معایب و مزایای کولر گازی ایستاده

معایب و مزایای کولر گازی ایستاده

کولر گازی در انواع مختلف قابل عرضه بوده و اینبار هم در این مقاله به سراغ کولر گازی ایستاده رفته ایم و می خواهیم با معایب و مزایای کولر گازی ایستاده آشنا شده و ببینیم آیا این مدل کولر برای محیط مورد نظر ما مناسب است یا خیر؟ با ما همراه شوید تا به جواب این سوال برسیم.

داشتن هوای خنک آن هم در فصل تابستان و گرمای شدید آرزوی هر فردی می باشد تا از آن گرمای طاقت فرسا راهی یابد. یکی از روش هایی که تکنولوژی به ما ارزانی داشته است و باعث شده تا ما دارای یک هوای مطبوع و خنک در داخل منزل، اداره و … داشته باشیم کولر می باشد. این دستگاه با جریانات برق و یک سری عملیات هوای خنک و معتدل محیط را جایگزین هوای گرم و خشک می کند. کولر به دو صورت آبی و گازی وجود داشته و قلبل استفاده می باشد. اما خوب کولر های آبی مختص به آب و هوای خشک می باشد و به هیچ عنوان مناسب مناطق معتدل و رطوبتی نیست.

کولر گازی ایستاده

داشتن کولر گازی یک موهبتی است که باعث شده تا ما از شر گرمای بیش از حد هوا به آن پناه برده و از آن بتوانیم نهایت استفاده را ببریم. به طور کلی کولر گازی در 3 نوع: یک تکه ایی، دو تکه ایی و چند تکته ایی می باشد.

کولر گازی ایستاده هم یک نوع از کولر گازی همانند اسپیلت بوده اما، طراحی آن کمی متفاوت تر می باشد. این نوع کولردر انواع یک تکه و دو تکه طراحی گشته اند. یک انتخاب مناسب برای محیط هایی با مساحت بالا است.

گازی که در کولر گازی ایستاده مورد استفاده قرار می گیرد بسته به نوع ساده و اینورتر متغیر می باشد. در کولر گازی ایستاده معمولی:R22  و در کولر گازی ایستاده اینورتر  R410A  است. کمپرسوری نیز که در این کولر استفاده شده است از روتاری و اسکرول می باشد. علت استفاده یکی از این دو هم قدرت بالایی است که به همراه دارند. به عبارتی قدرت و عملکرد این دو کمپرسور بیشتر از مدل پیستونی آن می باشد.

از نظر ظرفیت کولر گازی ایستاده هم باید بگوییم که این مدل در ظرفیت های: 36000 تا 90000 طراحی، تولید و عرضه می گردد.

اما خوب برق مصرفی که باید برای این نوع کولر تعیین نمود برق 3 فاز می باشد.

تفاوت بین کولر ایستاده و کولر دیواری

از تفاوتی که ممکن است بین کولر گازی ایستاده و کولر گازی دیواری وجود داشته باشد می توان به همین موضوع اشاره کرد که کولر گازی ایستاده قبل نصب روی دیوار نبوده و این امکان را فراهم می نماید تا به راحتی بتوان آن را در محیط های مختلف انتقال و استفاده نمود. اما کولر گازی دیواری به دیوار نصب شده و قابل انتقال سریع و راحت به محیط و مکان های مختلف نیست.

همچنین توان سرمایشی کولر گازی ایستاده بیشتر از کولر گازی دیواری است. اما خوب تجهیزاتی که در کولر گازی ایستاده موجود هستند باعث شده تا بزرگتر از کولرهای گازی دیواری باشند.

از نظر سرمایش هم کولر گازی ایستاده به دلیل تجهیزات بزرگ تر داشتن سریع تر می تواند محیط مورد نظر را برعکس کولر گازی خنک نماید.

