زمان تعویض کولر گازی

بهترین زمان تعویض کولر گازی

گاهی پیش آمده از خود سوال بپرسید آیا عمر کولر گازی من تمام شده؟ باید آن را تعویض کنم؟ آیا می توان کولر گازی را تعمیر نمود؟ زمان تعویض کولر گازی چه زمانی است؟

کولر گازی در زمان هایی که روزها به سمت گرما کشیده می شوند به عنوان یک دغدغه برای کاربران در می آید. در این مواقع کولر را سرویس و تعمیر نموده و در زمانی که هیچ اقدامی برای سرویس و تعمیر کولر گازی وجود نداشته باشد به فکر تعویض کولر گازی می افتیم؟ البته گاهی فقط تعمیر نشدن کولر باعث تعویض کولر گازی نمی شود و ممکن است به دلایل مختلف به فکر تعویض بی افتیم. ما در این مقاله سعی داریم در رابطه با زمان تعویض کولر گازی صحبت کنیم و ببینیم در چه زمانی دیگر بایستی کولر گازی خود را تعویض نمود. با ما همراه باشید.

زمانی که کولر گازی فرسوده و کارآمد می شود قبض ماهانه برق هم افزایش و به عنوان یک معضل شناخته می شود.

چه زمانی به فکر تعویض کولر گازی خود باشیم؟

یکی از گرانترین تجهیزات منزل می توان به کولر گازی اشاره نمود. خرید کولر احتیاج به بودجه بسیار دارد و همین موضوع باعث می شود تا نگهداری از کولر برای خانواده ها به خصوص بزرگتر خانواده که هزینه ها را مدیریت می نماید مهم می باشد. اما خوب با نگهداری بسیار هم گاهی پیش می آید به دلایل مختلف مجبور به جایگزین نمودن این سیستم با سیستم جدید نماییم.

البته این را هم متذکر شویم انتخاب یک کولر گازی جدید می تواند به عنوان یک سرمایه هم شناخته شود. چرا که هم سیستم قدیمی را از دور خارج کرده و یک سیستم جدید و پیشرفته را جایگزین می نمایید و هم از مصرف بیهوده انرژی و هدر رفت پول خود جلوگیری می نمایید. ما در اینجا به علایمی که به تعویض کولر گازی مربوط می باشد را بیان خواهیم کرد.

 

جریان هوا محدود از علائم تعویض کوار گازی

به عنوان اولین علایم می توان به جریان محدود هوا اشاره کرد. یعنی زمانی که کولر شما هوای سرد را به محیط منتقل نمی کند بایستی به فکر خرید کولر جدید باشید.

البته قبل از این انتخاب باید توجه داشته باشید دلایل دیگری همچون: مشکلات مکانیکی، گرفتگی دریچه های هوا، فیلتر‌های کثیف و … باعث ایجاد این مشکل نشده باشند. در صورتی که این مشکل وجود داشت می توان به سرویس و تعمیر کولر اندیشید، در غیر این صورت به فکر خرید کولر جدید باشید.

افزایش هزینه قبض برق

از دیگر علایمی که می تواند نشان دهد که کولر گازی شما احتیاج به تعویض دارد افزایش پیدا کردن یک دفعه ایی هزینه قبض برق می باشد. این موضوع زمانی رخ می دهد که کولر ناکارآمد شده و ساعت های بسیاری برای خنک کردن محیط مورد نظر صرف نمایند. این موضوع باعث افزایش هزینه برق می شود. شما می توانید با تعویض کولر گازی ناکارآمد با کولر گازی جدید و پیشرفته از پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری کرده و راحتی را برای خود و اطرافیان خود به ارمغان بی آورید.

سن کولر در تعویض کولر گازی

از دیگر علایم برای خرید یک کول. جدید می توان به طول عمر کولر گازی اشاره نمود. عمر متوسط یک کولر بین ۱۰ تا ۱۵ سال می باشد. اما اگر کولر گازی شما به هر دلیلی دیگر توانایی ندارد بهترین راهکار این است آن را تعویض نمایید. همچنین اگر در سال 2 بار اقدام به تعمیر کولر گازی خود نموده اید ولی باز هم کولر شما احتیاج به تعمیر دارد بهتر است به فکر کولر جدید باشید. چون عمر کولر شما به انتهای خود رسیده است.

