خرید بیت کوین در ایران

اگر به دنبال یک سرمایه گذاری مناسب هستید یا می خواهید از سایت های خارجی خرید اینترنتی داشته باشید، پیشنهاد ما انتخاب ارزهای دیجیتالی می باشد. یکی از ارزهای دیجیتالی که بسیار هم در جهان پرطرفدار می باشد بیت کوین است. بیت کوین یک ارز دیجیتالی است که توانسته روی اقتصاد جهانی هم تاثیراتی داشته باشد. اگر شما هم به این موضوع واقف هستید و مایلید از ان ارز دیجیتالی استفاده کنید اما نمی دانید از کجا و چگونه در ایران بیت کوین خریداری کنید ما نحوه خرید بیت کوین در ایران را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. پس ما را در این مقاله همراهی کنید.

بیت کوین

از ارزهای دیجیتالی رایج و معروف در جهان بیت کوین می باشد و تا کنون هم توانسته نظر بسیاری از کشورها را سمت خود جلب نماید و یک بستر مناسب برای افزایش گردش مالی در حوزه اقتصاد داشته باشد. بیت کون با نماد BTC شناخته می شود و توسط شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو در سال 2009 ایجاده شده است.

بیت کوین در دنیای مجازی کاربرد فراوانی دارد. شما می توانید بدون آنکه وقت خود را به مدت طولانی در صرافی ها و بانک ها تلف کنید به صورت اینترنتی می توانید انتقال و تغییر ارز خود را به صورت آنلاین داشته باشید. بیت کوین دارای کیف پول های محافظت شده ایی می باشد که به نگهداری از بیت کوین و انجام تراکنش کمک می نماید و بسته به نوع کیف پول انتخابی با امنیت بالایی که دارد از ارز دیجیتال شما در برابر کلاهبرداران محافظت می نماید.

خرید بیت کوین در ایران به شکل ایمن

یکی از امن ترین روش هایی که شما می توانید توسط آن اقدام به خرید بیت کوین در ایران کنید مراجعه کردن به یک وب سایت صرافی معتبر می باشد.

درست که روش های بسیاری برای خرید و فروش بیت کوین وجود دارد اما ایمن ترین آن صرافی های معتبر آنلاین می باشد. از روش های دیگر که می توان در آن اقدام به خرید و فروش بیت کوین نمود شامل: تلگرام، واتساپ و … می باشد. برای ما ایرانی ها هم که در تحریم به سر می بریم خرید و فروش بیت کوین با کمک صرافی های معتبر بهترین گزینه می باشد. برای اینکه بتوان در صرافی اقدام به خرید بیت کوین نمود بایستی چند مرحله را طی نمود. این مراحل شامل:

  • نصب نمودن کیف پول بیت کوین
  • یافتن یک صرافی معتبر
  • احراز هویت نمودن با کمک مدارک شناسایی
  • خرید بیت کوین و دریافت آن با کمک کیف پول

نحوه خرید بیت کوین در ایران

یکی از عللی که باعث می شود تا ما در ایران از بیت کوین استفاده نماییم به غیر از اینکه از نظر سرمایه گذاری مناسب می باشد به دلیل وجود تحریماتی هم است که برعلیه ایران صورت گرفته. در ادامه به نحوه خرید بیت کوین در ایران اشاراتی خواهیم داشت.

اگر شما هم به دنبال این هستید که از این ارز دیجیتالی برای تراکنش و انجام معاملات خود استفاده نمایید و یا به دنبال یک سرمایه گذاری مناسب برای خود و عزیزانتان در ایران هستید، با ما در نحوه خرید بیت کوین در ایران تا پایان همراه باشید و در نحوه خرید آن ارز دیجیتالی آموزش کافی را داشته باشید.

همانطور که در بالا اشاره کردیم بیت کوین همچون ارزهای رایج دولت ها ظاهر فیزیکی نداشته و به صورت مجازی قابل استفاده می باشد. همین موضوع باعث می شود تا بدون دخالت بانک ها بتوانید تراکنش به هر اندازه که مایل بودید را انجام دهید.

