معامله گران فارکس کیستند؟ پشت صحنه فارکس

معامله گران فارکس کیستند؟ پشت صحنه فارکس

بازار فارکس یک بازار مبادله ارز می باشد و قرن هاست که مورد استفاده قرار می گیرد، اما خوب امروزه  شناخته شده و به نوعی مدرن می باشد و هر روز در این بازار حدود ۵ تریلیون تراکنش مالی صورت می پذیرد. موضوعی که وجود ‌دارد، این است که این بازار توسط چه افرادی پشتیبانی می گردد و به اصطلاح پشت صحنه فارکس چه کسانی هستند و معامله گران فارکس کیستند؟ در این مقاله ما سعی داریم به جواب این موضوعات برسیم. اگر شما هم به دنبال این جواب ها هستید و بدانید چه افراد و گروهی در بازار فارکس معامله انجام می دهند با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

بازار فارکس

اگر بخواهیم یک تعریف ساده برای بازار فارکس داشته باشیم. باید بگوییم که فارکس به ارزهای خارجی گفته شده و بازار فارکس مکانی است که این ارزها آنجا مورد معامله قرار می گیرند. این بازار برای تبادل ارزهای خارجی ایجاد گشته و در آن سرمایه گذاران و بانک های تجاری بیشترین داد و ستد را دارند.

همچنین وجود این بازار باعث گشته تا بتوان تفاوت بهره یک ارز با یک ارز دیگر مشخص گردد و بتوانید از

تغییرات نرخ ارز سود قابل توجهی را داشته باشید.

بازار فارکس یک بازار انعطاف پذیر بوده و در هر روز و ساعت قابل وارد و استفاده شدن می باشد. این بازار مزایای بسیاری داشته که اهرم یکی از مزایای کوچک اما پر اهمیئت فارکس می باشد.

در کجا فارکس معامله می گردد؟

به ارزهای خارجی فارکس گفته می شود و در مکانی که ارزها یا همان فارکس مورد معامله قرار می گیرد را بازار فارکس می نماند.

شما می توانید به عنوان یک معامله گر یا همان تریدر در ۳ مکان فارکس را معامله نمایید، که این سه مکان شامل: بازارهای پیش فروش، بازارهای نقدی و بازارهای آتی می باشد که بازار نقدی به عنوان بزرگترین بازار شناخته شده و بنیادی است.

اصطلاحات رایج در بازار فارکس

چگونه معاملات فارکس صورت می پذیرد؟

در جواب این سوال باید بگوییم که در بازار فارکس ارز مورد معامله می گردد و فرقی هم در نوع ارز وجود ندارد و تمام ارزهای رایج قابل معامله در این بازار هستند. اما بسته به نوع ارزش ارزش آن می تواند متفاوت باشد.

برای معامله در این بازار شما فقط احتیاج به: یک شم اقتصادی، اینترنت و یک نرم افزار تحت وب دارید. البته نرم افزارهای مختلفی برای این امر وجود دارد که می توان از معروف‌ترینشان به نرم افزار meta trader که توسط یک شرکت روسی مورد فروش قرار می گیرد. در ادامه با هم معامله گران فارکس را بهتر خواهیم شناخت.

معامله گران فارکس کیستند؟

حال که تا حدودی با فارکس آشنا گشتیم، بهتر است به سراغ مطلب اصلی برویم و ببینیم معامله گران فارکس کیستند؟ و در پشت صحنه فارکس چه خبری است؟ با ما همچنان همراه باشید.

زمانی می توان در یک بازار موفق بود که بتوان معامله گرانی که در بازار وجود دارند را شناسایی و در موردشان تا حدودی اطلاعات داشت. این موضوع هم در مورد بازار فارکس صدق کرده و اگر مایل هستیم در این بازار موفق عمل کنیم بایستی با پشت صحنه و معامله گرانی که در بازار فارکس وجود دارند تا حد ممکن آشنا شویم.

این بازار از چند طبقه تشکیل شده که شرکت کنندگان اصلی آن در راس طبقات قرار دارند. همچنین هر چه طبقات پایین تر باشد معاملات در آن کمتر انجام می پذیرد.

به عبارتی این بازار توسط شرکت کنندگان رونق داشته و حرکت می کند. از بزرگترین معامله گران فارکس به طور مختصر می توان به این موارد اشاره نمود.