وجود بوی بد

کولر گازی که عمر خود را کرده و ناکارآمد می باشد به مرور از خود بوی بد ساطع می نماید. بهتر است اینگونه بگوییم زمانی که کولر گازی خود را روشن می کنید بایستی رایحه خنثی و تمیزی از خود ساطع نماید. اما همینکه طول عمر کولر به اتمام می رسد، کم کم بوی بد و ناخوشایندی را از خود ساطع می نماید. در این صورت بهترین کار جایگزین نمودن کولر قدیمی با کولر جدید می باشد.

خرابی و تعمیرات بیش از حد

اگر کولر شما چندین بار دچار خرابی شده و با اینکه جدیدا آن را حتی با هزینه های بالا تعمیر نموده اید و باز هم دچار مشکل شده است، بایستی به فکر یک راه اساسی باشید و این راه اساسی انتخاب و جایگزین کردن کولر جدید و پیشرفته با کولر قدیمی خود است.

زمان تعویض کولر گازی

رطوبت و نشتی دستگاه از علائم زمان تعویض کولر گازی

اگر متوجه رطوبت روی سیستم شده یا دستگاه دچار نشتی شده است، یعنی دستگاه شما دچار یک مشکل شده و از دلایل ایجاد این موضوع می توان به: فیلتر ناپاک، نشت مبرد، مسدود شدن لوله تخیله و … اشاره کرد. اگر این مشکل با سرویس این موارد حل نشد بایستی به فکر تعویض کولر گازی خود باشید.

وجود رطوبت در خانه زمان روشن بودن کولر

کولر وظیفه ایی که در کنار خنک نمودن دارد این است که رطوبت را در محیط خانه کم نماید. اگر احساس کردید هنوز محیط اطافتان با روشن بودن کولر هنوز شرجی است و میزان رطوبت هوا افزایش پیدا کرده یعنی کولر نمی تواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد و بایستی به دنبال تعمیرکار رفت و در صورتی که تعمیر کار هم نتوانست آن را تعمیر و مشکل را برطرف نماید باید به فکر یک جایگزین بود.

وجود صداهای غیر عادی

زمانی که کولر روشن یا خاموش می گردد دارای صداهای ضعیفی می باشد. زمانی که این صدا به یک صدای غیر معمول و عجیب همچون: جیر جیر، تق تق، ساییدن و … تبدیل گردد، مطمئنا مشکل در کولر گازی وجود خواهد داشت. شما می توانید برای تعمیر این صداها با یک متخصص تماس بگیرید تا این مشکل را برطرف نماید. در صورتی که با کمک متخصص هم این مشکل برطرف نشد، بایستی به فکر یک کولر جدید بود.

آیا کولر گازی با گاز کار میکنه؟ آیا مصرف بالای گاز یکی از دلایل تعویض کولر گازی است؟

آیا کولر گازی با گاز میکنه، یکی از سوالاتی است که در مورد کولرهای گازی مطرح می کنند. این تصور که کولرهای گازی با گاز کار می کنند، کاملا اشتباه است و در واقع این دستگاه، فضاهای بسته را با برق گرم و سرد می کند. به همین دلیل، نمی توان مصرف بالای گاز توسط این دستگاه را یکی از دلایل تعویض کولر گازی دانست.

موضوعی که باید در مورد کولرهای گازی به خاطر داشت، مصرف بالای برق است. متاسفانه گاهی اوقات، این دستگاه برق زیادی مصرف کرده و این مساله بار مالی زیادی به خانواده ها وارد می کند. اگر فکر می کنید مدت زمان زیادی از خرید دستگاه گذشته، بهتر است آن را با یک دستگاه نو تعویض کنید. دستگاه های کولر گازی جدید، تکنولوژی اینورتر داشته و برق زیادی مصرف نمی کنند.

اگر کولر گازی تان عمر زیادی نداشته و تنها چند سال از خرید آن می گذرد، برای آنکه مصرف برق خانه را به مقدار بهینه نزدیک کنید، حتما با سرویس کاران کولرهای گازی تماس گرفته و از آنها بخواهید تا برای سرویس این دستگاه به نزد شما بیایند.

