ورود به بازار ارز دیجیتال در ایران

اگر توجه کرده باشید در هر دورهمی که در رابطه با اقتصاد، تجارت و سرمایه گذاری صحبت شود رد پایی از ارزهای دیجیتالی نیز دیده می شود. ارزهای دیجیتالی به غیر از اینکه برای سرمایه گذاری و بیشتر کردن سود خود مناسب است یک انتخاب عالی برای انتقال ارز به صورت اینترنتی نیز می باشد. امروزه بیشتر خدمات که در جهان ارائه می شود از قبیل: خرید از فروشگاه های اینترنتی، رزرو هتل و … توسط حساب های ارزهای دیجیتالی صورت می پذیرد. همین موضوع باعث شده تا دید تاجران و سرمایه گذاران بر روی این حساب ها و ارزهای دیجیتالی بیشتر گردد.

به صراحت می توان گفت تا کنون حدود 12 میلیون کاربر در حال خرید و فروش و استفاده از انواع ارزهای دیجیتالی در ایران هستند. اما خوب این موضوع تا حدودی در ایران کمی ریسک پذیر می باشد. چرا که با تحریم هایی که بر روی ایران صورت گرفته داشتن حسابهای دیجیتالی و بهره بردن از ارزهای دیجیتالی برای کاربران ایرانی کمی دشوار شده و با انجام برخی از راه دروها همچون  VPNکاربران ایرانی  توانسته اند از این حساب های دیجیتالی استفاده نمایند.

اگر مایل هستید وارد دنیای ارزهای دیجیتالی شوید و نمی دانید چگونه بوده و چه طور از آن استفاده کنید ما را در این مطلب تا انتها همراهی کنید. ما سعی کردیم در این مطلب در مورد ارزهای دیجیتال صحبت کرده و اینکه چگونه می توان در ایران وارد بازار این ارزها شد صحبت کنیم.

ارزهای دیجیتال

جایگزین پول های رایج در سرتاسر جهان هستند و به عبارتی به ارزهایی گفته می شود که تماما رمزنگاری شده باشند. ارزش آنها همچون پول های معمولی بوده و فقط از طریق حساب های الکترونیکی قابل جابجایی، سرمایه گذاری، ذخیره و … می باشند. مزیتی که این پول های دیجیتالی به همراه دارند این است که تماما رمزنگاری شده بوده و دارای امنیت بالا می باشد. همچنین در مورد تورم و کاهش ارزشی در مصونیت به سر می برد.

از انواع ارزهای دیجیتالی می توان به: بیت کوین، لایت کوین، دوژکوین، نانو، اتریوم، ریپل اشاره کرد. درست است که تمام ارزهای دیجیتالی معتبر و مهم هستند، اما تا کنون بیت کوین در کشورمان ایران پرطرفدار بوده است.

کیف پول ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتالی توسط کیف پول الکترونیکی قابل نگهداری می باشد. این کیف پول ها به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای معاملاتی ارز دیجیتال هستند. با کمک این کیف پول ارزهای دیجیتال محفوظ و از هر آسیبی مصون باقی می مانند. زمانی که مایل به نقل و انتقال پول باشید بایستی کلید انتقال این پول ها را به همراه داشته که این کلید در کیف پول الکترونیکی موجود است.

چگونه ارز دیجیتالی خریداری کنیم؟

حال که با ارزهای دیجیتالی و کیف پول آن آشنا شدیم نوبت آن است که ببینیم چگونه می توان اقدام به خرید و استفاده از ارزهای دیجیتالی نمود؟ راه های مختلفی برای خرید ارز دیجیتالی وجود دارد که باید توجه کنیم تا روش های نامتعارف را انتخاب نکنیم. اگر مایل به خرید یا حتی فروش انواع ارزهای دیجیتالی هستید می توانید از طریق صرافی های معتبر اقدام به این کار نمایید.

برای وارد شدن به بازار ارز دیجیتال در ایران بایستی حتما یک تحلیل گر خوب باشید. یعنی ابتدا نمودار را تحلیل کنید تا ببینید کدام روش یا چه زمانی امکان سرمایه گذاری یا خرید و فروش وجود دارد. این تحلیل هم با 2  تحلیل بنیادی و تکنیکال قابل حل شدن می باشد. زمانی که بتوانید توسط یکی از این 2 تکنیک تحلیل مناسب را انجام دهید. به راحتی می توانید یک خرید یا فروش مطمئن و در عین حال پرسود برای خود داشته باشید.

تحلیل بنیادی: با کمک علم و دانش پارامترهای تاثیر گذار شناخته و تعیین می گردند. می توان گفت این تحلیل کمی پیچیده است و به عنوان اولین ابزار تحلیل شناخته می شود.

تحلیل تکنیکال: این تکنیک به شما می گوید در مورد پیشینه ارز مورد نظر تحقیق کرده و نسبت به گذشته ایی که داشته آینده آن را حدس بزنید. این روش به نسبت تحلیل بنیادی ساده و راحت تر می باشد. چراکه با کمی تحقیق و تفکر کابر می تواند انتخاب مناسبی داشته باشد. تحلیل تکنیکال برای افراد تازه کار گزینه مناسبی می باشد.

