است که سرمایه گذاری در تتر همچون سرمایه گذاری در یک رمز نگاری معمولی نمی باشد.

تعریف تتر

Terther  یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین می باشد، با نماد USDT  شناخته می شود و به دلار آمریکا متصل گردیده است. استیبل کوین ها با دلار آمریکا معمولا رابطه یک و یک دارند و نسبت به همتایان ارزهای دیجیتال همچون: اتریوم و بیت کوین نوسانات کمی را تجربه می نمایند.

این ارز در سال ۲۰۱۴ طراحی و در سال ۲۰۱۵ در شبکه بیت کوین مورد توزیع قرار گرفتند. همچنین ارز Terther به عنوان اولین استیبل کوین شناخته و تا کنون موفق بوده است.

البته در کنار موفقیت خود شک و شبه هایی را هم در مورد خود ایجاد نمود که با توجه به میزان بررسی دقیق سکه به عنوان یک استیبل کوین پرطرفدار. نمی تواند جای تعجب داشته باشد.

از سایر استیبل کوین های صادر شده توسط تتر می توان به این موارد اشاره کرد:

  • یورو تتر(EURT) که متصل به واحد پول اتحادیه اروپا است.
  • یوان تتر(CNHT) که به یوان دریایی چین متصل است.
  • طلای تتر( AUXT)که به قیمت طلا وابسته می باشد.
  • پزو تتر(MXNT) که به پزو مکزیک متصل می باشد.

از مزایای تتر می توان به این موارد اشاره کرد:

  • یک جایگزین مناسب برای ارزهای فیات و دلار می باشد.
  • امکان تبدیل آن به سایر ارزهای دیجیتال دیگر
  • تبدیل کردن آسان به ارزهای فیات

انواع کیف پول تتر

تتر هم همچون سایر ارزهای دیجیتالی دارای انواع مختلف می باشد. برای اینکه یک انتخاب مناسب برای کیف پول Terther داشته باشیم بایستی یک شناخت خوب در مورد ماهیت کیف پول های دیجیتالی داشته باشیم. یعنی قبل از اینکه بخواهیم کیف پول را انتخاب کنیم فاکتورهایی که مورد تایید ما هستند را شناسایی و بهترین را انتخاب کنیم.

این کیف پول شامل این موارد می باشد:

  • کیف پول Ledger Nano X
  • کیف پول Ledger Nano S
  • کیف پول Crypto Wallet
  • کیف پول Tether
  • کیف پول My Ether Wallet
  • کیف پول Omni Wallet
  • کیف پول Coinomi
  • کیف پول Binance
  • کیف پول Exodus

تتر چیست

چگونه تتر خریداری کنیم؟

در صورت تمایل خرید Terther می توانید از صرافی های معتبر و پلتفرم های وام دهی اقدام به خرید نمایید.

بهترین و ساده ترین راه برای سرمایه گذاری متوسط آن هم برای معامله استیبل کوین های تتر با کمک صرافی ارزهای دیجیتال می باشد.

برای خرید توکن های تتر می توان در صرافی های ارزهای دیجیتال همچون: Bitfnex، Binance،Kraken  و Coinspot وارد و معامله انجام داد.

از ویژگی های این ارز دیجیتالی می توان به این موارد اشاره کرد:

1-یک استیبل کوین است.

یک استیبل کوین بوده و به دلار آمریکا و سایر دارایی ها متصل و گره خورده است. اگر مایل هستید این ارز را بخرید و برای افزایش قیمت آن را نگهداری نمایید، توصیه نمی شود چون قیمت تتر منعکس کننده دلار می باشد.

2-مناسب برای خرید، انتقال و کسب سود

درست است که تتر برای سرمایه گذاری نمودن مناسب نیست اما می توان از کاربردهای دیگر آن بهره برد.

کاربردهای مهم این ارز دیجیتال

خرید ارزهای دیجیتال دیگر: انتقال دادن پول از طریق حساب بانکی به صرافی رمز نگاری چند روزی طول می کشد. پس اگر می خواهید پول حساب خود را در حساب خود نگاه دارید تا به سرعت آن را انتقال دهید و به راحتی اقدام به خرید ارزهای دیجیتال کنید انتخاب تتر می تواند شایسته باشد.

انتقال دادن پول: اگر به فکر انتقال پول بین صرافی های خود هستید یا می خواهید ارسال پول به اشخاص دیگر داشته باشید تتر می تواند گزینه مناسبی باشد. این رمز ارز برای تراکنش بین کیف پول های تتر کارمزدی را دریافت نخواهد کرد.

البته این را اضافه کنیم که کارمزد استاندارد بلاک چین موجود و بایستی پرداخت شود.

کسب سود: صرافی های رمزنگاری بسیاری در صورت قرض دادن کریپتو خود اقدام به پرداخت سود می نمایند. همچنین این امکان وجود دارد با وام دادن سکه ها سود ۲۵ درصدی دریافت نمایید. از مزیتی که این کار با تتر دارد این می باشد که ارزش آن نباید نوسان نماید.

شما می توانید با بیشتر ارزهای رمزنگاری شده کسب سود داشته باشید. اما در صورتی که قیمت کریپتویی که به آن وام می دهید کاهش یابد می تواند باعث ضرر شما شود.

3-شرکت پشت آن بحث برانگیز است.

تتر به دلیل اینکه یک استیبل کوین می باشد می تواند امن باشد. اما یک دلیل وجود دارد که می تواند باعث شود تا ما کنی محتاط عمل نماییم.