مشخص کردن بهترین زمان تعویض کولر گازی

کدام مناسب تر است: تعویض کولر گازی یا تعمیر کولر گازی

این موضوع که کدام یک خرید یا تعویض کولر گازی مناسب است باید بگوییم که این موضوع بسته به دلایلی دارد که پیش روی ما قرار می گیرد. گاهی می توان با کمک تعمیرکار کولر خود را تعمیر و دوباره راه اندازی نمود. اما برخی مواقع این موضوع امکان پذیر نمی باشد و اگر با کمک تعمیرکار راه اندازی کولر امکان پذیر نبود بایستی به فکر جایگزین نمودن کولر گازی جدید نمود.

جمع بندی زمان تعویض کولر گازی

فرقی نمی کند چه وسیله ایی در منزل شما وجود دارد؟ هر کدام از وسایل دارای طول عمر می باشند و زمانی که کارکرد و طول عمر دستگاه روبه اتمام رفت بایستی به فکر یک جایگزین بود. این قاعده در مورد کولر های گازی هم صدق می نماید.

زمانی که از کولر گازی خود نهایت استفاده را برده و طول عمر تعیین شده آن به اتمام رسید و یا اینکه به مشکلات عدیده ایی برخوردید و از نظر فنی دچار مشکل شد و تعمیرکاران از تعمیر نمودن کولر گازی شما سرباز زدند نوبت آن است به فکر یک کولر گازی جدید و کنار گذاشتن کولر گازی قدیمی خود باشید.

پس برای اینکه متوجه شوید که باید به فکر خرید کولر جدید باشید، بهتر است کولر خود را به یک سرویس کار نشان دهید و در صورت پیشنهاد او یک انتخاب مناسب برای خود داشته باشید.

برای ثبت نام در دوره تعمیر اسپیلت نیک اندیشان بر روی دکمه ثبت نام زیر کلیک کنید👇

ثبت نام دوره

آیا نیک اندیشان به جز دوره تعمیر اسپیلت، دوره های آموزشی دیگری در حوزه فنی و مهندسی، برگزار می کند؟

بله نیک اندیشان در حوزه فنی و مهندسی، دوره های آموزشی زیر را هم برگزار می کند. که عبارتند از :

 دوره تعمیر پکیج ، دوره تعمیر موبایل ، دوره نصب دوربین مدار بسته ،  دوره تعمیر یخچال ، دوره برق ساختمان (آموزش برق ساختمان)

آیا نیک اندیشان دوره های آموزشی در حوزه های دیگر هم برگزار می کند؟

بله ، هلدینگ آموزشی نیک اندیشان در حوزه های آموزشی متعدد (بیش از 70 دوره) برگزار می کند. و شرایط شرکت در این دوره ها به گونه ای طراحی شده که تمامی افراد با شرکت در این دوره ها ، از جنبه های مالی ، دسترسی آسان ، بار علمی ، مدارک معتبر ، تضمین شغل پس از انتهای دوره، به سودشان باشد. که در ادامه به معرفی حوزه های آموزشی این موسسه به همراه برخی از دوره های آن می پردازیم :

حوزه پیراپزشکی (طب)

دوره طب سنتی، دوره داروخانه، دوره کمک پرستاری، دوره دستیار دندانپزشک ، دوره لیزر موهای زائد، دوره کاشت مو، دوره کاشت ابرو

حوزه فنی مهندسی

دوره پکیج ، دوره تعمیرات موبایل ، دوره تعمیر اسپیلت ، دوره تعمیر یخچال ، دوره نصب دوربین مدار بسته

حوزه مدیریت کسب و کار

دوره BBA ، دوره MBA ، دوره DBA یکساله ، دوره POST DBA

حوزه حسابداری و بازرگانی

دوره حسابداری ، دوره بازرگانی ، دوره آموزش صادرات و واردات

حوزه روانشناسی کاربردی

دوره بازی درمانی ، دوره مونته سوری

حوزه هنری

دوره عکاسی ، دوره بازیگری

نوشته قبلی
قیمت کولر دو تکه – خرید آسان کولر اسپیلت
نوشته بعدی
پولکادوت چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی موسسه نیک اندیشان
اینستاگرام نیک اندیشان
close-image