کارایی ارزهای دیجیتال

تمام ارز های دیجیتالی از قبیل بیت کوین، اتریوم و … از فناوری بلاک چین (یک سیستم ثبت گزارش و اطلاعات) استفاده و کار می نمایند. مزایای بلاک چین همچنین در مورد امنیت ارزهای دیجیتال هم صدق کرده و باعث حفظ و نگهداری پول ها شده و امنیتشان را در برابر دستبردها حفظ می کند.

ورود به بازار ارز دیجیتال در ایران

برای ورود به بازار ارز دیجیتال در ایران به چه نکاتی بایستی توجه نمود؟

توجه به ریسک پذیری

برای آنکه بتوان یک ورود مناسب داشت بایستی در ابتندا تعیین کنید که آیا مایل به ریسک کردن هستید یا خیر؟ در صورتی که علاقه به ریسک پذیری دارید خرید ارزهای دیجیتالی می تواند انتخاب مناسبی باشد. درست است که در ابتدا ورود به این بازار کمی سردرگمی وجود دارد اما با مرور زمان و کم کم با این بازار آشنا خواهید شد و راه و رسم سرمایه گذاری در این زمینه را خواهید آموخت. فقط توجه کنید که بهتر است در ابتدا با سرمایه کم شروع و بعدها آن را افزایش دهید.

البته شما می توانید با کمک افرادی که در حیطه سرمایه گذاری (کارگذار) فعالیت دارند این ریسک پذیری را تا حد ممکن کاهش دهید.

انتخاب ارز دیجیتال

حال نوبت آن است که ارز دیجیتالی که مایل هستید خریداری کنید را انتخاب نمایید.

بیت کوین در ایران پرطرفدار بوده و شما می توانید در ابتدا کار با کمک صرافی های معتبر اقدام به خرید بیت کوین نمایید.

مقدار خرید ارز دیجیتال

صرافی ها سقف معینی برای خرید ارزهای دیجیتالی ندارند و بسته به نیاز خود می توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را از صرافی های معتبر ایرانی خریداری کنید.

کیف پول

برای نگهداری از ارزهای دیجیتال داشتن کیف پول ارز دیجیتال مهم تلقی می شود. هر شخصی می تواند یکی از انواع کیف پول های: سخت افزاری، نرم افزاری، تحت وب و کاغذی را انتخاب و استفاده نماید. مثلا اگر برایتان مهم است که راحت در دسترستان باشد کیف پول های تحت وب بهترین انتخاب است. یا اگر امنیت کیف پولتان برایتان مهم است انتخاب کیف پول های سخت افزاری گزینه مناسبی می باشد.

انتخاب صرافی مطمئن

تا به امروز صرافی که در ایران دارای جواز کسب و کار معتبر و قانونی باشد وجود نداشته و تمام از طریق تبلیغات خود را معرفی می کنند. برای آنکه بتوانید یک صرافی معتبر را پیدا و انتخاب کنید می توانید به: قیمت واقعی برای خرید و فروش، تاییدیه از طرف سایر کاربران، پشتیبانی قوی و … اشاره نمود.

 

نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال چگونه است

کاربرد ارز دیجیتال

همانطور که گفتیم ارزهای دیجیتال از امنیت بالایی در برابر هک و سرقت برخوردار می باشد. از کاربردهایی که ارز دیجیتال می تواند برای کاربران به همراه داشته باشد:

امکان خریدهای اینترنتی: امروزه بیشتر خریدهای آنلاین در فروشگاه ها، اپلیکیشن های موبایل و … توسط ارزهای دیجیتالی قابل انجام است و باعث سهولت کار ها شده است.

می توان به راحتی در سطح بین المللی از اانواع ارزهای دیجیتالی با خیالی آسوده استفاده نمود. چرا که این ارزها برعکس پول های رایج هر کشور در سطح جهان شناخته شده پذیرفته می شوند. به همین دلیل شما می توانید از یک نقطه جهان با سایر نقاط دیگر جهان انتقال ارز و خرید و فروش کالا و خدمات را داشته باشید.

آسانی در انجام معاملات سنگین با کمک ارزهای دیجیتالی امکان پذیر شده است. به دلیل وجود نداشتن فیزیکی ارزهای دیجیتال این امکان فراهم است تا مبالغ هنگفت را به راحتی از طریق اینترنت بدون هیچ معطلی انجام داد.

امکان سرمایه گذاری با این ارزها وجود دارد. شما می توانید با کمک این ارزهای دیجیتال یک سرمایه گذاری امن و پرسودی داشته باشید. همچنین هیچ گونه محدودیت سرمایه گذاری ندارد و شما می توانید بسته به نیاز سرمایه گذاری خود می توانید اقدام به خرید یا فروش ارزهای دیجیتال به صورت کم یا زیاد نمایید.

