تفاوت بیت کوین و ریپل

سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال به عنوان بهترین سرمایه گذاری در جهان شناخته شده و معروف می باشد. یکی از این ارزها که بسیار معروف بوده و به عنوان اولین ارز دیجیتالی معرفی گردید بیت کوین است. ما اینبار به سراغ تفاوت بیت کوین و ریپل رفته و می خواهیم ببینیم این دو چه تفاوتی می توانند با هم داشته باشند و کدام یک انتخاب مناسبی برای ما می تواند داشته باشد.

تفاوت بیت کوین و ریپل

شاید فکر کنید ارزهای دیجیتالی آنقدر که باید و شاید پرطرفدار و محبوب نیستند. اما اگر کمی به بازار این ارزها نگاه کنیم متوجه معاملات بیش از حد سرمایه داران خواهیم شد و سردمدارا این ارزها بیت کوین می باشد. این ارز چندین سال است که طراحی و به بازار معرفی گردیده اما فقط چند سالی است که محبوب گشته و متقاضیان بسیاری در پی خرید و فروش و استخراج بیت کوین بر آمده اند.

البته به غیر از بیت کوین گزینه های دیگری نیز وجود دارند که می توان به آنها فکر نمود، یکی از این گزینه ها ریپل می باشد. اما موضوعی که در اینجا وجود دارد، تفاوت بیت کوین و ریپل می باشد که در ادامه به تفاوت بیت کوین و ریپل خواهیم پرداخت. با ما همچنان همراه باشید.

برای آنکه بتوان به راحتی تفاوت بین بیت کوین و ریپل را دانست، ما سعی کردیم به طور جداگانه در مورد هر دو به طور مجزا صحبت کنیم.

 بیت کوین

روی دفتر بلاک چین متمرکز بوده و با کمک آن انجام پرداخت خدمات، کالا و … به سهولت و با کارمزد پایین به صورت آنلاین انجام می پذیرد. یک رمز ارز است که توسط شخصی ناشناس در ژانویه 2009 طراحی و بوجود آمد. بیت کوین یک ارز غیر متمرکز بوده و هیچ وجه نمی توان روی آن تسلط و یا درباره آن تصمیم گیری کرد.

بیت کوین ها به صورت فیزیکی قابل استفاده نبوده و فقط قابل استفاده به صورت دیجیتالی هستند.

با اینکه بیت کوین توسط دولت‌ها و قدرت‌های مرکزی پشتیبانی نمی‌ گردد اما معامله گران بسیاری را سمت خود جذب نموده است.

این موضوع را هم به مطلب خود اضافه کنیم که بیت کوین مسبب به وجود آمدن چندین ارز دیگر تحت عنوان آلت کوین شده است.

در آخر تعریف بیت کوین برای شناسایی تفاوت بیت کوین و ریپل باید بگوییم به عنوان بزرگترین رمز ارز در جهان شناخته شده و توسط یک شبکه غیر متمرکز تحت عنوان بلاک چین صورت می پذیرد.

ریپل چیست؟

ریپل به معنای موج دار شدن و یک فناوری می باشد که هم به عنوان یک شبکه پرداخت دیجیتال برای تراکنش های مالی و هم به عنوان یک ارز دیجیتال عمل می کند.

ریپل در سال 2012 توسط کریس لارسن و جد مک‌کالب طراحی و منتشر شد و تأسیس شد. پروسه اصلی ریپل، سیستم حواله و سیستم مبادله دارایی تسویه پرداخت است.

ریپل شبیه به سیستم سوئیفت برای انتقال پول و امنیت بین‌المللی بوده، که توسط بانک‌ها و واسطه‌های مالی که با ارزهای مختلف معامله انجام می دهند، استفاده می گردد.

ریپل نام شرکت و شبکه و XRP رمز ارز دیجیتال می باشد. هدفی که XRP دارد این است که به عنوان یک مکانیسم میانی مبادله بین 2 ارز یا شبکه عمل نماید.

ریپل روی یک پلتفرم غیرمتمرکز که منبع باز و همتا به همتا دارد کار می کند و این امکان در آن فراهم است تا انتقال پول به صورت یکپارچه به هر شکلی که مایل هستیم، همچون: دلار، یورو، لایت کوین، بیت کوین و … انجام پذیرد.

