ارائه معتبرترین مدرک مربی گری مهدکودک در ایران

ارائه معتبرترین مدرک مربی گری مهدکودک در ایران

همه ما میدانیم که آموزش مهارت های مربوط به کودکان پیش از ورود به دبستان اهمیت بالایی دارد و میتواند تاثیر به سزایی در نحوه ادامه مسیر کودک ، تربیت درست کودکان ، تشخیص استعداد های و توانایی های کودکان و تقویت مهارت های لازم در حد کافی در کودکان داشته باشد . بنابراین امکان ارائه مدرک مربی گری مهدکودک بدون گذراندن آموزش های لازم در زمینه های مختلف مورد نیاز ، وجود ندارد. پدر و مادر های زیادی هستند که به دلیل مشغله های کاری تمایل به سپردن فرزندان خود به مهدکودک ها دارند و ترجیح میدهند فردی که قرار است به عنوان مربی مهدکودک بیشترین زمان را در روز کنار کودکشان باشد، مهارت های لازم برای نحوه برخورد با کودک را بلد باشد . همه این مسائل اهمیت آموزش مربیگری مهدکودک را بالا میبرد. بنابراین ارائه مدرک مربی گری مهد کودک باید پس از دریافت آموزش های لازم حین گذراندن دوره های مربی گری مهد کودک صورت گیرد و بدون گذراندن این دوره ها امکان کار در این شغل حساس وجود ندارد.

آموزش مربیگری مهد کودک

چه کسی میتواند مربی مهدکودک باشد؟

مربی مهدکودک در درجه اول باید مورد اعتماد و صبور باشد، وقت گذراندن با کودکان نیاز به مهربانی و صبر بالایی دارد . این موضوع که فرد بتواند دانسته های خود را با صبر و حوصله به کودکان منتقل کند و بلد باشد چگونه با زبان خودشان با آنها صحبت کند و به مشکلات شایع در کودکان در سنین مختلف آشنا باشد اهمیت بالایی دارد. این مسئله که نحوه مربی گری و آموزش به کودکان تاثیر زیادی در تربیت کودکان دارد موضوعی است که بر هیچکس پوشیده نیست.

علاوه بر آن مربی مهدکودک باید خلاق، باهوش ، همراه و دلسوز باشد . بنابراین پیش از اینکه بخواهید مدرک مربی گری مهدکودک را بگیرید باید این ویژگی ها را در وجود خودتان مشاهده و تقویت کنید، در غیر این صورت کار کردن در این رشته هم برای خودتان و هم برای کودکان سخت و آسیب زننده میشود.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که علاقه زیادی به شغل مربیگری مهدکودک دارید بهتر است در ادامه مطلب همراه ما باشید تا نحوه دریافت مدرک مربی گری مهدکودک را متوجه شوید.

خواندن مقاله مرتبط : استخدام مربی مهد کودک

مدرک بین المللی مربیگری مهدکودک

نحوه دریافت مدرک مربی گری مهدکودک:

برای دریافت مدرک مربیگری مهدکودک هیچ محدودیت سنی خاصی وجود ندارد و تنها شرط برای شرکت در این دوره ها داشتن حداقل مدرک دیپلم میباشد.

دوره های مربیگری مهدکودک زیر نظر سازمان بهزیستی و جهاد دانشگاهی برگزار میشود. به این صورت که جهاد دانشگاهی کلاس هایی را به صورت تئوری و عملی برگزار میکند که در این کلاس ها مهارت های لازم و کافی به فرد منتقل میشود. مباحثی که فرد باید برای دریافت مدرک مربی گری مهدکودک آموزش ببیند عبارتند از : روانشناسی رشد کودک، آموزش کمک های اولیه ، آشنایی با بیماری های جسمی یا روحی که بین کودکان شیوع دارد، بازی با کودکان ، شیوه های قصه گویی برای کودکان ، آموزش مفاهیم اجتماعی و دینی به زبان کودکان در حدی که برای کودک لازم است و مواردی از این قبیل.