بانک های مرکزی از اصلی ترین معامله گران فارکس

این بانک راس تمام بانکهای یک کشور بوده و وظیفه ایی که بر عهده دارد انتشار و دادن وام با پول ملی خود کشور می باشد. به عبارتی بانک های مرکزی از مهمترین معامله گران در فارکس بوده و در رأس فارکس قرار می گیرند و این اجازه را دارند تا نرخ بهره را تعیین نموده و عرضه ارز را کاهش یا افزایش دهند.

اقداماتی که بانک های مرکزی در فارکس رخ می دهند بسته به سیاست های است که در جهان انجام می پذیرد. در آخر بگوییم که حجم بیشتر بازار توسط معاملات بین بانکی انجام می پذیرد و همین موضوع باعث می شود تا به بزرگترین معامله گر فارکس شناخته شود.

مدیران سرمایه گذاری و بازار فارکس

از دیگر معامله گران فارکس می توان به مدیران سرمایه گذاری و صندوق های پوشش ریسک اشاره نمود. می توان اینگونه گفت که یا اقدام به مبادله ارز می نمایند یا برای تامین مالی اقدام به خرید اوراق بهادار به ارزهایی که مالک آن نیستند، در برابر ریسک در نوسانات آتی محافظت می نمایند.

اما صندوق های پوشش ریسک اقدام به معامله با حجم بالا می نمایند و با اینکار توجه ویژه ایی به آنها می شود.

شرکت های کوچک از دیگر معامله گران فارکس هستند.

شرکت های کوچک از دیگر معامله گران مهم در بازار فارکس می باشند. این شرکت ها هم همچون گروه دوم که مدیران سرمایه گذاری می باشند با بانک ها معامله انجام می دهند. بسته به بزرگی و کوچکی شرکت معامله می تواند متفاوت باشد مثلاً شرکت های بزرگ با بانک های بزرگ معامله انجام می دهند، اما شرکت های کوچک با بانک های کوچک معامله خواهند داشت.

تریدرهای خرده فروش یکی از معامله گران فارکس هستند.

آخرین زنجیره معامله گران فارکس به تریدرهای خرده فروش باز می گردد. ما به عنوان یک تریدر نسبت به سایر معامله گران امکانات کمتری داریم. برای اینکه به عنوان یک تریدر در این بازار حضور داشته باشیم فقط می توانیم با سایر تریدرهای فارکس معامله انجام دهیم و ورود به طبقات بالا، مثلاً معامله کردن با بانک های مرکزی، شرکت های کوچک و بزرگ و … به هیچ عنوان امکان پذیر نیست. این را هم اضافه کنیم که ریسک انجام معامله در این بازار تا حدی دارای ریسک بوده و تریدرها باید به ریسک پذیر بودن معامله در این بازار توجه نمایند.

آیا می توان به راحتی وارد بازار فارکس شد؟

این سوال که ورود به بازار فارکس آسان است یا خیر به خود طرف مربوط است. اینکه بتواند با علم و آگاهی در این رابطه ورود نماید بسیار می تواند به حضورش در بازار فارکس کمک نماید. یکی از آگاهی ها اطلاع داشتن از زبان و اصطلاحاتی است که در بازار فارکس رایج هستند می باشد. از اصطلاحات رایج در بازار فارکس می توان به: اهرم، جفت ارز، اندازه لات و … اشاره نمود.

اگر به این بازار بدون علم و اطلاعات وارد شویم نزدیک به ۹۹ درصد امکان شکست خواهیم داشت. این بازار جزو بزرگترین بازار سرمایه گذاری در جهان می باشد و باعث شده تا هر فردی بتواند به عنوان یک تریدر به این بازار ورود و اقدام به خرید فروش ارز مورد نظر خود نماید.

چگونه مبتدی ترین معامله گران فارکس به بهترین تریدرهای فارکس تبدیل می شوند؟

آنکه بتوان مبتدی ترین معامله گران فارکس را به بهترین تریدرهای فارکس تبدیل کرد، اصول و مقدماتی باید فراهم گردد. مشکلی که در ابتدای حضور در فارکس وجود دارد این است که برخی معامله کنندگان تصور می کنند ترید در فارکس هیچ کاری نداشته و خیلی راحت است؛ متاسفانه این تصور است که باعث می شود معامله کننده ها خیلی راحت سرمایه خود را از دست بدهند.