ریپل به عنوان یک شبکه پرداخت جهانی شناخته شده و بانک های بزرگ جهان جزو مشتریان ثابت ریپل می باشند.

تفاوت بیت کوین و ریپل

تفاوت های اصلی که بین بیت کوین و (XRP) ریپل وجود دارد به این شرح می باشد.

اعتبار سنجی ریپل و بیت کوین

بیت کوین از مفهوم استخراج بلاک چین استفاده کرده ولی شبکه ریپل اینگونه نبوده و از یک مکانیسم اجماع توزیع شده منحصر به فرد برای اعتبارسنجی تراکنش های خود استفاده می نماید. البته این را هم اضافه کنیم که ریپل برعکس بیت کوین انرژی کمتری را صرف می کند.

ریپل سریع تر و ارزانتر از بیت کوین: تفاوت بیت کوین و ریپل

XRP را می توان برعکس بیت کوین ارزان تر و سریع تر دانست. این هم به منظور ماهیت فشرده و پیچده استخراج مورد استفاده در ارز دیجیتال است. انجام تایید تراکنش بیت کوین گاها چند دقیقه ایی به طول می انجامد و هزینه انجام تراکنش هم نسبت به ریپل بالا می باشد.

به عبارتی XRP  انجام تراکنش سریعتر و هزینه کمتری را در بردارد.

تفاوت بیت کوین و ریپل

سکه های بیشتری از XRP در بازار موجود است؟

از دیگر تفاوت بیت کوین و ریپل می توان به تعداد سکه های آنها اشاره نمود. برعکس بیت کوین که زمان احتیاج برای استخراج دارد،XRP  اینگونه نبوده و توانسته سرمایه داران بسیاری همچون بانک های معروف جهان را به سمت خود بکشاند. به عبارتی بیت کوین به 21 میلیون محدود گشته اما XRP یک میلیارد در زمان راه اندازی استخراج نموده بود.

مکانسیم های گردشی بیت کوین و XRP متفاوت می باشد.

از دیگر تفاوت بیت کوین و ریپل می توان به مکانیسم های گردشی این دو اشاره نمود. زمانی که بیت کوین با کمک استخراج کنندگان پیدا شدند، آزاد گشته و به شبکه اضافه می گردند.

به عبارتی پس از استخراج به برنامه زمانبندی پایبند نبوده و عرضه آنها به دشواری الگوریتم و سرعت شبکه مورد استفاده برای استخراج سکه بستگی خواهد داشت. اما XRP توسط یک قرار داد هوشمند اداره و کنترل می گردد. با این روش هر بخش استفاده نشده در یک ماه خاص به حساب سپرده واریز و از امکان سو استفاده تا حد ممکن جلوگیری می نماید.

نحوه استخراج بیت کوین و ریپل

دیگر تفاوت بیت کوین و ریپل، نحوه استخراج آنهاست. برای استخراج بیت کوین، به دستگاه هایی به نام ماینر نیاز است. بیت کوین ها، به کمک این دستگاه ها تولید، و سپس به شبکه اضافه می شوند، اما برای آزادسازی و تولید ریپل ها، به یک قرارداد هوشمند نیاز است. از این نظر، استخراج ریپل، راحت تر از استخراج بیت کوین است.

نحوه تایید

از دیگر موارد تفاوت بیت کوین و ریپل، نحوه تایید آنهاست. ریپل، برای تایید کردن معامله های خود، به جای آنکه از بلاکچین استفاده کند، از یک مکانیزم جمعی غیرمتمرکز که در سرورهای شبکه موجود است، استفاده می کند. گره ها یا سرورهای موجود در شبکه، نظر سنجی انجام می دهند و سپس با توجه به نظر و تصمیم گرفته شده توسط جمع، ریپل ها تایید می شوند و یا نمی شوند.

شاید برای برخی افراد سوال پیش آید که این نحوه تایید، چه مزیت هایی دارد. از جمله مزیت های گرفتن تاییدیه برای ریپل، می توان به حذف قدرت های مرکزی برای معامله های آنی اشاره کرد. همین روش باعث شده که ریپل به یک رمز ارز قابل اعتماد، غیر متمرکز و بسیار سریع تبدیل شود.

