دلایل مناسب برای تحصیل در رشته MBA

رشته MBA چیست؟ دلایل مناسب برای تحصیل در رشته MBA چه می تواند باشد؟ آیا امکان تحصیل MBA در ایران وجود دارد؟ و … . این سوالات شاید برای شما که مایل هستید در این رشته ورود نمایید اما اینکه نمی دانید آینده شغلی دارد یا خیر پیش آمده باشد. با ما در این مقاله همراه شوید تا حد ممکن شما را در این مقوله راهنمای کنیم.

MBA چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با دلایل مناسب برای تحصیل در رشته MBA  صحبت کنیم، ابتدا باید ببینیم که رشته MBA چیست؟

کلمه MBA مخفف عبارت Master of Business Administration به معنای کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی است.

مدرک MBA یک مدرک با ارزش و مفید برای ارتقا شغلی افرادی که مایل هستند در حیطه مدیریتی، حسابرسی مالی و … بهترین باشند، است و حدود 100 سال قدمت دارد. یک دوره آموزشی مدیریتی پر رونق در چند سال اخیر می باشد. این رشته در سالهایی که گذارنده دچار تغیر و تحول قرار گرفته، اما ماهیت اصلی خود را از دست نداده و روز به روز مدرن تر و بسته به نیاز جامعه جهانی ارتقا پیدا نموده است.

ورود به این رشته برای عموم افرادی که دارای رشته کارشناسی هستند و به دنبال کسب مهارت و تجربه بیشتر هستند آزاد می باشد. این رشته گرایش های مختلفی داشته که عبارتند از:

  • گرایش امور مالی
  • گرایش بازاریابی
  • گرایش فناوری اطلاعات
  • گرایش تجارت بین المللی
  • گرایش مدیریت پروژه
  • گرایش استراتژی

برای تحصیل mba کدام کشور مناسب است؟

دانشگاه های معتبر جهان هم اکنون در حال تدریس دوره MBA می باشند که همین موضوع هم می تواند از دلایل مناسب برای تحصیل در رشته MBA   باشد و می توان به دانشگاه:MIT Sloan، استنفورد، داکوتای جنوبی، آریزونای شمالی، جان کارول، هاروارد و … اشاره کرد.

از کشورهای محبوب برای تحصیل mba نیز می توان به: انگلستان، ایالات متحده آمریکا، آلمان، فرانسه، استرالیا، سنگاپور، کانادا اشاره نمود.

البته در کشور ما ایران هم این امکان وجود دارد تا بتوان دوره MBA را فرا گرفت. شما می توانید در صورت تمایل در دانشگاه ها و آموزشگاه های معتبر ایرانی این رشته فوق العاده را فرا بگیرید. هم اکنون در دانشگاه های: امیر کبیر، صنعتی شریف، الزهرا، خوارزمی، تهران و علامه طباطبایی امکان تحصیل در رشته MBA وجود دارد.

دلایل مناسب برای تحصیل در رشته MBA

یکی از دلایل مناسب برای تحصیل در رشته MBA به آینده شغلی فرد باز می گردد.

با گذراندن این دوره افراد می توانند به شغل هایی که مد نظرشان است به راحتی دست پیدا کنند. از شغلی های معتبر که به واسطه رشته MBA می تواند نصیب ما گردد می توان به این موارد اشاره نمود:

  • مدیر تولید
  • مدیر بازاریابی
  • مدیر تجزیه و تحلیل
  • مدیر سیستم
  • مدیر پردازش داده ها
  • تحلیلگر کسب و کار
  • مدیر پروژه
  • مدیر اجرایی توسعه کسب و کار

از دلایل دیگر و مناسب برای تحصیل در رشته MBA این موارد هم مهم می باشد:

افزایش درآمد

شاید یکی از دلایل مناسب و مهمی که بیشتر افراد برای تحصیل در این رشته ورود می کنند افزایش درآمد باشد. افرادی که در این رشته تحصیل کرده اند از افرادی که رشته تحصیلی معمولی دارند حقوق دریافتی آنها بیشتر می باشد.

به عبارتی حقوق فردی که در رشته mba تحصیل نموده دو برابر از حقوق فردی است که مدرک mba ندارد.

رئیس خود هستند: دلایل مناسب برای تحصیل در این رشته

افرادی که در رشته MBA تحصیل نموده اند، می توانند در آینده به یک کارآفرین موفق تبدیل گردند و رییس خود باشند. شما می توانید با کمک این رشته مهارت: مذاکره کردن، طرح ایده های نو، برنامه ریزی برای کمپین‌های بازاریابی و پیش بینی حساب های تجاری را پیدا نمایید.

وجود فرصت های شغلی بسیار و بهتر

از دیگر دلایل مناسب برای تحصیل در رشته MBA می توان به ایجاد فرصت های شغلی بسیار اشاره نمود.