بعد از گذراندن آموزش های لازم و دریافت مهارت ها فرد باید در آزمون های نهایی که به صورت عملی و تئوری برگزار میشود نمره قبولی را دریافت کند تا بتواند بعد از دریافت مدرک مربیگری مهد کودک کار خود را در مراکز و مهدکودک ها آغاز کند.

دوره های مربی گری مهدکودک در سازمان بهزیستی ، جهاد دانشگاهی و موسسه های فنی حرفه ای آزاد برگزار میشود.

دوره های سازمان بهزیستی به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار میشود که دوره آنلاین بعد از شیوع ویروس کرونا اضافه شد و متقاضی میتواند تنها با گذراندن کلاس های آنلاین و بدون نیاز به حضور در کلاس ها دوره خود را سپری کند. این دوره ها در 120 ساعت برگزار میشوند که مهارت های لازم برای کار در زمینه مربی گری مهدکودک به فرد آموزش داده میشود. اساتید این دوره ها مدرسین دانشگاه های علمی کاربردی و جهاد دانشگاهی میباشند.

بعد از پایان دوره و گذراندن تمام کلاس ها و کسب مهارت های لازم ، آزمونی به صورت تئوری و عملی برگزار میشود که متقاضی در صورت قبولی در این آزمون ها و کسب مدرک مربیگری مهدکودک باید به مدت 30 ساعت کارآموزی در یکی از موسسه های مهدکودک بگذراند و در پایان میتواند مدرک خود را با مهر سازمان بهزیستی دریافت کرده و فعالیت خود را به عنوان مربی مهدکودک آغاز کند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دوره های مربی گری مهدکودک سازمان بهزیستی شامل موارد زیر میشود:

کپی از تمام صفحات شناسنامه، کپی از پشت و روی کارت ملی ، یک قطعه عکس و کپی از آخرین مدرک تحصیلی.

علاوه بر سازمان بهزیستی و جهاد دانشگاهی، موسسه آموزش و کاریابی نیک اندیشان دوره مربی گری مهدکودک را برگزار میکند. این دوره ها توسط مربی ها و مدرسین با سابقه و کارآزموده برگزار میشود و تمام مهارت های لازم برای رسیدن به سطح بالای مربیگری مهدکودک ارائه میشود.

مطالب و مباحث مربوط به آموزش به کودکان مدام در حال به روزرسانی و ارتقا میباشند. مطالب مربوط به روانشناسی کودکان ، نحوه برخورد با مشکلات و مسائل مربوط به کودکان و بیماری های شایع جسمی و روانی که معمولا در محیط هایی مثل مهدکودک مشاهده میشوند همواره در دنیا در حال به روز رسانی میباشند، بنابراین برای اینکه کودکان بتوانند آموزش های کاربردی و با کیفیت ببینند ، باید مربی های مهدکودک ها با بروزترین متد ها آشنا باشند تا بتوانند درست ترین برخورد و عکس العمل را نسبت به مسائل نشان دهند.

در دوره های موسسه آموزش و کاریابی نیک اندیشان متد های روز دنیا تدریس میشوند و مدرسین تمام تلاششان را میکنند که بهترین آموزش ها با به روز ترین متد ها به متقاضی ارائه شود.

این دوره ها در ده جلسه سه ساعته برگزار میشود و در پایان دوره و به شرط قبولی در آزمون نهایی گواهینامه های علمی کاربردی ، فنی حرفه ای و مدرک معتبر بین المللی  URS انگلستان به متقاضی ارائه میشود.

قیمت مناسب دوره های موسسه آموزش و کاریابی نیک اندیشان از دیگر مزایای این دوره ها میباشد که قابل توجه است.

نوشته قبلی
دوره مربیگری مهدکودک بهزیستی سال 1400
نوشته بعدی
مربیگری مهد کودک چیست؟ وظایف مربی مهد کودک چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی موسسه نیک اندیشان
اینستاگرام نیک اندیشان
close-image