مزایا و خطرات تجارت فارکس با بیت کوین

تجارت فارکس چه نوع تجارتی است؟ آیا تجارت فارکس با بیت کوین خطرناک می باشد؟ مزایای تجارت فارکس با بیت کوین به چه صورت است و آیا می توان با بیت کوین هم در این بازار تجارت نمود؟ بهتر است قبل از ورود و شروع استفاده بیت کوین هایی که به سختی استخراج شده اند، ابتدا با مزایا و خطرات تجارت فارکس با بیت کوین آشنا گردیم و سپس اقدام به یک تصمیم گیری درست کنیم. با ما همراه باشید تا با مزایا و خطرات تجارت فارکس با بیت کوین آشنا گردیم.

فارکس چیست؟

قبل اینکه با مزایا و خطرات تجارت فارکس با بیت کوین آشنا گردیم بد نیست در ابتدا یک آشنایی با فارکس و مکانی که در آن تجارت فارکس صورت می گیرد، آشنا گردیم.

فارکس به ارزهای خارجی گفته می شود و در جایی که ارزهای خارجی مورد تبادل و خرید و فروش قرار می گیرند را بازار فارکس می گویند. بازار فارکس با نماد FX در جهان شناخته می شود. گردش مالی در این بازار حدود ۵ تریلیون دلار می باشد و با نام های: بازار ارز، بازار ارز خارجی در جهان شناخته می گردد.

به عبارتی بازار فارکس به عنوان یکی از نقدشونده ترین و بزرگترین بازار در جهان شناخته می شود. این بازار ۲۴ ساعته باز بوده و کاربران از هر نقطه از جهان در هر لحظه از شبانه روز به صورت آنلاین امکان معامله و خرید و فروش ارزهای خود را دارند.

البته جدیدا ارزهای جدید دیجیتالی همچون بیت کوین راه خود را در این بازار باز نموده اند و کارگزاران بازار فارکس هم اقدام به پذیرش بیت کوین در بازار فارکس نموده اند. اما خوب مزایا و خطرات تجارت فارکس با بیت کوین هم گاهی می تواند دو دلی را در بین کارگزاران این تجارت داشته باشد.

اگر بخواهیم یک جمع بندی برای تعریف تجارت فارکس داشته باشیم به این شرح است که تجارت فارکس صرفا یک مبادله ارزی با ارز دیگر با نرخ مصوب می باشد. به عبارتی معامله گران فارکس در این تلاش هستند تا بتوانند از نوسانات مداومی که در این تجارت و ارز واقعی یک ارز در برابر ارز دیگر وجود دارد سود قابل توجهی را کسب نمایند.

معاملات فارکس به چه صورت انجام می پذیرد؟

بیشتر معاملاتی که در بازار فارکس صورت می پذیرد به صورت غیر متمرکز است که از طریق بازارهای خارج از بورس انجام می پذیرد، است.

مزایا و خطرات تجارت فارکس با بیت کوین

همیشه قبل از اینکه وارد تجارت و یا هر کار دیگری شویم بهتر است ابتدا با مزایا و معایب آن آشنا گردیم و ببینیم که چند درصد احتمال موفقیت، ریسک یا شکست وجود دارد و بسته به برآوردهای انجام شده بهترین انتخاب را گرفت.

در ادامه به مزایا و خطرات تجارت فارکس با بیت کوین صحبت خواهیم نمود و می بینیم ورود به بازار فارکس با ارز دیجیتال بیت کوین چه سود و زیانی می تواند برای ما به همراه داشته باشد؟

بازار فارکس یک بازار غیر متمرکز بوده و بیت کوین هم به عنوان یک ارز دیجیتالی غیر متمرکز در نظر گرفته می شود. این موضوع به عنوان برابری بیت کوین با بازار فارکس نمی باشد و این عبارت گفته شده را مزیت همبستگی این دو ندانید.

مزایا و خطرات تجارت فارکس با بیت کوین

ارزش گذاری های غیر متمرکز

به عنوان اولین مزیت در مزایا و خطرات تجارت فارکس با بیت کوین می توان به ارزش گذاری های غیر متمرکز اشاره نمود. یعنی بیت کوین به هیچ طریقی به بانک مرکزی متصل نمی باشد. همین موضوع باعث شده بیت کوین به مسایل کلان اقتصادی و از نفوذ ژئوپلیتیک همچون تورم های خاص، نرخ بهره در امان بمانند و تغییری نداشته باشند.

اهرم بالا

از دیگر مزایا که می توان در مقاله مزایا و خطرات تجارت فارکس با بیت کوین به آن اشاره نمود اهرم بالا می باشد. اهرم با نام لوریج نیز در بازار فارکس شناخته می شود و به معنای وام گرفتن است. بسیاری از کارگزاران اهرم را برای معاملات بیت کوین ارایه می دهند که اگر یک معامله گر با تجربه و متخصص در این حوزه باشید آن را به بهترین فرصت تبدیل خواهید نمود و یک تجارت پرسود برای خود رقم خواهید زد.