این رشته باعث می شود تا زمینه های گسترده تر و متنوع تری برای فرد ایجاد گردد. با وجود مدرک mba در روزمه کاری نسبت به سایر نامزدهای شغلی ارجحیت بیشتری خواهید داشت.

کارفرمایان می دانند فردی که به این رشته ورود می کند از خود فداکاری نشان داده تا بتواند مدرک mba را کسب نماید. پس قدر آن را داشته و می دانند برای ارتقای سازمان یا بخش خود بهترین اهداف را ایجاد خواهند کرد.

برای شبکه های تجاری فوق العاده است.

افرادی که در این رشته ورود می کنند با تجار موفق قدیمی، تجار موفق جدید، مدیران عامل، داتشجوهای موفق و … در تماس و ارتباط می باشند. به عبارت کلی با کمک این رشته راه برای تعامل با مدیران و افراد موفق در حیطه تجارت و مدیریت باز می گردد. همین موضوع یکی از دلایل مناسب برای تحصیل در رشته MBA  می باشد.

افزایش اعتبار: دلایل مناسب برای تحصیل در این رشته

از دیگر دلایل مناسب برای تحصیل در این رشته می توان به افزایش اعتبار فردی و شغلی اشاره نمود.

فردی که مایل است در یک سازمان دیگر ورود کرده و در آن برای دیگران کار نماید وجود مدرک MBA می تواند برای او یک اعتبار مهم باشد. این مدرک در تمام جهان شناخته شده بوده و فرد می تواند در هر کشوری با کمک این مدرک شغل مناسب خود را پیدا کرده و به آن دست یابد.

توسعه فردی: دلایل مناسب و اصلی برای تحصیل در این رشته

دانشجویی که در این رشته ورود می کند دید و نگرش بازتری به زندگی خود و دنیای تجارت خواهد داشت. با کمک رشته mba به کل درک ما از زندگی تغییر پیدا کرده و به صورت حرفه ایی تر به بازار تجارت دید خواهیم داشت. به عبارتی با ورود به این رشته فرد دارای: هوش تجاری، توانایی مدیریت در زمانهای سخت، مهارت تصمیم گرفتن و … را کسب خواهد نمود.

امکان تغییر شغل

یکی از دلایل مناسب برای تحصیل در رشته MBA تغییر دادن شغل فعلی خود است. با کمک این رشته فرد می تواند مسیر شغلی متفاوتی را در پیش روی خود داشته باشد. با کمک رشته mba فرصت های شغلی بسیار با حقوق عالی پیش روی خود خواهیم داشت.

ارتقا شغلی: دلایل مناسب برای تحصیل در این رشته

از دیگر دلایل مناسب برای تحصیل در رشته MBA ارتقا یافتن شغل فعلی خود می باشد. افرادی که مایل هستند در همان حیطه شغلی خود همچون بازاریابی، مدیریت مالی و … ارتقا پیدا کنند، این رشته می تواند بهترین کمک‌ کننده برای آنها باشد.

این موضوع را هم اضافه کنیم، افرادی که شاغل هستند و توانایی شرکت در کلاس های حضوری را ندارند می توانند به صورت آنلاین این رشته را فرا و مدرک آن را به راحتی اخذ نمایند.

کدام گرایش از رشته mba می توان حقوق بالاتری داشته باشد؟

یکی از دلایل مناسب برای تحصیل در این رشته بالا رفتن حقوق می باشد. از پر درآمد ترین تخصص های MBA می توان این موارد را ذکر کرد:

  • امنیت اطلاعات
  • منابع انسانی
  • بازاریابی
  • فناوری اطلاعات
  • مشاور املاک
  • تجارت بین المللی
  • مدیریت بهداشت و درمان

آیا تمام برنامه های MBA مناسب است؟

باید گفت که تمام برنامه های این رشته در نوع خود بهترین هستند اما در بین آنها مدیریت عمومی به عنوان محبوب ترین ها شناخته می شود. دانشجویان با فرا گرفتن مدیریت عمومی انواع دیدگاه های مدیریتی و مهارت ها را فرا گرفته و به راحتی می توانند در سازمان ها هر صنعتی از منابع انسانی گرفته تا UX و سیستم ها آموزش خود را اعمال و از آن بهره ببرند. به عبارتی گرایش مدیریت عمومی در بر دارنده بخش هایی از سایر گرایش ها می باشد و یک فرد که در این گرایش شرکت می کند باید تمام عوامل مدیریتی را فرا گرفته و بتواند در بدترین شرایط هر بخش ورود و باعث بهبود بخش مورد نظر گردد.

آیا MBA در سالهای آینده ارزش خود را از دست می دهد؟

همانطور که گفتیم mba یک رشته جدید و فوق العاده برای افرادی است که مایلند جایگاه خود را بهتر و بالاتر ببرند، مناسب است.