مرحله اول خرید بیت کوین در ایران

در ابتدای کار باید مشخص کنیم چه مقدار بیت کوین احتیاج داریم پس از آنکه اندازه بیت کوینی که مایل هستیم خریداری کنیم را مشخص نمودیم نوبت به انجام سایر مراحل می رسد.

مرحله دوم خرید بیت کوین در ایران

قبل از اینکه بخواهیم اقدام به خرید بیت کوین کنیم بایستی یک مکان برای نگهداری آن تهیه نماییم. برای نگهداری از بیت کوین احتیاج به یک کیف پول الکترونیکی می باشد. این کیف پول همچون حساب بانکی بوده و با کمک آن می توان اقدام به ارسال و یا دریافت بیت کوین نمود.

این را هم اضافه کنیم که کیف پول بیت کوین دارای انواع مختلف بوده و بسته به کارایی که مایل هستیم کیف پول داشته باشد نوع آن نیز می تواند فرق کند. انواع کیف پول بیت کوین شامل: کیف پول نرم افزاری، کیف پول تحت وب، کیف پول سخت افزاری و … می باشد، که هر کدام بسته به نوع خود دارای کارکرد و مزایای تفاوتی می باشند.

مرحله سوم خرید بیت کوین در ایران

در این مرحله بایستی یک صرافی معتبر برای خرید بیت کوین یافت نمود. این مرحله پس از آنکه کیف پول بیت کوین را نصب نمودیم انجام می پذیرد. البته از افراد حقیقی هم می توان برای خرید و فروش بیت کوین استفاده نمود. اما خوب با توجه به کلاهبرداری هایی که در این زمینه وجود دارد اعتماد کردن به افراد حقیقی کاری بس شوار است. به همین دلیل انتخاب صرافی معتبر بسیار مناسب تر می باشد. شما به اندازه تعیین شده ریال به صرافی داده و نسبت به قیمت روز بیت کوین به اندازه مورد نظر بیت کوین دریافت خواهید کرد.

مرحله چهارم خرید بیت کوین در ایران

نوبت آن است که اقدام به احراز هویت کنیم. برای اینکه بتوانید از صرافی خرید انجام دهید بایستی حتما احراز هویت انجام پذیرد. این موضوع هم به این دلیل است که صرافی بداند شخصی که اقدام به خرید بیت کوین نموده واقعی است یا خیر. همچنین از انجام کلاهبرداری جلوگیری شود.

اینگونه که مدارک شناسایی که شامل: کارت بانکی و کارت ملی است را برای صرافی ارسال و هویت تایید شود. همچنین برخی از صرافی ها برای اطمینان بیشتر درخواست عکس شخص را خواهند داشت.

مرحله پنجم خرید بیت کوین در ایران

در مرحله پنجم که مرحله آخر است نوبت به انتقال دادن پول به صرافی و خرید کردن بیت کوین از صرافی می باشد. پس از آنکه احراز هویت صورت گرفت می توان به راحتی حساب را با کارت بانکی به صورت آنلاین شارژ و با ثبت شدن سفارش بیت کوین خریداری کرد.

این را متذکر شویم که برخی از صرافی ها فقط نقش یک واسطه را برعهده دارند و فقط یک واسطه بین خریدار و فروشنده است. اما خوب برخی از صرافی ها هم خود خرید و فروش بیت کوین را برعهده می گیرند و واسطه گری را برعهده ندارند.

خرید بیت کوین در ایران

استفاده از بیت کوین محدودیت دارد؟

در جواب این سوال باید بگوییم که استفاده از بیت کوین محدودیت انتقال و انجام تراکنش نداشته و افرادمی توانند به هر اندازه که مایل بودند از بیت کوین خود استفاده و یا خریداری کننند.