اما خوب احتیاط لازم هم در این رابطه بایستی صورت پذیرد. چرا که ممکن است گاهی اهرم یا همان لوریج همچون چاهی عمیق که بیرون آمدن از آن امکان پذیر نیست باشد و ما را به ته چاه ورشکستگی سوق دهد.

مقدار سپرده کم: مزایا و خطرات تجارت فارکس با بیت کوین

به عنوان یک معامله گر می توان با حداقل ۲۵ دلار با برخی از شرکت های تجارت فارکس بیت کوین شروع نمود. پس با این اوصاف این امکان وجود دارد تا با کمترین دارایی بین کوین هم می توان در تجارت فارکس شرکت نمود. البته توجه نمایید کارگزارانی که برای این کار به آنها اطمینان می کنید آیا قانونی است و به طور مناسب تنظیم گردیده باشد.

امنیت

در هنگام انجام تراکنش بیت کوین لازم نیست جزئیات کارت اعتباری و حساب بانکی فاش گردد. این ویژگی می تواند یکی از مزیت های بزرگ از نظر هزینه و امنیت مالی باشد.

 هزینه کم معامله

از دیگر مزایایی که در مقاله مزایا و خطرات تجارت فارکس با بیت کوین می خواهیم به آن اشاره نماییم هزینه کم معامله ای است که کارگزاران برای جذب مشتری تعیین می کنند، است.

مزایا و خطرات تجارت فارکس با بیت کوین

پایین بودن دریافت کارمزد از تراکنش

یکی از مزایا و خطرات تجارت فارکس با بیت کوین، پایین بودن کارمزد است. تراکنش های بیت کوین به صورت اتوماتیک در یک بلاک چین ثبت می شوند. این فرآیند، بدون دخالت بانک یا سازمان خاصی انجام می شود. همین موضوع باعث شده تا تراکنش های ارزی با کارمزد بسیار پایینی تسویه شوند.

این مزیت، تنها برای یک کارگزاری نیست، بلکه تریدر ها در سراسر جهان، تراکنش های بیت کوین را با کارمزدی نزدیک به صفر انجام می دهند. این ویژگی باعث می شود که سود تریدر ها بیشتر شود.

کارگزاری هایی که از ترید بیت کوین پشتیبانی می کنند، برای جذب بیشتر معامله گران و رونق بالاتر در ترید این ارز دیحیتال، همواره سعی دارند که کارمزد معاملات را هرچقدر هم معامله سنگین و پر سود باشد، در حداقل ترین مقدار نگه دارند.

این موضوع دقیقا بر خلاف تراکنش های بانکی است که برای انتقال وجه یا تراکنش های بانکی مقداری کارمزد دریافت می شود. یک کاربر فارکس در پلتفرم های مختلف می تواند مبالغی مانند ۲۵ دلار را سرمایه گذاری کند؛ البته باید قبل از هر معامله ای از اعتبار و امنیت کارگزاری مطمئن شود‌. بنابراین پایین بودن دریافت کارمزد از تراکنش، در بحث مزایا و خطرات تجارت فارکس با بیت کوین، به عنوان ویژگی مثبت این معامله های دیجیتالی شناخته می شود.

پایین بودن دریافت کارمزد از تراکنش

 قابل استفاده برای تمام تریدر جهان

به عنوان یک ارز دیجیتال هیچ محدودیت جهانی ندارد. یعنی این امکان وجود دارد تا در هر نقطه از جهان از بیت کوین استفاده نمود.

معایب تجارت فارکس با بیت کوین

حال که در مبحث مزایا و خطرات تجارت فارکس با بیت کوین با مزایای تجارت فارکس با بیت کوین آشنا شدیم نوبت آن است با خطرات تجارت فارکس با بیت کوین آشنا گردیم. پس با ما همچنان در مزایا و خطرات تجارت فارکس با بیت کوین همراه باشید.

خطر وجود نوسانات

یکی از خطرات تجارت فارکس با بیت کوین وجود خطر نوسانات است. اگر به ابتدای پیدایش بیت کوین توجه کرده باشید. بیت کوین تا به امروز دچار نوسانات بالایی بوده است. به دلیل نبود مقرارت هم نوسان می تواند توسط کارگزاران غیر قانونی، به ضرر معامله گران و به سود خود مورد استفاده قرار بگیرند.

ریسک نرخ دلار آمریکا

همه کارگزاران در حین دریافت سپرده های بیت کوین از مشتریان به سرعت آن را فروخته و اقدام به خرید دلار و نگهداری از آن می نمایند.

خطرات امنیتی ذاتی بیت کوین

یکی از خطرات تجارت فارکس با بیت کوین در ادامه مطلب مزایا و خطرات تجارت فارکس با بیت کوین سرقت بیت کوین از طریق هکرها می باشد، حتی امکان سرقت از کیف پول دیجیتال یک کارگزار وجود دارد. پس برای اینکه این خطر را تا حد ممکن کاهش دهید، بهتر است از کارگزاری کمک بگیرید که از بیمه در برابر سرقت استفاده می نماید.