جمع بندی تفاوت بیت کوین و ریپل

بیت کوین و ریپل هر کدام به صورت مجزا مزایا و کاربرد مختص به خود را داشته و در بازار جهانی حرفی برای گفتن دارند. با این گفته ها تا حدودی با بیت کوین و ریپل آشنا گشته و دانستید تفاوت بیت کوین و ریپل در چیست. اما برای دانستن بهتر تفاوت بیت کوین و ریپل این موارد هم کمک کننده می باشند.

  • ریپل از استخراج بلاک چین استفاده نکرده و به جای آن از مکانیسم اجماع آن هم به روش گروهی از سرورهای متعلق به بانک برای تایید نمودن تراکنش ها استفاده می نماید.
  • ریپل یک شبکه پرداخت آنلاین مبتنی بر بلاک چین با ارز خود یعنی XRP می باشد.
  • بیت کوین شناخته شده تر و گسترده تر از ریپل می باشد.
  • تراکنش های بیت کوین نسبت به ریپل انرژی بیشتری مصرف می کند.
  • ریپل برعکس بیت کوین در چند ثانیه قابل انجام بوده و هزینه تراکنش آن کمتر از بیت کوین است.
  • ریپل (XRP) جزو با ارزشترین توکن های مبتنی بر بلاک چین می باشد.
  • بانک های بزرگ بسیاری از سیستم پرداخت ریپل (XRP) بهره می برند.
  • بیت کوین یک سرویس عمومی است، اما با اینکه ریپل غیر متمرکز است اما تحت تسلط و اداره یک شرکت خصوصی به همین نام می باشد.

برای ثبت نام در دوره ارز دیجیتال نیک اندیشان بر روی دکمه ثبت نام زیر کلیک کنید👇

ثبت نام دوره

آیا نیک اندیشان به جز دوره ارز دیجیتال، دوره های آموزشی دیگری در حوزه مالی، برگزار می کند؟

بله نیک اندیشان در حوزه مالی، دوره های آموزشی زیر را هم برگزار می کند. که عبارتند از:

دوره فارکس ، دوره آموزش ارز دیجیتال ، دوره آموزش بورس

آیا نیک اندیشان دوره های آموزشی در حوزه های دیگر هم برگزار می کند؟

بله ، هلدینگ آموزشی نیک اندیشان در حوزه های آموزشی متعدد (بیش از 70 دوره) برگزار می کند. و شرایط شرکت در این دوره ها به گونه ای طراحی شده که تمامی افراد با شرکت در این دوره ها ، از جنبه های مالی ، دسترسی آسان ، بار علمی ، مدارک معتبر ، تضمین شغل پس از انتهای دوره، به سودشان باشد. که در ادامه به معرفی حوزه های آموزشی این موسسه به همراه برخی از دوره های آن می پردازیم :

حوزه پیراپزشکی (طب)

دوره طب سنتی، دوره داروخانه، دوره کمک پرستاری، دوره دستیار دندانپزشک ، دوره لیزر موهای زائد، دوره کاشت مو، دوره کاشت ابرو

حوزه فنی مهندسی

دوره پکیج ، دوره تعمیرات موبایل ، دوره تعمیر اسپیلت ، دوره تعمیر یخچال ، دوره نصب دوربین مدار بسته

حوزه مدیریت کسب و کار

دوره BBA ، دوره MBA ، دوره DBA یکساله ، دوره POST DBA

حوزه حسابداری و بازرگانی

دوره حسابداری ، دوره بازرگانی ، دوره آموزش صادرات و واردات

حوزه روانشناسی کاربردی

دوره بازی درمانی ، دوره مونته سوری

حوزه هنری

دوره عکاسی ، دوره بازیگری

نوشته قبلی
زخم پای دیابتی چیست؟ چگونه درمان میشود؟
نوشته بعدی
نکات مراقبتی برای درمان آفتاب سوختگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی موسسه نیک اندیشان
اینستاگرام نیک اندیشان
close-image