حتما لازم نیست در یک مقدار مشخص اقدام به خرید و فروش بیت کوین کنیم. می توان به هر اندازه که مایل بودیم مثلا ۰.۰۰۱ از یک بیت کوین یا بیشتر را خریداری نماییم. این بسته به مقدار هزینه ایی است که شما می خواهید روی بیت کوین داشته باشید و می تواند هر اندازه که مایل بودید باشد.  شما می توانید به اندازه 100 هزار تومان اقدام به خرید بیت کوین نمایید.

آیا خرید و فروش بیت کوین در ایران قانونی است؟

در رابطه با خرید بیت کوین در ایران باید بگوییم که خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در ایران به طور کامل ممنوع می باشد. به عبارتی طبق ابلاغیه ایی که در 9 دی سال 1396 اعلام گشت تمام بانک ها و صرافی های دارای مجوز و زیر نظر بانک مرکزی حق معامله در زمینه بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی را ندارند.

اما خوب افراد عادی از این قاعده مستثنا بوده و می توانند اقدام به خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزها نمایند.

همچنین در صورت کلاهبرداری در این مورد قانون تا حد ممکن می تواند پیگیری هایی را داشته باشد.

جمع بندی خرید بیت کوین در ایران

ارزهای دیجیتالی به خصوص بیت کوین امروزه بسیار در بین سرمایه گذاران و حتی افراد عادی پرطرفدار می باشد. اما خوب برای آنکه بتوان از این ارزها استفاده نمود بایستی مراحلی طی گردد. در مطالب بالا ما تا حد ممکن در مورد مراحل و نحوه خرید بیت کوین در ایران صحبت نمودیم. امیدواریم این مطالب کمک شایانی به شما عزیزان کنند.

برای ثبت نام در دوره ارز دیجیتال نیک اندیشان بر روی دکمه ثبت نام زیر کلیک کنید👇

ثبت نام دوره

آیا نیک اندیشان به جز دوره ارز دیجیتال، دوره های آموزشی دیگری در حوزه مالی، برگزار می کند؟

بله نیک اندیشان در حوزه مالی، دوره های آموزشی زیر را هم برگزار می کند. که عبارتند از:

دوره فارکس ، دوره آموزش ارز دیجیتال ، دوره آموزش بورس

آیا نیک اندیشان دوره های آموزشی در حوزه های دیگر هم برگزار می کند؟

بله ، هلدینگ آموزشی نیک اندیشان در حوزه های آموزشی متعدد (بیش از 70 دوره) برگزار می کند. و شرایط شرکت در این دوره ها به گونه ای طراحی شده که تمامی افراد با شرکت در این دوره ها ، از جنبه های مالی ، دسترسی آسان ، بار علمی ، مدارک معتبر ، تضمین شغل پس از انتهای دوره، به سودشان باشد. که در ادامه به معرفی حوزه های آموزشی این موسسه به همراه برخی از دوره های آن می پردازیم :

حوزه پیراپزشکی (طب)

دوره طب سنتی، دوره داروخانه، دوره کمک پرستاری، دوره دستیار دندانپزشک ، دوره لیزر موهای زائد، دوره کاشت مو، دوره کاشت ابرو

حوزه فنی مهندسی

دوره پکیج ، دوره تعمیرات موبایل ، دوره تعمیر اسپیلت ، دوره تعمیر یخچال ، دوره نصب دوربین مدار بسته

حوزه مدیریت کسب و کار

دوره BBA ، دوره MBA ، دوره DBA یکساله ، دوره POST DBA

حوزه حسابداری و بازرگانی

دوره حسابداری ، دوره بازرگانی ، دوره آموزش صادرات و واردات

حوزه روانشناسی کاربردی

دوره بازی درمانی ، دوره مونته سوری

حوزه هنری

دوره عکاسی ، دوره بازیگری

نوشته قبلی
طب سوزنی چیست و چه کاربردی دارد؟
نوشته بعدی
سرم شستشو زخم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی موسسه نیک اندیشان
اینستاگرام نیک اندیشان
close-image