امکان دور زدن تحریم ها با این ارزها وجود دارد. کاربران ایرانی می توانند به راحتی با این ارزهای دیجیتالی تجارت و خرید و فروش خود را بدون انکه تحریم رویش اثر بگذارد را انجام و با امنیت طی نمایند.

آیا برای ورود به بازار ارز دیجیتال لازم است با بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی آشنا شویم؟

یکی از مهم ترین کارهایی ایرانی ها برای ورود به بازار ارز دیجیتال باید انجام دهند، پیدا کردن یک صرافی معتبر است. تریدرهای ایرانی برای آنکه بتوانند در حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعالیت کنند، می بایست یک صرافی معتبر پیدا کنند. درآمدی که به وسیله معامله رمزارزها به دست می آید به واسطه صرافی هاست که نقد می شود. موضوع پیدا کردن یک صرافی دیجیتال معتبر از اهمیت بالایی برخوردار است و ایرانی هایی که نمی خواهند سرشان کلاه برود، باید یک صرافی معتبر شناسایی کرده و از آن طریق اقدام کنند.

نکته ی مهمی که در خصوص شناسایی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی باید ذکر شود، شرایطی است که هر صرافی دارد. صرافی که از بیشترین تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند، کارمزد کمی دریافت کرده و امنیت بالایی دارد، می تواند از حد سود و حد ضرر پشتیبانی کند و سابقه زیادی دارد، از بهترین صرافی ها به شمار می رود. متاسفانه از آنجایی که در کشور ما خلاء قانونی وجود دارد، هنوز هیچ یک از صرافی های ایرانی نتوانسته اند مجوزهای رسمی مورد نیاز را از پلیس فتا دریافت کنند.

چگونه اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتالی خود کنیم؟

شما می توانید به راحتی و سادگی اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظر خود کنید. برای این منظور هر دو کاربر که فروشنده و خریدار می باشند ابتدا اطلاعات خود را بازگو می سازند. سپس این اطلاعات های فرستاده شده توسط ماینرها مورد بررسی و تایید قرار می گیرد. پس از آنکه صحت اطلاعات تایید شد فرایند استخراج ارز دیجیتال با کمک دستگاه ماینر صورت می پذیرد.

جمع بندی

در هنگام ورود به بازار ارز دیجیتال در ایران حتما به وجود کلاهبرداران در این حیطه توجه نمایید. توجه داشته باشید که هیچ سرمایه گذاری به خصوص در زمینه ارزهای دیجیتالی بدون ریسک نیست و هیچ فرد یا گروهی نمی تواند تضمین دهد که بدون هیچ خطری شما می توانید سود هنگفتی را داشته باشید.

برای ثبت نام در دوره ارز دیجیتال نیک اندیشان بر روی دکمه ثبت نام زیر کلیک کنید👇

ثبت نام دوره

آیا نیک اندیشان به جز دوره ارز دیجیتال، دوره های آموزشی دیگری در حوزه مالی، برگزار می کند؟

بله نیک اندیشان در حوزه مالی، دوره های آموزشی زیر را هم برگزار می کند. که عبارتند از:

دوره فارکس ، دوره آموزش ارز دیجیتال ، دوره آموزش بورس

آیا نیک اندیشان دوره های آموزشی در حوزه های دیگر هم برگزار می کند؟

بله ، هلدینگ آموزشی نیک اندیشان در حوزه های آموزشی متعدد (بیش از 70 دوره) برگزار می کند. و شرایط شرکت در این دوره ها به گونه ای طراحی شده که تمامی افراد با شرکت در این دوره ها ، از جنبه های مالی ، دسترسی آسان ، بار علمی ، مدارک معتبر ، تضمین شغل پس از انتهای دوره، به سودشان باشد. که در ادامه به معرفی حوزه های آموزشی این موسسه به همراه برخی از دوره های آن می پردازیم :

حوزه پیراپزشکی (طب)

دوره طب سنتی، دوره داروخانه، دوره کمک پرستاری، دوره دستیار دندانپزشک ، دوره لیزر موهای زائد، دوره کاشت مو، دوره کاشت ابرو

حوزه فنی مهندسی

دوره پکیج ، دوره تعمیرات موبایل ، دوره تعمیر اسپیلت ، دوره تعمیر یخچال ، دوره نصب دوربین مدار بسته

حوزه مدیریت کسب و کار

دوره BBA ، دوره MBA ، دوره DBA یکساله ، دوره POST DBA

حوزه حسابداری و بازرگانی

دوره حسابداری ، دوره بازرگانی ، دوره آموزش صادرات و واردات

حوزه روانشناسی کاربردی

دوره بازی درمانی ، دوره مونته سوری

حوزه هنری

دوره عکاسی ، دوره بازیگری

نوشته قبلی
آموزش ترید ارز دیجیتال
نوشته بعدی
رشته mba چیست؟⭐ چه کسانی می توانند در رشته mba تحصیل کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی موسسه نیک اندیشان
اینستاگرام نیک اندیشان
close-image