شرکت صادر کننده آن Terther Limited  آنچنان شهرت ندارد. همین موضوع باعث می شود تا قابل اعتماد نباشد. Terther Limited ادعا کرده بود که هر Terther با ۱ دلار قابل پشتیبانی می گردد، اما بعدها معلوم شد این موضوع دروغ بوده است.

همچنین در سال ۲۰۲۱ هم اطلاعاتی در مورد ذخایر خود منتشر نمود که نشان داد تنها ۲.۹٪ از Terther توسط پول نقد پیشتیبانی می گردد.

4- از Terther برای دستکاری قیمت بیت کوین می توان استفاده نمود.

بسیاری از منتقدان تتر، معتقد هستند که استیبل کوین ها به دلیل افزایش قیمت بیت کوین استفاده می گردد. برای اینکه بتوان به درک این موضوع رسید و دانست چگونه می تواند این عمل را انجام دهد بایستی دانست منبع Terther چگونه کار می نماید.

۵ دارای نوسان قیمتی

قیمت Terther را یک دلار در نظر گرفته اند و در بیشتر موارد هم این ارزش حفظ گردیده است. اما خوب دوره های وجود داشته که ارزش آن کم و بیش بوده، دلیل آن هم تقاضا و عرضه است. اگر زمانی قیمت کریپتو کاهش پیدا کند و سرمایه گذاران به دنبال فروش سکه های پرنوسان خود باشند، تقاضا برای Terther افزایش و در نتیجه قیمت آن هم افزایش پیدا می کند.

این را هم اضافه کنیم هیچگونه تضمینی وجود ندارد که Terther که خریداری می نمایید باز هم با قیمت یک دلار قابل باز خرید باشد.

آیا می توان به عنوان یک سرمایه گذاری به آن نگاه کرد؟

در جواب این سوال باید بگوییم با بوجود آمدن Terther و دیگر استیبل کوین ها تبادل هر ارز دیجیتال با Terther آسان و سریع است، در  حالی که تبدیل کردن یک ارز دیجیتال به پول نقد ممکن است روزها به طول انجامد و کارمزد تراکنش ها هزینه بر خواهد بود.

تتر را می توان به سرعت و با کمترین کارمزد برعکس نقل و انتقال در بانک ها و موسسات مالی سنتی، به هر نقطه از جهان که مایل باشیم منتقل نماییم.

با این وجود ارزش دارد تا بخواهیم روی تتر سرمایه گذاری داشته باشیم.

البته این را هم دوباره متذکر شویم که Terther برای سرمایه گذاری بلند مدت مناسب نیست چرا که به خودی خود باعث رشد و افزایش پول شما نمی شود و علت هم این است که به دلار آمریکا متصل می باشد.

در آخر

اگر مایل به خرید یک استیبل کوین هستید تتر می تواند به عنوان محبوب ترین استیبل کوین انتخاب گردد. درست است شرکتی که آن را تولید نموده کمی نگرانی های را ایجاد می نماید اما خوب مزیت این ارز دیجیتالی بر معایب آن می چربد.

بهتر است قبل از اینکه تصمیم به خرید Terther برای هر کاری جز انتقال نمایید ابتدا این موضوعات گفته شده را درنظر بگیرید.

برای ثبت نام در دوره ارز دیجیتال نیک اندیشان بر روی دکمه ثبت نام زیر کلیک کنید👇

ثبت نام دوره

آیا نیک اندیشان به جز دوره ارز دیجیتال، دوره های آموزشی دیگری در حوزه مالی، برگزار می کند؟

بله نیک اندیشان در حوزه مالی، دوره های آموزشی زیر را هم برگزار می کند. که عبارتند از:

دوره فارکس ، دوره آموزش ارز دیجیتال ، دوره آموزش بورس

آیا نیک اندیشان دوره های آموزشی در حوزه های دیگر هم برگزار می کند؟

بله ، هلدینگ آموزشی نیک اندیشان در حوزه های آموزشی متعدد (بیش از 70 دوره) برگزار می کند. و شرایط شرکت در این دوره ها به گونه ای طراحی شده که تمامی افراد با شرکت در این دوره ها ، از جنبه های مالی ، دسترسی آسان ، بار علمی ، مدارک معتبر ، تضمین شغل پس از انتهای دوره، به سودشان باشد. که در ادامه به معرفی حوزه های آموزشی این موسسه به همراه برخی از دوره های آن می پردازیم :

حوزه پیراپزشکی (طب)

دوره طب سنتی، دوره داروخانه، دوره کمک پرستاری، دوره دستیار دندانپزشک ، دوره لیزر موهای زائد، دوره کاشت مو، دوره کاشت ابرو

حوزه فنی مهندسی

دوره پکیج ، دوره تعمیرات موبایل ، دوره تعمیر اسپیلت ، دوره تعمیر یخچال ، دوره نصب دوربین مدار بسته

حوزه مدیریت کسب و کار

دوره BBA ، دوره MBA ، دوره DBA یکساله ، دوره POST DBA

حوزه حسابداری و بازرگانی

دوره حسابداری ، دوره بازرگانی ، دوره آموزش صادرات و واردات

حوزه روانشناسی کاربردی

دوره بازی درمانی ، دوره مونته سوری

حوزه هنری

دوره عکاسی ، دوره بازیگری

نوشته قبلی
دبریدمان زخم چیست و چه زمانی انجام میشود؟
نوشته بعدی
مراقبت از زخم جراحی چگونه است؟

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی موسسه نیک اندیشان
اینستاگرام نیک اندیشان
close-image