معایب و مزایای کولر گازی ایستاده

داشتن کولر گازی که بتوان آن را حمل نموده و در هر محیطی: آشپزخانه، اتاق و … که وارد می شویم آن را همراه خود کرد یک موهبت می باشد. اما خوب هر کولری چه ایستاده، چه آبی و … ممکن است دارای مزایا و معایبی باشد. ما در این مطلب می خواهیم ببینیم معایب و مزایای کولر ایستاده چیست و آیا انتخاب آن برای محیط مورد نظرمان، انتخاب درستی است یا خیر؟ همچنان همراهمان باشید.

مزایای کولر گازی ایستاده

منعطف می باشد.

یکی از مزایایی که باعث می شود تا ما کولر گازی ایستاده را انتخاب کنیم این است که انعطاف پذیر می باشد. یعنی این امکان وجود دارد تا در هر محیطی که مایل بودیم بتوانیم آن را آنجا سکان داده و مورد استفاده قرار دهیم.

هزینه نصب

لازم نیست برای انتقال آن به هر مکانی یک هزینه برای نصب جداگانه درنظر گرفته شود. منظور این است دارای هزینه نصب نبوده و پس از نصب ابتدایی و تحویل دادن آن از طرف نمایندگی دیگر لازم نیست برای هر نقل و انتقالی هزینه نصب را متحمل گردیم.

داشتن تهویه مطبوع

از دیگر مزایای کولر گازی ایستاده این است که می توان در مکان هایی که دارای پنجره نیستند یا پنجره کمی دارند از آن استفاده و باعث تهویه مناسب هوای محیط شد.

راحتی استفاده

یکی دیگر از مزایای استفاده نمودن از کولر گازی ایستاده راحتی آن می باشد. به دلیل داشتن سیستم تصفیه داخلی لازم نیست وقت بسیاری برای آن خرج شود. چرا که آبی که در مخزن کولر وجود دارد تبخیر شده و با کمک خوای خروجی کاهش پیدا می کند.

همچنین در کف آن سینی تبیعه شده تا چکه های آب بر روی سطح فرود نیاید و از آبگرفتی سطح محیط اینگونه جلوگیری شود.

پاکسازی محیط

این موضوع کمک می کند تا ما بیشتر در انتخاب خود توجه نشان دهیم. یکی از دلایل انتخاب کولرهای ایستاده این است که هوای محیط را پاکسازی کرده و یک هوای خنک و در عین حال سالم به ما هدیه می دهد.

این سیستم مجهز به فناورهای جدید بوده و از این رو همچون فیلتر عمل کرده و ذرات معلق و باکتری موجود در هوا را جذب و محیط سالم و پاکیزه را به ما هدیه می دهد.

 قیمت مناسب

یکی از دلایلی که باعث می شود تا ما در انتخاب کولر ایستاده شک کنیم این است که این نوع کولرها گران می باشند. این موضوع به هیچ وجه درست نبوده و این مدل کولر درست است که مزایای بسیاری داشته و از فناورهای جدید از آن استفاده شده است اما قیمت مناسبی داشته و مقرون به صرفه می باشد.

قابل پنهان کردن است.

در زمانی که دیگر احتیاجی به استفاده از کولر نیست می توان به دلیل قابل حمل بودن آن را پنهان نمود. همچنین در صورتی که فضای محیط نخواهیم اشغال گردد می توان در یک گوشه که قابل دیده شدن نیست قرار داده و استفاده نمود.

قابل استفاده در آب و هواهای مختلف

از دیگر مزایای کولر گازی می توان به این مورد اشاره نمود که در هر آب و هوایی قابل استفاده است. به خصوص یک انتخاب مناسب برای آب و هوای مرطوب می باشد.

معایب و مزایای کولر گازی ایستاده

معایب کولر گازی ایستاده

حال که با مزایای کولر گازی ایستاده آشنا شدیم نوبت آن است ببینیم چه معایبی نیز این کولر ایستاده به همراه خواهد داشت. هیچ محصولی وجود ندارد که تماما دارای مزایا باشد و هیچگونه معایبی را به همراه نداشته باشد و این موضوع در رابطه با کولر گازی ایستاده هم صدق می کند. هرچند شاید برایتان این معایب مهم نباشد اما خوب دانستن آن بهتر از نداستن است.

دارای نویز است.