یکی از دلایل مناسب برای تحصیل در رشته MBA هم همین موضوع بوده و بی شک MBA به مرور زمان و گذشتن سالها ارزش خود را از دست نمی دهد. رشته MBA اگر هر ساله به روز و مدرن تر گردد و ارتقا پیدا کند هیچ شکی نیست، اما اینکه ازبین برود یک اشتباه محض است. این رشته چندین سال است که در دانشگاه ها و آموزشگاه های مطرح جهان وجود داشته و تحصیلکرده های موفقی را وارد بازار کار نموده است.

جمع بندی دلایل مناسب برای تحصیل در رشته MBA

موقعیت های بسیاری فرد در زمانی که مدرک MBA را دریافت می نماید، کسب می کند. گزینه های شغلی بالا، فرصت های هیجان انگیز، دید بازتر، افزایش درآمد و … از دلایل مناسب برای تحصیل در رشته MBA   می باشد.

دلایل مناسب برای تحصیل در رشته MBA، برای مدیران چیست

دلایل مناسب برای تحصیل در رشته MBA، برای مدیران چیست؟ چرا این گروه می بایست در این دوره شرکت کنند؟

یکی از گروه هایی که دلایل مناسب برای تحصیل در رشته MBA را دارند، مدیران هستند. مدیران برای آنکه بتوانند به اهداف زیر دست پیدا کنند، هیچ چاره و راه فراری به جز شرکت در دوره های ام بی ای ندارند. این دوره، مزیت های زیر را برای آنها به دنبال دارد:

  • مدیرانی که در این دوره شرکت می کنند، قادرند مهارت های رهبری و مدیریتی خود را به نحو احسن بهبود دهند.
  • شبکه سازی و افزایش ارتباط با دیگر شرکت ها، یکی دیگر از مزیت های حضور در دوره های ام بی ای به شمار می رود.
  • خلاص شدن از موقعیت های دشوار و سخت، یکی دیگر از دلایلی است که مدیران برای شرکت در دوره ام بی ای به آن نیاز دارند.
  • به کارگیری و جذب کارمندان باهوش، و کارمندانی که خود را نسبت به سازمان وفادار می دانند، از دیگر ویژگی های مدیرانی است که در این دوره شرکت می کنند.
  • به کارگیری سلسله مراتب ها برای آنکه شرکت به شکوفایی دست پیدا کند، می تواند دلیل مناسب دیگری برای حضور در این دوره باشد.
  • سالم نگه داشتن ابعاد مالی شرکت، دیگر مزیت حضور در دوره های ارزشمند ام بی ای به شمار می رود.

برای ثبت نام در دوره MBA نیک اندیشان بر روی دکمه ثبت نام زیر کلیک کنید👇

ثبت نام دوره

آیا نیک اندیشان به جز دوره MBA، دوره های آموزشی دیگری در حوزه مدیریتی، برگزار می کند؟

بله نیک اندیشان در حوزه مدیریتی، دوره های آموزشی زیر را هم برگزار می کند. که عبارتند از:

دوره DBA، دوره آموزش BBA، دوره آموزش POST DBA

آیا نیک اندیشان دوره های آموزشی در حوزه های دیگر هم برگزار می کند؟

بله ، هلدینگ آموزشی نیک اندیشان در حوزه های آموزشی متعدد (بیش از 70 دوره) برگزار می کند. و شرایط شرکت در این دوره ها به گونه ای طراحی شده که تمامی افراد با شرکت در این دوره ها ، از جنبه های مالی ، دسترسی آسان ، بار علمی ، مدارک معتبر ، تضمین شغل پس از انتهای دوره، به سودشان باشد. که در ادامه به معرفی حوزه های آموزشی این موسسه به همراه برخی از دوره های آن می پردازیم :

حوزه پیراپزشکی (طب)

دوره طب سنتی، دوره داروخانه، دوره کمک پرستاری، دوره دستیار دندانپزشک ، دوره لیزر موهای زائد، دوره کاشت مو، دوره کاشت ابرو

حوزه فنی مهندسی

دوره پکیج ، دوره تعمیرات موبایل ، دوره تعمیر اسپیلت ، دوره تعمیر یخچال ، دوره نصب دوربین مدار بسته

حوزه مدیریت کسب و کار

دوره BBA ، دوره MBA ، دوره DBA یکساله ، دوره POST DBA

حوزه حسابداری و بازرگانی

دوره حسابداری ، دوره بازرگانی ، دوره آموزش صادرات و واردات

حوزه روانشناسی کاربردی

دوره بازی درمانی ، دوره مونته سوری

حوزه هنری

دوره عکاسی ، دوره بازیگری

نوشته قبلی
قوانین خرید بیت کوین در ایران
نوشته بعدی
لیست ارزهای صرافی بایننس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی موسسه نیک اندیشان
اینستاگرام نیک اندیشان
close-image