یکی از اصولی که تریدرهای مبتدی باید به آن توجه داشته باشند، افزایش شناخت نسبت به پیچیدگی هایی است که در فارکس وجود دارد. موضوع دیگری که معامله کننده های مبتدی نباید آن را از خاطر ببرند، انتخاب یک استراتژی منطقی برای حضور در فارکس است. این استراتژی باید به تریدر کمک کند تا او از دشواری های معامله در فارکس به سلامتی عبور کند و در موقعیت های پیچیده معامله گیر نکند.

دریافت آموزش های زیاد و تمرین کردن از دیگر اصولی است که برای تبدیل شدن به یک تریدر حرفه ای فارکس باید به آن توجه داشت. تریدرها باید همیشه در حال آموزش بوده و سعی کنند نکات بیشتری برای معامله کردن فرا بگیرند. این بهترین راه برای حضوری موفقیت آمیز در فارکس است.

جمع بندی معامله گران فارکس

فارکس به ارزهای خارجی گفته شده و مکانی که در آن فارکس یا همان ارز مورد معامله قرار می گیرد را بازار فارکس می گویند.

این بازار به هیچ عنوان مکان فیزیکی نداشته و به صورت مجازی معاملات در آن صورت می گیرد. همین موضوع باعث شده تا در هر جای جهان و در هر زمانی بتوان در این بازار ورود و از آن استفاده نمود.

معامله گران بسیاری در این بازار وجود دارند که می توان به طور نمونه به سرمایه گذاران مالی و بانک های تجاری اشاره نمود. همچنین این معامله گران جزو بزرگترین و برترین معامله گران فارکس می باشند. اگر توجه ویژه ایی به این بازار شود و با علم، آگاهی و تحقیقات لازم وارد این بازار گردیم به عنوان یک تریدر می توانیم در فارکس موفق باشیم.

یکی از عواملی که باعث می شود تا بازار فارکس تحرک و جریان داشته باشد وجود معامله گران بسیار فارکس است.

امیدواریم توانسته باشیم شما عزیزان را در این مقاله تا حد ممکن با معامله گران بازار فارکس آشنا سازیم.

برای ثبت نام در دوره فارکس نیک اندیشان بر روی دکمه ثبت نام زیر کلیک کنید👇

ثبت نام دوره

آیا نیک اندیشان به جز دوره فارکس، دوره های آموزشی دیگری در حوزه مالی، برگزار می کند؟

بله نیک اندیشان در حوزه مالی، دوره های آموزشی زیر را هم برگزار می کند. که عبارتند از:

دوره فارکس ، دوره آموزش ارز دیجیتال ، دوره آموزش بورس

آیا نیک اندیشان دوره های آموزشی در حوزه های دیگر هم برگزار می کند؟

بله ، هلدینگ آموزشی نیک اندیشان در حوزه های آموزشی متعدد (بیش از 70 دوره) برگزار می کند. و شرایط شرکت در این دوره ها به گونه ای طراحی شده که تمامی افراد با شرکت در این دوره ها ، از جنبه های مالی ، دسترسی آسان ، بار علمی ، مدارک معتبر ، تضمین شغل پس از انتهای دوره، به سودشان باشد. که در ادامه به معرفی حوزه های آموزشی این موسسه به همراه برخی از دوره های آن می پردازیم :

حوزه پیراپزشکی (طب)

دوره طب سنتی، دوره داروخانه، دوره کمک پرستاری، دوره دستیار دندانپزشک ، دوره لیزر موهای زائد، دوره کاشت مو، دوره کاشت ابرو

حوزه فنی مهندسی

دوره پکیج ، دوره تعمیرات موبایل ، دوره تعمیر اسپیلت ، دوره تعمیر یخچال ، دوره نصب دوربین مدار بسته

حوزه مدیریت کسب و کار

دوره BBA ، دوره MBA ، دوره DBA یکساله ، دوره POST DBA

حوزه حسابداری و بازرگانی

دوره حسابداری ، دوره بازرگانی ، دوره آموزش صادرات و واردات

حوزه روانشناسی کاربردی

دوره بازی درمانی ، دوره مونته سوری

حوزه هنری

دوره عکاسی ، دوره بازیگری

نوشته قبلی
شستشو و پانسمان زخم سوختگی
نوشته بعدی
درامد رشته mba در ایران چگونه است؟ در سایر کشورها به چه شکل است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی موسسه نیک اندیشان
اینستاگرام نیک اندیشان
close-image