یکی از معایبی که می توان به کولر ایستاده ربط داد صداهایی است که از این کولر شنیده می شود. پس اگر روی صداها حساس هستید این نوع کولر نمی تواند برایتان مناسب باشد.

هزینه مصرفی بالا

از دیگر معایب این کولر این است که دارای هزینه مصرفی بالا می باشد. آن هم به این دلیل که دارای یونیت بیرونی نبوده و همین موضوع باعث می شود تا در کنار هوای خنک مقداری هوای گرم نیز از خود ساطعه نماید. همین موضوع باعث می شود تا مدت زمان بیشتری روشن باشد و در نتیجه برق مصرفی آن افزایش پیدا کند.

خالی کردن مخزن تخلیه

یکی از دلایلی که باعث می شود تا ما در هنگام انتخاب کولر گازی ایستاده کمی تعلل کنیم موضوع مخازن تخلیه کولر می باشد. هنگامی که از کولر ایستاده استفاده می نماییم بایستی در چند نوبت آب جمع شده در مخزن یا سینی را خالرج سازیم تا از سر ریز شدن آن در کف محیط جلوگیری شود.

این موضوع برای افرادی که وقت کافی برای اعمال این کار ندارند پردردسر می باشد.

در آخر

حال که با معایب و مزایای کولر گازی ایستاده آشنا گشتیم می توانیم به راحتی انتخاب کنیم که آیا این کولر مناسب محیط انتخابی ما می باشد یا خیر.

امیدواریم توانسته باشیم شما را در این عمر تا حد ممکن یاری کنیم و یک انتخاب و خرید مناسب داشته باشید.

برای ثبت نام در دوره تعمیر اسپیلت نیک اندیشان بر روی دکمه ثبت نام زیر کلیک کنید👇

ثبت نام دوره

آیا نیک اندیشان به جز دوره تعمیر اسپیلت، دوره های آموزشی دیگری در حوزه فنی و مهندسی، برگزار می کند؟

بله نیک اندیشان در حوزه فنی و مهندسی، دوره های آموزشی زیر را هم برگزار می کند. که عبارتند از :

دوره تعمیر پکیج ، دوره تعمیر موبایل ، دوره نصب دوربین مدار بسته ، دوره تعمیر یخچال ، دوره برق ساختمان (آموزش برق ساختمان)

آیا نیک اندیشان دوره های آموزشی در حوزه های دیگر هم برگزار می کند؟

بله ، هلدینگ آموزشی نیک اندیشان در حوزه های آموزشی متعدد (بیش از 70 دوره) برگزار می کند. و شرایط شرکت در این دوره ها به گونه ای طراحی شده که تمامی افراد با شرکت در این دوره ها ، از جنبه های مالی ، دسترسی آسان ، بار علمی ، مدارک معتبر ، تضمین شغل پس از انتهای دوره، به سودشان باشد. که در ادامه به معرفی حوزه های آموزشی این موسسه به همراه برخی از دوره های آن می پردازیم :

حوزه پیراپزشکی (طب)

دوره طب سنتی، دوره داروخانه، دوره کمک پرستاری، دوره دستیار دندانپزشک ، دوره لیزر موهای زائد، دوره کاشت مو، دوره کاشت ابرو

حوزه فنی مهندسی

دوره پکیج ، دوره تعمیرات موبایل ، دوره تعمیر اسپیلت ، دوره تعمیر یخچال ، دوره نصب دوربین مدار بسته

حوزه مدیریت کسب و کار

دوره BBA ، دوره MBA ، دوره DBA یکساله ، دوره POST DBA

حوزه حسابداری و بازرگانی

دوره حسابداری ، دوره بازرگانی ، دوره آموزش صادرات و واردات

حوزه روانشناسی کاربردی

دوره بازی درمانی ، دوره مونته سوری

حوزه هنری

دوره عکاسی ، دوره بازیگری

نوشته قبلی
عفونت زخم چیست؟ چه هنگام باید زخم را بخیه کنیم؟
نوشته بعدی
انواع معاملات در بازار فارکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی موسسه نیک اندیشان
اینستاگرام نیک اندیشان
close-image