اهرم

همانطور که اهرم به عنوان یک مزایا شناخته می شود و پرسود برای معامله گر باشد، می تواند خطرات تجارت فارکس با بیت کوین را هم به همراه داشته باشد. به خصوص برای معامله گرانی که جدیدا وارد این عرصه شده اند، بسیار ریسک پذیر و خطرناک می باشد.

چند نکته مهم برای حضور در معاملات کریپتو در فارکس

حال که می دانید مزایا و خطرات تجارت فارکس با بیت کوین چیست، خوب است چند نکته طلایی و بسیار مهم برای حضور در فارکس نیز بیان کنیم تا بحثمان کامل تر شود. این نکات به شرح زیرند:

  • یکی از موضوعاتی که به تریدرها کمک می کند تا بتوانند معاملات خود را با نتایجی مثبت همراه کنند، داشتن به یک استراتژی مدیریتی است. کسانی که در بازار فارکس فعالیت کرده و می خواهند در این بازار معامله کنند، می بایست با یک استراتژی مناسب فعالیت کرده و ریسک های ناشی از تجارت و ترید خود را کاهش دهند.
  • دیگر اهرمی که به تریدرها امکان می دهد تا بتوانند با مزایا و خطرات تجارت فارکس با بیت کوین کنار آیند، داشتن یک طرح یا پلن تجاری است. تریدرها به کمک این طرح می توانند با ریسک های موجود مقابله کرده و آنها را به فرصت تبدیل کنند. افزایش ثبات و دوام موقعیت تریدرها از جمله مزیت های داشتن یک پلن تجاری است.
  • تریدرهایی که می خواهند از سرمایه خود محافظت کنند، باید اطلاعات جامع و کاملی در مورد فارکس، بیت کوین و معامله کردن در آن داشته باشند. توجه به این نکته به تریدر کمک می کند تا حضورش در معاملات کریپتو در فارکس موفقیت آمیز باشد.

جمع بندی مزایا و خطرات تجارت فارکس با بیت کوین

همانطور که می دانید بیت کوین امروزه بسیار پر رونق و پر طرفدار می باشد، اما خوب ورود به آن به خصوص در بازار فارکس می تواند مزایا و خطرات تجارت فارکس با بیت کوین را به همراه داشته باشد.

پس به عنوان یک مشاور می توان به شما این گوشزد را نمود که بهتر است از یک کارگزار فارکس خبره برای انجام معامله بیت کوین استفاده نمایید.

برای ثبت نام در دوره ارز دیجیتال نیک اندیشان بر روی دکمه ثبت نام زیر کلیک کنید👇

ثبت نام دوره

آیا نیک اندیشان به جز دوره ارز دیجیتال، دوره های آموزشی دیگری در حوزه مالی، برگزار می کند؟

بله نیک اندیشان در حوزه مالی، دوره های آموزشی زیر را هم برگزار می کند. که عبارتند از:

دوره فارکس ، دوره آموزش ارز دیجیتال ، دوره آموزش بورس

آیا نیک اندیشان دوره های آموزشی در حوزه های دیگر هم برگزار می کند؟

بله ، هلدینگ آموزشی نیک اندیشان در حوزه های آموزشی متعدد (بیش از 70 دوره) برگزار می کند. و شرایط شرکت در این دوره ها به گونه ای طراحی شده که تمامی افراد با شرکت در این دوره ها ، از جنبه های مالی ، دسترسی آسان ، بار علمی ، مدارک معتبر ، تضمین شغل پس از انتهای دوره، به سودشان باشد. که در ادامه به معرفی حوزه های آموزشی این موسسه به همراه برخی از دوره های آن می پردازیم :

حوزه پیراپزشکی (طب)

دوره طب سنتی، دوره داروخانه، دوره کمک پرستاری، دوره دستیار دندانپزشک ، دوره لیزر موهای زائد، دوره کاشت مو، دوره کاشت ابرو

حوزه فنی مهندسی

دوره پکیج ، دوره تعمیرات موبایل ، دوره تعمیر اسپیلت ، دوره تعمیر یخچال ، دوره نصب دوربین مدار بسته

حوزه مدیریت کسب و کار

دوره BBA ، دوره MBA ، دوره DBA یکساله ، دوره POST DBA

حوزه حسابداری و بازرگانی

دوره حسابداری ، دوره بازرگانی ، دوره آموزش صادرات و واردات

حوزه روانشناسی کاربردی

دوره بازی درمانی ، دوره مونته سوری

حوزه هنری

دوره عکاسی ، دوره بازیگری

نوشته قبلی
آلت کوین بالاتر از بیت کوین
نوشته بعدی
زخم پای دیابتی چیست؟ چگونه درمان میشود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی موسسه نیک اندیشان
اینستاگرام نیک اندیشان
close-image